07 Απριλίου 2023

Τα σχολικά κτίρια σαπίζουν, η Κεραμέως πανηγυρίζει για την αύξηση στα Πρότυπα και ο Μητσοτάκης δείχνει τους διαδραστικούς πίνακες!

H Νίκη Κεραμέως EUROKINISSI


Το τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης δεν δείχνει να απασχολεί ιδιαίτερα την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Η Νίκη Κεραμέως έχει άλλες προτεραιότητες, την ώρα που στα σχολεία πέφτουν σοβάδες και οροφές.

Tην περασμένη εβδομάδα η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε περιχαρής ότι παρέδωσε 177.000 σετ ρομποτικής στα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια της χώρας.

Για να προωθήσει, μάλιστα, επικοινωνιακά την ενέργεια μάλιστα, η Υπουργός Παιδείας φιλοξενήθηκε σε νηπιαγωγείο όπου έδειξε στα παιδιά τα σχετικά σετ. Ακολούθως έκανε και αναρτήσεις στα social media (χωρίς μάλιστα να "κρύβει" τα πρόσωπα των παιδιών αλλά αυτό είναι αντικείμενο άλλου ρεπορτάζ).

Μόλις την Τετάρτη το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε (πανηγυρικά, όπως το συνηθίζει) ότι τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία ανά τη χώρα έφτασαν τα 120. Συνόδευσε την ανακοίνωση από την (απαραίτητη σε προεκλογική περίοδο) σύγκριση ότι ο αντίστοιχος αριθμός το 2019 ήταν 62.

Η Νίκη Κεραμέως τόνισε σχετικά: "Τα τελευταία 4 χρόνια υλοποιούμε τη δέσμευσή μας για ενίσχυση του θεσμού των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων και για διεύρυνση του δικτύου τους. Στόχος είναι μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα να έχουν πρόσβαση στα εξαιρετικά αυτά σχολεία τα οποία συμβάλλουν στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε όλα τα σχολεία της χώρας".

Ολα αυτά έγιναν την τελευταία εβδομάδα, διάστημα κατά το οποίο η Υπουργός προχώρησε σε επικοινωνιακό ντεμαράζ παραχωρώντας σε επτά ημέρες εννιά (!) συνεντεύξεις. Πόσες άραγε φορές η κυρία Κεραμέως ρωτήθηκε για το φλέγον ζήτημα της σχολικής στέγης;

Για όσους αναρωτιούνται γιατί να ερωτηθεί η Υπουργός Παιδείας για το παραπάνω θέμα να θυμίσουμε ότι τις τελευταίες επτά ημέρες (τις ημέρες των ρομποτικών σετ και της αύξησης των προτύπων σχολείων καταγράφηκαν από τα ΜΜΕ τα εξής περιστατικά:

Στο 13ο ΓΕΛ Πειραιά, το οποίο στεγάζεται σε πολυκατοικία στο κέντρο της πόλης, ξεκόλλησε ένα κομμάτι της μετόπης του κτιρίου το οποίο "καρφώθηκε" σε παρκαρισμένο όχημα. Ευτυχώς, δεν έπεσε σε κάποιο κεφάλι αλλά αυτό, όπως γίνεται αντιληπτό, ήταν θέμα καθαρής τύχης. Ο ιδιοκτήτης του κτιρίου δεσμεύτηκε να το "φρεσκάρει" τις επόμενες ημέρες, το δημόσιο όμως εξακολουθεί να πληρώνει κανονικά το ενοίκιο.

Στο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας στα Ιωάννινα μαθητής ηλικίας 15 ετών έπεσε στο κενό από ύψος έξι μέτρων λόγω υποχώρησης περίφραξης. Την ώρα που έπαιζε με τους φίλους του το αγόρι έπεσε πάνω στην περίφραξη, αυτή υποχώρησε και έτσι ο 15χρονος έπεσε στο κενό. Γλίτωσε από καθαρό θαύμα καθώς η πτώση του ανακόπηκε πριν βρεθεί στο έδαφος. Κρίσιμη λεπτομέρεια: Το σχολείο είναι...Πρότυπο.

Ακολούθησε το γνωστό μπαλάκι των ευθυνών (φταίει ο Δήμος, φταίει ο Διευθυντής, φταίει η Πρωτοβάθμια) και το ανάθεμα έπεσε στον πιο αδύναμο κρίκο, στο διευθυντή. Το παιδί νοσηλεύτηκε, ευτυχώς χωρίς σοβαρά τραύματα ενώ, όπως έγιναν γνωστό άρχισαν τα έργα επισκευής της περίφραξης (κατόπιν εορτής φυσικά).

Στο ειδικό Δημοτικό σχολείο του Αγίου Δημητρίου έσπασαν οι σωλήνες νερού στον 3ο όροφο με αποτέλεσμα να πέσουν σοβάδες, να υποχωρήσουν μέρη των οροφών, να πλημμυρίσουν δάπεδα και να υπάρξει μεγάλος κίνδυνος ηλεκτροπληξίας. Τα παιδιά, πολλά εκ των οποίων δυσκολεύονται στη μετακίνηση, μεταφέρθηκαν στην αυλή μέχρι το τέλος του ωραρίου.

Το ειδικό δημοτικό σχολείο Αγίου Δημητρίου συστεγάζεται με το ειδικό νηπιαγωγείο. Το κτίριο είναι κατασκευασμένο για να φιλοξενεί συνολικά 50 παιδιά ενώ τώρα φιλοξενεί περίπου 100. Φαινόμενα όπως αυτό που παρατηρήθηκε την Τετάρτη έχουν καταγραφεί και άλλες φορές στο εν λόγω κτίριο.

Αν για όλα τα παραπάνω περιστατικά δεν πληροφορηθήκατε τη θέση του Υπουργείου Παιδείας, άδικο δεν σας δίνουμε. Δεν την πληροφορηθήκατε γιατί δεν υπάρχει, κατά κυριολεξία. Την ώρα που σχεδόν κάθε μέρα έρχεται στο φως της δημοσιότητας περιστατικά που καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος της σχολικής στέγης, το Υπουργείο Παιδείας σιωπά.

Συμπέρασμα: Οι επικοινωνιακές ανάγκες της Υπουργού έχουν προτεραιότητα σε σχέση με τις ουσιαστικές ανάγκες. Οχι ότι δεν χρειάζονται τα σετ ρομποτικής και τα Πρότυπα. Ολα είναι χρήσιμα, ίσως και απαραίτητα στον 21ο αιώνα. Ας ξεκινήσουμε όμως καλύτερα από τα βασικά. Τα μισά και πλέον σχολικά κτίρια χτίστηκαν πριν έρθει καν η δεκαετία του 80...

ΠΗΓΗ

-ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης: 

-ΣΧΕΤΙΚΗ και η πρόσφατη ανάρτηση στο blog μας:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου