EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ |
Εγκυκλίους με θέμα τον «συντονισμό της εξεταστέας ύλης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων των ΓΕΛ - ΕΠΑΛ στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σχολικού έτους 2022-2023» απέστειλε στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει για τα εξής:
«Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη, όπως έχει καθοριστεί, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη λήξη των μαθημάτων. Υπεύθυνοι για τον συντονισμό της διδασκαλίας των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης είναι οι διδάσκοντες/ουσες εκπαιδευτικοί.
Οπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις παρακαλούνται οι διευθυντές σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με στόχο την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης».
Η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ δείχνει την «πρεμούρα» του υπουργείου να διδαχθεί -έστω τυπικά- η εξεταστέα ύλη, καθιστώντας υπεύθυνους τους διδάσκοντες και ορίζοντας ακόμα και αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος «όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο», αδιαφορώντας για το γεγονός ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές εκφράζουν με κάθε τρόπο την αγωνία αλλά και τη διαμαρτυρία τους για τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με τις ιώσεις και τις απουσίες δεκάδων χιλιάδων παιδιών.
Αν μέχρι τώρα η ανελαστικότητα στο θέμα της ολοκλήρωσης της εξεταστέας ύλης υπήρχε αναφορικά με την ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, τώρα «για τα μάτια» της Τράπεζας Θεμάτων το ΥΠΑΙΘ ορίζει ακόμη και αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος με στόχο «την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης». Προφανώς όλα γίνονται για την «έγκαιρη» και όχι για την «αποτελεσματική» ολοκλήρωση της ύλης, ενώ εμμέσως για όποιο μάθημα δεν εξετάζεται θεωρείται ότι μπορούν να του αφαιρεθούν ώρες και μέρες για την ολοκλήρωση των εξεταζόμενων μαθημάτων.
Τι επιμελώς «ξεχνούν» οι αρχιερείς της εκπαιδευτικής κανονικότητας;
● Οτι είναι οι ίδιοι που άφησαν για ακόμη μια χρονιά τα σχολεία με υπερφορτωμένες τάξεις, με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να νοσούν από ιώσεις και να απουσιάζουν από την εκπαιδευτική διαδικασία για μεγάλα χρονικά διαστήματα - μια σχολική διαδικασία που προχωρούσε και προχωρά με πολλά εμπόδια λόγω των ειδικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί.
● Οτι είναι οι ίδιοι που άφησαν δεκάδες εκατοντάδες σχολεία και χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς για μεγάλα χρονικά διαστήματα και αυτό μπορεί κανείς εύκολα να το διαπιστώσει απλά κοιτάζοντας τις διάφορες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να καλύψουν ισάριθμα εκπαιδευτικά κενά που «έχασκαν» μέρες και εβδομάδες.
Επί της ουσίας, επιβάλλουν στα σχολεία την όπως όπως κάλυψη της εξεταστέας ύλης ή την αναμόρφωση του προγράμματος, πολλαπλασιάζοντας τις ώρες των εξεταζόμενων μαθημάτων εις βάρος των άλλων μαθημάτων και των μαθητών των άλλων τάξεων. Για χάρη της εξεταστέας ύλης και της Τράπεζας Θεμάτων που τροφοδοτείται από αυτήν οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου θα πρέπει «χωνέψουν» σε λίγες εβδομάδες όσα θα έπρεπε να διδαχθούν σε ένα σχολικό έτος.
Αυτή είναι λοιπόν η «παιδαγωγική» φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας. Απαιτούν να γίνει ένα πασάλειμμα σε όλες τις τάξεις, ίσα για να φαίνεται ότι βγήκε η ύλη, για να επιβάλουν την Τράπεζα Θεμάτων που τρέφεται από την εξεταστέα ύλη και να θερίσουν τους αδύναμους. Είναι φανερό ότι το «τρέξιμο» στην εξεταστέα ύλη ήταν και παραμένει ένα μεγάλος βραχνάς.
Στοιχειώδη γνώση να έχει κάποιος για την κατάσταση στις σχολικές τάξεις και για τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μάθησης αντιλαμβάνεται ότι η επιτάχυνση στην παράδοση της ύλης έχει καταστρεπτικές συνέπειες καθώς χιλιάδες μαθητές που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους επιβαλλόμενους εντατικούς ρυθμούς αποθαρρύνονται και ενσωματώνουν την ήττα.
Πολύ γρήγορα η λειτουργία της «Τράπεζας» θα αυξήσει τη σχολική θνησιμότητα, δηλαδή την απόρριψη, ή τους συγγενείς της, δηλαδή την ενσωμάτωση της αδυναμίας, την απόγνωση, την αναχαίτιση, το ψαλίδισμα των προσδοκιών, τον φόβο και την εγκατάλειψη. Μα, θέλει το υπουργείο Παιδείας ένα τέτοιο αποτέλεσμα; Πρωτίστως! Επείγεται να «ξεσκαρτάρει» το Γενικό Λύκειο, να το «ελαφρώσει», σαν μια επιχείρηση που θέλει να απαλλαγεί από μέρος του προσωπικού της καθώς δεν το θεωρεί αποδοτικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου