
Δημοσιοποιούμε
την σημερινή απάντηση των τεσσάρων συλλογικοτήτων μας στην απαντητική
επιστολή του Animasyros, που ανάρτησαν εδώ: https://animasyros.gr/.../clarifications-regarding-the...
ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αθήνα, 20.9.2025
Αγαπητές/οι της ομάδας Animasyros, κύριε Καραμητσάνη,
Σας ευχαριστούμε για την απάντησή σας στην επιστολή μας, την οποία διαβάσαμε με προσοχή.
Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι αυτό που συγκλονίζει τη διεθνή κοινότητα δεν είναι γενικώς «η κατάσταση στην Παλαιστίνη», αλλά η κλιμακούμενη γενοκτονία που διαπράττει το Ισραήλ κατά του παλαιστινιακού λαού, όπως έχει πλέον χαρακτηριστεί επίσημα και από τον ΟΗΕ.
Σε ό,τι αφορά τον ισχυρισμό σας ότι «οι άνθρωποι της εταιρείας Hive συμμετέχουν ενεργά στο κίνημα αντίστασης στο Ισραήλ και αντιτίθενται στον πόλεμο στη Γάζα», επισημαίνουμε ότι η επιστολή μας δεν εστίασε σε ατομικές πολιτικές απόψεις, αλλά στην έμπρακτη εμπλοκή της εταιρείας με το ισραηλινό κράτος μέσω χρηματοδοτήσεων και συνεργασιών που συνεχίζουν να την καθιστούν μέρος της κρατικής προπαγανδιστικής και πολιτιστικής μηχανής.
Με βάση τις μέχρι τώρα διαθέσιμες πληροφορίες η εταιρεία HIVE φαίνεται να εξακολουθεί να λαμβάνει χρηματοδοτήσεις από το Ισραηλινό κράτος, εξακολουθεί να πληρώνει σε αυτό φόρους και συνεπώς να στηρίζει τη δολοφονική μηχανή του κανονικοποιώντας την κατοχή.
Οπότε, σε σχέση με τον ισχυρισμό σας ότι η εταιρεία Hive έχει πάψει να συνεργάζεται με το ισραηλινό κράτος και έχει περιέλθει σε δυσμένεια, τα ίδια τα έργα που παρουσιάζονται στο Animasyros αποδεικνύουν το αντίθετο.
Συγκεκριμένα, οι ταινίες Taste of Heaven και Sunday έχουν χρηματοδοτηθεί από το Israel Lottery Council for Culture & Arts, το New Fund for Cinema & TV (NFCT), το Makor Foundation και απευθείας από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού / Israel Film Council. Όλοι αυτοί οι φορείς είναι επίσημα κρατικά όργανα πολιτιστικής πολιτικής:
- Το Israel Lottery Council for Culture & Arts είναι θεσμοθετημένος βραχίονας του κρατικού οργανισμού Mifal HaPais (η Εθνική Λοταρία του Ισραήλ), που κατανέμει χρηματοδοτήσεις υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού.
- Το NFCT και το Makor Foundation χρηματοδοτούνται και λειτουργούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Israel Film Council, με αποστολή την προώθηση του «ισραηλινού πολιτισμού» στο εσωτερικό και διεθνώς.
Μάλιστα στα πρότυπα συμβόλαια συνεργασίας που έχει αναρτημένα στο site του το NCFT, αναγράφεται ρητά:
“Ενότητα 7.2: η συμμετοχή της NFCT στην παραγωγή εξαρτάται από κονδύλια που λαμβάνει από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αν το Υπουργείο δεν διαθέσει χρηματοδότηση, η NFCT μπορεί να ακυρώσει ή να αναβάλει την υποστήριξη”.
“Ενότητα 11.1: ο παραγωγός υποχρεούται να εμφανίζει στα επίσημα credits του έργου ότι «η ταινία παρήχθη με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού – Ισραηλινού Συμβουλίου Κινηματογράφου»”
Η χρηματοδότηση έργων από το Makor Foundation for Israeli Films δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητη από το κράτος του Ισραήλ, καθώς το Makor ρητά αναφέρει στο site ότι λειτουργεί βάσει του κανονιστικού πλαισίου που έχει θεσπιστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο δίνει στο εν λόγω υπουργείο και στο κρατικό Συμβούλιο Κινηματογράφου (Israeli Film Council – מועצת הקולנוע) τη διακριτική ευχέρεια να εγκρίνουν ή να απορρίπτουν ταινίες και την αρμοδιότητα να αποφασίζουν αν ένα έργο αναγνωρίζεται επίσημα ως «ισραηλινό φιλμ».
- Το Gesher Multicultural Film Fund, που συμμετέχει στη χρηματοδότηση της ταινίας Butterfly Kiss, είναι επίσης συν-χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Πολιτισμού και ενταγμένο στο εθνικό πλαίσιο κρατικών κινηματογραφικών ταμείων (National film fund system).
Τέλος, το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού / Israel Film Council αποτελεί το κεντρικό κρατικό όργανο χάραξης και εφαρμογής πολιτιστικής πολιτικής, μέρος της στρατηγικής «Brand Israel».
Όλοι οι παραπάνω φορείς είναι τμήμα του επίσημου ισραηλινού συστήματος κρατικής πολιτιστικής πολιτικής. Στα δε συμβόλαια του NFCT, αναφέρεται ρητά ότι οι επιχορηγήσεις εξαρτώνται από το Υπουργείο Πολιτισμού και ότι οι παραγωγοί υποχρεούνται να εμφανίζουν στα credits την επίσημη στήριξη του Υπουργείου και του Israel Film Council.
Συνεπώς, οι τρεις αυτές ταινίες δεν μπορούν να παρουσιαστούν ως ανεξάρτητες, αλλά αποτελούν κρατικά χρηματοδοτούμενες παραγωγές. Αυτό αναιρεί τον ισχυρισμό ότι το Hive «έχει περιέλθει σε δυσμένεια» ή ότι έχει διακόψει τις σχέσεις του με το κράτος.
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του PACBI, αλλά και με το αίτημα δεκάδων ισραηλινών δημιουργών* που ζητούν μποϊκοτάζ των κρατικά χρηματοδοτούμενων παραγωγών, η συμμετοχή αυτών των ταινιών εμπίπτει ξεκάθαρα στο πεδίο της πολιτιστικής συνενοχής και υπό αυτήν την έννοια η συμμετοχή τους στο Animasyros καθιστά, από τη στιγμή που γίνεται εν γνώσει, το ίδιο το φεστιβάλ συνένοχο και θα απευθύνουμε κάλεσμα για μποϋκοτάζ.
*Δείτε Επιστολή κατά της γενοκτονίας στη Γάζα από δεκάδες ισραηλινούς κινηματογραφιστές. https://www.news247.gr/.../epistoli-kata-tis-genoktonias.../
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τη δική σας θέση ότι «δεν θα θέλατε να δώσετε βήμα σε όσους στηρίζουν έμπρακτα την πολιτική της κυβέρνησης Νετανιάχου», θα θεωρούσαμε θετική κίνηση εκ μέρους σας μια σαφή και δημόσια δήλωση καταδίκης της γενοκτονίας, της κατοχής και του απαρτχάιντ, όπως επιτάσσει το διεθνές δίκαιο και όπως έχουν κάνει πολλοί καλλιτεχνικοί οργανισμοί διεθνώς. Εξάλλου σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην απάντησή σας, η μητρική εταιρία, το ισραηλινό Studio Hive και το παράρτημα της The Hive Greece δεν θα είχαν πρόβλημα να το δηλώσουν καθότι είναι αντίθετα στον πόλεμο εναντίον των Παλαιστινίων.
Τέλος, αναφερθήκατε στην πρόθεσή σας να δώσετε χώρο σε περισσότερες φωνές από την Παλαιστίνη. Είμαστε στη διάθεσή σας να συμβάλουμε ώστε αυτό να γίνει πραγματικότητα:
- Παρά τις δολοφονίες και την καταστροφή, Παλαιστίνιοι δημιουργοί συνεχίζουν να παράγουν animation – από το πολυβραβευμένο The Wanted 18 και το I Am from Palestine, μέχρι την οσκαρική συμμετοχή From Ground Zero.
- Επίσης στην Ελλάδα ζουν Παλαιστίνιοι animators που μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα του φεστιβάλ. Μπορούμε να σας αποστείλουμε αναλυτικές πληροφορίες.
Η τέχνη δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως εργαλείο συγκάλυψης εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας.
Με εκτίμηση,
BDS Greece
Ιστοσελίδα: www.bdsgreece.net, Επικοινωνία: bdsgreece@gmail.com, info@bdsgreece.net Facebook: BDS Greece
Twitter: @BDSGreece
Πολιτιστικό Δίκτυο για την Παλαιστίνη
Instagram https://www.instagram.com/culturalnetwork.gr/
Παλαιστινιακή Παροικία Ελλάδας
Επικοινωνία: palestiniancommunitygreece@gmail.com
Palestinian community in Greece - Παλαιστινιακή παροικία Ελλάδος
Filmmakers for Palestine GR
https://www.instagram.com/filmmakers4palestinegr/
ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αθήνα, 20.9.2025
Αγαπητές/οι της ομάδας Animasyros, κύριε Καραμητσάνη,
Σας ευχαριστούμε για την απάντησή σας στην επιστολή μας, την οποία διαβάσαμε με προσοχή.
Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι αυτό που συγκλονίζει τη διεθνή κοινότητα δεν είναι γενικώς «η κατάσταση στην Παλαιστίνη», αλλά η κλιμακούμενη γενοκτονία που διαπράττει το Ισραήλ κατά του παλαιστινιακού λαού, όπως έχει πλέον χαρακτηριστεί επίσημα και από τον ΟΗΕ.
Σε ό,τι αφορά τον ισχυρισμό σας ότι «οι άνθρωποι της εταιρείας Hive συμμετέχουν ενεργά στο κίνημα αντίστασης στο Ισραήλ και αντιτίθενται στον πόλεμο στη Γάζα», επισημαίνουμε ότι η επιστολή μας δεν εστίασε σε ατομικές πολιτικές απόψεις, αλλά στην έμπρακτη εμπλοκή της εταιρείας με το ισραηλινό κράτος μέσω χρηματοδοτήσεων και συνεργασιών που συνεχίζουν να την καθιστούν μέρος της κρατικής προπαγανδιστικής και πολιτιστικής μηχανής.
Με βάση τις μέχρι τώρα διαθέσιμες πληροφορίες η εταιρεία HIVE φαίνεται να εξακολουθεί να λαμβάνει χρηματοδοτήσεις από το Ισραηλινό κράτος, εξακολουθεί να πληρώνει σε αυτό φόρους και συνεπώς να στηρίζει τη δολοφονική μηχανή του κανονικοποιώντας την κατοχή.
Οπότε, σε σχέση με τον ισχυρισμό σας ότι η εταιρεία Hive έχει πάψει να συνεργάζεται με το ισραηλινό κράτος και έχει περιέλθει σε δυσμένεια, τα ίδια τα έργα που παρουσιάζονται στο Animasyros αποδεικνύουν το αντίθετο.
Συγκεκριμένα, οι ταινίες Taste of Heaven και Sunday έχουν χρηματοδοτηθεί από το Israel Lottery Council for Culture & Arts, το New Fund for Cinema & TV (NFCT), το Makor Foundation και απευθείας από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού / Israel Film Council. Όλοι αυτοί οι φορείς είναι επίσημα κρατικά όργανα πολιτιστικής πολιτικής:
- Το Israel Lottery Council for Culture & Arts είναι θεσμοθετημένος βραχίονας του κρατικού οργανισμού Mifal HaPais (η Εθνική Λοταρία του Ισραήλ), που κατανέμει χρηματοδοτήσεις υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού.
- Το NFCT και το Makor Foundation χρηματοδοτούνται και λειτουργούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Israel Film Council, με αποστολή την προώθηση του «ισραηλινού πολιτισμού» στο εσωτερικό και διεθνώς.
Μάλιστα στα πρότυπα συμβόλαια συνεργασίας που έχει αναρτημένα στο site του το NCFT, αναγράφεται ρητά:
“Ενότητα 7.2: η συμμετοχή της NFCT στην παραγωγή εξαρτάται από κονδύλια που λαμβάνει από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αν το Υπουργείο δεν διαθέσει χρηματοδότηση, η NFCT μπορεί να ακυρώσει ή να αναβάλει την υποστήριξη”.
“Ενότητα 11.1: ο παραγωγός υποχρεούται να εμφανίζει στα επίσημα credits του έργου ότι «η ταινία παρήχθη με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού – Ισραηλινού Συμβουλίου Κινηματογράφου»”
Η χρηματοδότηση έργων από το Makor Foundation for Israeli Films δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητη από το κράτος του Ισραήλ, καθώς το Makor ρητά αναφέρει στο site ότι λειτουργεί βάσει του κανονιστικού πλαισίου που έχει θεσπιστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο δίνει στο εν λόγω υπουργείο και στο κρατικό Συμβούλιο Κινηματογράφου (Israeli Film Council – מועצת הקולנוע) τη διακριτική ευχέρεια να εγκρίνουν ή να απορρίπτουν ταινίες και την αρμοδιότητα να αποφασίζουν αν ένα έργο αναγνωρίζεται επίσημα ως «ισραηλινό φιλμ».
- Το Gesher Multicultural Film Fund, που συμμετέχει στη χρηματοδότηση της ταινίας Butterfly Kiss, είναι επίσης συν-χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Πολιτισμού και ενταγμένο στο εθνικό πλαίσιο κρατικών κινηματογραφικών ταμείων (National film fund system).
Τέλος, το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού / Israel Film Council αποτελεί το κεντρικό κρατικό όργανο χάραξης και εφαρμογής πολιτιστικής πολιτικής, μέρος της στρατηγικής «Brand Israel».
Όλοι οι παραπάνω φορείς είναι τμήμα του επίσημου ισραηλινού συστήματος κρατικής πολιτιστικής πολιτικής. Στα δε συμβόλαια του NFCT, αναφέρεται ρητά ότι οι επιχορηγήσεις εξαρτώνται από το Υπουργείο Πολιτισμού και ότι οι παραγωγοί υποχρεούνται να εμφανίζουν στα credits την επίσημη στήριξη του Υπουργείου και του Israel Film Council.
Συνεπώς, οι τρεις αυτές ταινίες δεν μπορούν να παρουσιαστούν ως ανεξάρτητες, αλλά αποτελούν κρατικά χρηματοδοτούμενες παραγωγές. Αυτό αναιρεί τον ισχυρισμό ότι το Hive «έχει περιέλθει σε δυσμένεια» ή ότι έχει διακόψει τις σχέσεις του με το κράτος.
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του PACBI, αλλά και με το αίτημα δεκάδων ισραηλινών δημιουργών* που ζητούν μποϊκοτάζ των κρατικά χρηματοδοτούμενων παραγωγών, η συμμετοχή αυτών των ταινιών εμπίπτει ξεκάθαρα στο πεδίο της πολιτιστικής συνενοχής και υπό αυτήν την έννοια η συμμετοχή τους στο Animasyros καθιστά, από τη στιγμή που γίνεται εν γνώσει, το ίδιο το φεστιβάλ συνένοχο και θα απευθύνουμε κάλεσμα για μποϋκοτάζ.
*Δείτε Επιστολή κατά της γενοκτονίας στη Γάζα από δεκάδες ισραηλινούς κινηματογραφιστές. https://www.news247.gr/.../epistoli-kata-tis-genoktonias.../
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τη δική σας θέση ότι «δεν θα θέλατε να δώσετε βήμα σε όσους στηρίζουν έμπρακτα την πολιτική της κυβέρνησης Νετανιάχου», θα θεωρούσαμε θετική κίνηση εκ μέρους σας μια σαφή και δημόσια δήλωση καταδίκης της γενοκτονίας, της κατοχής και του απαρτχάιντ, όπως επιτάσσει το διεθνές δίκαιο και όπως έχουν κάνει πολλοί καλλιτεχνικοί οργανισμοί διεθνώς. Εξάλλου σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην απάντησή σας, η μητρική εταιρία, το ισραηλινό Studio Hive και το παράρτημα της The Hive Greece δεν θα είχαν πρόβλημα να το δηλώσουν καθότι είναι αντίθετα στον πόλεμο εναντίον των Παλαιστινίων.
Τέλος, αναφερθήκατε στην πρόθεσή σας να δώσετε χώρο σε περισσότερες φωνές από την Παλαιστίνη. Είμαστε στη διάθεσή σας να συμβάλουμε ώστε αυτό να γίνει πραγματικότητα:
- Παρά τις δολοφονίες και την καταστροφή, Παλαιστίνιοι δημιουργοί συνεχίζουν να παράγουν animation – από το πολυβραβευμένο The Wanted 18 και το I Am from Palestine, μέχρι την οσκαρική συμμετοχή From Ground Zero.
- Επίσης στην Ελλάδα ζουν Παλαιστίνιοι animators που μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα του φεστιβάλ. Μπορούμε να σας αποστείλουμε αναλυτικές πληροφορίες.
Η τέχνη δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως εργαλείο συγκάλυψης εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας.
Με εκτίμηση,
BDS Greece
Ιστοσελίδα: www.bdsgreece.net, Επικοινωνία: bdsgreece@gmail.com, info@bdsgreece.net Facebook: BDS Greece
Twitter: @BDSGreece
Πολιτιστικό Δίκτυο για την Παλαιστίνη
Instagram https://www.instagram.com/culturalnetwork.gr/
Παλαιστινιακή Παροικία Ελλάδας
Επικοινωνία: palestiniancommunitygreece@gmail.com
Palestinian community in Greece - Παλαιστινιακή παροικία Ελλάδος
Filmmakers for Palestine GR
https://www.instagram.com/filmmakers4palestinegr/
-altersyros: Σχετικές είναι και οι αναρτήσεις στο μπλογκ μας:
Σύρος: Κοινή ανακοίνωση και κάλεσμα σωματείων/συλλόγων σε συγκέντρωση αλληλεγγύης στον λαό της Παλαιστίνης και ενάντια στη συμμετοχή της ισραηλινής εταιρείας THE HIVE στο AnimaSyros2025 | Δευτέρα 22/09/2025, ώρα 18:30 στην πλατεία Μιαούλη (UPDATE)
Σύρος: Εν μέσω εντεινόμενης γενοκτονίας και ανείπωτης φρίκης στη Γάζα, το BDS Greece καταγγέλλει και καλεί σε αποκλεισμό από το φεστιβάλ Animasyros 2025 του The Hive Greece, ελληνικού παραρτήματος του ισραηλινού στούντιο Hive, λόγω «συνενοχής του με το εγκληματικό Ισραηλινό καθεστώς»
EN
We are publishing today’s response of our four collectives to the reply letter of Animasyros, which they posted here: https://animasyros.gr/.../clarifications-regarding-the...
REPLY LETTER
Athens, 20.9.2025
Dear Animasyros team, Mr. Karamitsanis,
Thank you for your response to our letter, which we have read with attention.
We would like to clarify that what is shocking the international community is not in general "the situation in Palestine," but the escalating genocide being perpetrated by Israel against the Palestinian people, as has now been officially characterized also by the United Nations.
Regarding your claim that "the people of Hive are actively involved in the resistance movement in Israel and oppose the war in Gaza," we stress that our letter did not focus on individual political opinions, but on the company’s tangible involvement with the Israeli state through funding and collaborations, which continue to make it part of the state’s propaganda and cultural apparatus.
Based on the information available so far, the company **HIVE** still appears to receive funding from the Israeli state, continues to pay taxes to it, and therefore supports its murderous machinery by normalizing the occupation.
Therefore, with respect to your assertion that Hive has ceased cooperating with the Israeli state and has fallen into disfavor, the very works presented at Animasyros prove the opposite.
Specifically, the films Taste of Heaven and Sunday have been funded by the Israel Lottery Council for Culture & Arts, the New Fund for Cinema & TV (NFCT), the Makor Foundation, and directly by the Ministry of Culture and Sports / Israel Film Council. All of these bodies are official state organs of cultural policy:
* The Israel Lottery Council for Culture & Arts is an institutional arm of the state body Mifal HaPais (Israel’s National Lottery), which distributes funds under the supervision of the Ministry of Culture.
* The NFCT and the Makor Foundation are funded by and operate in cooperation with the Ministry of Culture and the Israel Film Council, with the mission of promoting “Israeli culture” domestically and internationally.
In fact, in the model contracts posted on NFCT’s website, it is explicitly stated:
“Section 7.2: NFCT’s participation in a production depends on funds it receives from the Ministry of Culture and Sports. If the Ministry does not provide funding, NFCT may cancel or postpone its support.”
“Section 11.1: The producer is obliged to state in the official credits of the work that ‘the film was produced with the support of the Ministry of Culture and Sports – Israeli Film Council’.”
The funding of works by the Makor Foundation for Israeli Films cannot be considered independent of the State of Israel, since Makor explicitly states on its website that it operates under the regulatory framework established by the Ministry of Culture and Sports, which grants the Ministry and the state’s Israeli Film Council (מועצת הקולנוע) discretionary power to approve or reject films and the authority to decide whether a work is officially recognized as an “Israeli film.”
* The Gesher Multicultural Film Fund, which co-financed the film Butterfly Kiss, is also co-funded by the Ministry of Culture and is integrated into the national system of state film funds.
Finally, the Ministry of Culture and Sports / Israel Film Council itself constitutes the central state body for shaping and implementing cultural policy, and is part of the Brand Israel strategy.
All of the above bodies are part of Israel’s official state cultural policy system. Moreover, NFCT contracts explicitly state that grants depend on the Ministry of Culture, and that producers are obliged to display in the credits the official support of the Ministry and the Israel Film Council.
Therefore, these three films cannot be presented as independent productions but are state-funded works. This refutes the claim that Hive has “fallen into disfavor” or has cut its ties with the state.
According to the guidelines of PACBI, and also the appeal of dozens of Israeli filmmakers* calling for a boycott of state-funded productions, the participation of these films clearly falls under the field of cultural complicity. Under this light, their inclusion in Animasyros makes the festival itself complicit, since it is done knowingly, and we will issue a call for boycott.
*See above in Geek version the link: Letter against the genocide in Gaza by dozens of Israeli filmmakers.
Regardless of the above, and taking into account your own statement that “you would not like to give a platform to those who actively support the Netanyahu government’s policy,” we would consider it a positive step on your part to make a clear and public statement condemning the genocide, the occupation, and apartheid, as required by international law and as many artistic organizations worldwide have already done. Moreover, according to what you state in your reply, the parent company, Israeli Studio Hive, and the branch The Hive Greece would have no problem declaring this, since they are allegedly opposed to the war against the Palestinians.
Finally, you referred to your intention to give space to more voices from Palestine. We remain at your disposal to help make this a reality:
* Despite killings and destruction, Palestinian creators continue to produce animation – from the multi-awarded The Wanted 18 and I Am from Palestine, to the Oscar submission From Ground Zero.
* In addition, Palestinian animators living in Greece could be included in the festival’s program. We can provide you with detailed information.
Art cannot be used as a tool for covering up crimes against humanity.
Sincerely,
BDS Greece
Cultural Network for Palestine
Palestinian Community of Greece
Filmmakers for Palestine GR
We are publishing today’s response of our four collectives to the reply letter of Animasyros, which they posted here: https://animasyros.gr/.../clarifications-regarding-the...
REPLY LETTER
Athens, 20.9.2025
Dear Animasyros team, Mr. Karamitsanis,
Thank you for your response to our letter, which we have read with attention.
We would like to clarify that what is shocking the international community is not in general "the situation in Palestine," but the escalating genocide being perpetrated by Israel against the Palestinian people, as has now been officially characterized also by the United Nations.
Regarding your claim that "the people of Hive are actively involved in the resistance movement in Israel and oppose the war in Gaza," we stress that our letter did not focus on individual political opinions, but on the company’s tangible involvement with the Israeli state through funding and collaborations, which continue to make it part of the state’s propaganda and cultural apparatus.
Based on the information available so far, the company **HIVE** still appears to receive funding from the Israeli state, continues to pay taxes to it, and therefore supports its murderous machinery by normalizing the occupation.
Therefore, with respect to your assertion that Hive has ceased cooperating with the Israeli state and has fallen into disfavor, the very works presented at Animasyros prove the opposite.
Specifically, the films Taste of Heaven and Sunday have been funded by the Israel Lottery Council for Culture & Arts, the New Fund for Cinema & TV (NFCT), the Makor Foundation, and directly by the Ministry of Culture and Sports / Israel Film Council. All of these bodies are official state organs of cultural policy:
* The Israel Lottery Council for Culture & Arts is an institutional arm of the state body Mifal HaPais (Israel’s National Lottery), which distributes funds under the supervision of the Ministry of Culture.
* The NFCT and the Makor Foundation are funded by and operate in cooperation with the Ministry of Culture and the Israel Film Council, with the mission of promoting “Israeli culture” domestically and internationally.
In fact, in the model contracts posted on NFCT’s website, it is explicitly stated:
“Section 7.2: NFCT’s participation in a production depends on funds it receives from the Ministry of Culture and Sports. If the Ministry does not provide funding, NFCT may cancel or postpone its support.”
“Section 11.1: The producer is obliged to state in the official credits of the work that ‘the film was produced with the support of the Ministry of Culture and Sports – Israeli Film Council’.”
The funding of works by the Makor Foundation for Israeli Films cannot be considered independent of the State of Israel, since Makor explicitly states on its website that it operates under the regulatory framework established by the Ministry of Culture and Sports, which grants the Ministry and the state’s Israeli Film Council (מועצת הקולנוע) discretionary power to approve or reject films and the authority to decide whether a work is officially recognized as an “Israeli film.”
* The Gesher Multicultural Film Fund, which co-financed the film Butterfly Kiss, is also co-funded by the Ministry of Culture and is integrated into the national system of state film funds.
Finally, the Ministry of Culture and Sports / Israel Film Council itself constitutes the central state body for shaping and implementing cultural policy, and is part of the Brand Israel strategy.
All of the above bodies are part of Israel’s official state cultural policy system. Moreover, NFCT contracts explicitly state that grants depend on the Ministry of Culture, and that producers are obliged to display in the credits the official support of the Ministry and the Israel Film Council.
Therefore, these three films cannot be presented as independent productions but are state-funded works. This refutes the claim that Hive has “fallen into disfavor” or has cut its ties with the state.
According to the guidelines of PACBI, and also the appeal of dozens of Israeli filmmakers* calling for a boycott of state-funded productions, the participation of these films clearly falls under the field of cultural complicity. Under this light, their inclusion in Animasyros makes the festival itself complicit, since it is done knowingly, and we will issue a call for boycott.
*See above in Geek version the link: Letter against the genocide in Gaza by dozens of Israeli filmmakers.
Regardless of the above, and taking into account your own statement that “you would not like to give a platform to those who actively support the Netanyahu government’s policy,” we would consider it a positive step on your part to make a clear and public statement condemning the genocide, the occupation, and apartheid, as required by international law and as many artistic organizations worldwide have already done. Moreover, according to what you state in your reply, the parent company, Israeli Studio Hive, and the branch The Hive Greece would have no problem declaring this, since they are allegedly opposed to the war against the Palestinians.
Finally, you referred to your intention to give space to more voices from Palestine. We remain at your disposal to help make this a reality:
* Despite killings and destruction, Palestinian creators continue to produce animation – from the multi-awarded The Wanted 18 and I Am from Palestine, to the Oscar submission From Ground Zero.
* In addition, Palestinian animators living in Greece could be included in the festival’s program. We can provide you with detailed information.
Art cannot be used as a tool for covering up crimes against humanity.
Sincerely,
BDS Greece
Cultural Network for Palestine
Palestinian Community of Greece
Filmmakers for Palestine GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου