04 Οκτωβρίου 2023

Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Μετρό κατά την επίσκεψη-φιέστα Μητσοτάκη


Συγκέντρωση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιήσουν συλλογικότητες, δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις ενόψει της επίσκεψης του πρωθυπουργού στον σταθμό του Μετρό της Αγ. Σοφίας (σ.σ.: Διαβάστε παρακάτω σχετικά με την πραγματοποιηθείσα συγκέντρωση). Ο Κ. Μητσοτάκης θα παραστεί στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης με την κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium). Όπως αναφέρουν στα καλέσματά τους το Μετρό θα ιδιωτικοποιηθεί πριν καν λειτουργήσει.

«Η σημερινή παραχώρηση της λειτουργίας του μετρό -μια λειτουργία η οποία δυστυχώς ακόμη αργεί- σε εργολάβο είναι άλλη μια κίνηση προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, με την οποία φυσικά συμπλέει πλήρως για άλλη μια φορά η διοίκηση Ζέρβα, όπως έχει κάνει ήδη και σε άλλους τομείς» τονίζει η δημοτική παράταξη Πόλη Ανάποδα αναφέροντας ότι τη σημερινή φιέστα θα πλαισιώσει ο πρωθυπουργός, επί της διακυβέρνησης του οποίου, στο πλαίσιο της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων που τόσο αγαπάει, θρηνήσαμε τόσους νεκρούς στα Τέμπη.

«Πρόκειται για τον ίδιο πρωθυπουργό που το 2019 υποσχέθηκε από το βήμα της ΔΕΘ ότι το μετρό θα λειτουργούσε τον Απρίλιο του 2023, δύο χρόνια μετά την τότε προγραμματισμένη του έναρξη το 2021, ώστε να είναι έτοιμος ο σταθμός Βενιζέλου, ενώ τώρα κυβερνητικά στελέχη μιλούν για το 2025, με τους εργολάβους να έχουν λάβει εκατομμύρια ως αποζημιώσεις για καθυστερήσεις με ευθύνη του δημοσίου» προσθέτει. Η δημοτική κίνηση καλεί σε συγκέντρωση στη 1μ.μ.στον σταθμό Αγ. Σοφίας.

Η Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία που καλεί επίσης στη διαμαρτυρία στον σταθμό Αγ. Σοφίας υπενθυμίζει ότι η άθλια κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα της χρεοκοπίας του μοντέλου της παράδοσης σε ιδιώτες των κοινωνικών υπηρεσιών. «Δεν θα αλλάξει κάτι αν τους μικρομετόχους τους αντικαταστήσει ένα μονοπώλιο που μαζί με το Μετρό, θα πάρει σαν προίκα και τον ΟΑΣΘ. Εξάλλου το βασικό χαρακτηριστικό θα είναι πάλι η κερδοσκοπία και η κρατική επιχορήγηση. Οι αστικές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να περάσουν ολοκληρωτικά στο δημόσιο, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο» σημειώνει μεταξύ άλλων στο κάλεσμά της.

Η σημερινή παρουσία του κ. Μητσοτάκη στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης «Λειτουργία-Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης» υπηρετεί τρεις βασικούς σκοπούς σύμφωνα με την περιφερειακή παράταξη «Συμμαχία Αντίστασης και Ανατροπής» με υποψήφια Περιφερειάρχη τη Δέσποινα Χαραλαμπίδου.

–    «Απέλπιδα προσπάθεια επίδειξης αποτελεσματικότητας της κυβέρνησης της Ν.Δ. στην εκτέλεση έργων, ώστε να ξεχαστούν, όσο και εάν γίνεται, οι ευθύνες της για την ανεπάρκεια  ύπαρξης και λειτουργίας κρατικού μηχανισμού και υποδομών, που αποκαλύφθηκε με τον πιο τραγικό τρόπο στις πλημμύρες και τις καταστροφές που ακολούθησαν στη Θεσσαλία και στο Βόλο, καθώς και στις αδυναμίες αντιμετώπισης των πυρκαγιών, που κατέστρεψαν πάνω από ένα εκατομμύριο στρέμματα δασικής έκτασης, συμπεριλαμβανομένης και της Δαδιάς.

–     Ενίσχυση των υποψηφίων της Ν.Δ. στις αυτοδιοικητικές εκλογές, κυρίως στο Δήμο Θεσσαλονίκης και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

–   Επιμονή στη συνέχιση της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, με την παράδοση της λειτουργίας και της συντήρησης του μετρό της Θεσσαλονίκης στους ιδιώτες, μέσω της γνωστής διαδικασίας ΣΔΙΤ, σε αντίθεση με την Αθήνα, στην οποία, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, ανήκει στη δημόσια ΣΤΑ.ΣΥ». Η περιφερειακή παράταξη καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο άγαλμα Βενιζέλου στις 12:30.

Οι δημοτικές και οι περιφερειακές παρατάξεις που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών δεν ξεχνούν το έγκλημα της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου ενώ παράλληλα διεκδικούν και υπερασπίζονται δημόσιες δωρεάν και ασφαλείς μετακινήσεις για όλους.

 ΠΗΓΗ: alterthess

  • Φιέστα Μητσοτάκη για την παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες


Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθεί σήμερα ο πρωθυπουργός, με το βλέμμα τις αυτοδιοικητικές εκλογές και με αυτή την αφορμή στο Μαξίμου βρήκαν την ευκαιρία για ακόμη μια φιέστα με χαμόγελα, φωτογραφίες και, τους «γαλάζιους» εκλεκτούς στην αυτοδιοίκηση να δίνουν το «παρών».

Μπορεί να κοντεύουν 17 χρόνια που είναι υπό κατασκευή το μετρό της πόλης, μπορεί οι υποσχέσεις του πρωθυπουργού να πηγαίνουν περίπατο, καθώς η ολοκλήρωση του έργου παίρνει συνεχώς παρατάσεις, όμως αυτό δεν τους εμποδίζει να υπογράψουν τη σύμβαση ΣΔΙΤ με την ιταλογαλλική THEMA.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση παραδίδει τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης σε ιδιωτικό φορές, πριν καν αυτό ολοκληρωθεί και πριν καν μάθουμε… πότε θα είναι το πρώτο δρομολόγιο [διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.»: Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ].

Η φιέστα του πρωθυπουργού, πάντως, δεν θα μείνει αναπάντητη, καθώς υπάρχει κάλεσμα για δυναμική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη 1 το μεσημέρι στον σταθμό Αγία Σοφία.

Στο κάλεσμα για την κινητοποίηση αναφέρεται χαρακτηριστικά «Η άθλια κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα της χρεοκοπίας του μοντέλου της παράδοσης σε ιδιώτες των κοινωνικών υπηρεσιών. Δεν θα αλλάξει κάτι αν τους μικρομετόχους τους αντικαταστήσει ένα μονοπώλιο που μαζί με το Μετρό, θα πάρει σαν προίκα και τον ΟΑΣΘ. Εξάλλου το βασικό χαρακτηριστικό θα είναι πάλι η κερδοσκοπία και η κρατική επιχορήγηση. Οι αστικές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να περάσουν ολοκληρωτικά στο δημόσιο, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί το μετρό με ευθύνη και σε όφελος του δημοσίου, έξω από τις απαιτήσεις και την χρόνια υποταγή στις απαιτήσεις του εργολάβου, που άλλωστε οδήγησε στο έγκλημα της καταστροφής της αρχαίας Εγνατίας».

ΠΗΓΗ 

  • Διαμαρτυρία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Μετρό κατά την επίσκεψη Μητσοτάκη


Αστυνομικό μπλόκο συνάντησαν δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας τους για την ιδιωτικοποίηση του Μετρό ενώ σε εξέλιξη βρισκόταν η επίσκεψη του πρωθυπουργού στον σταθμό του Μετρό της Αγ. Σοφίας. Ο Κ. Μητσοτάκης παρέστη στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης με τον ιταλογαλλικό όμιλο THEMA (THEMA Consortium). Όπως αναφέρουν στα καλέσματά τους το Μετρό θα ιδιωτικοποιηθεί πριν καν λειτουργήσει.

Υπενθυμίζεται ότι το μετρό κλείνει 17 χρόνια που βρίσκεται υπό κατασκευή με το κόστος να αναμένεται να ξεπεράσει μόνο για τη βασική γραμμή το 1,5 δισ. ευρώ ενώ αντίθετα με τις υποσχέσεις του πρωθυπουργού για λειτουργία το 2023, κυβερνητικά στελέχη μιλούν πλέον για το 2025.


«Η σημερινή παραχώρηση της λειτουργίας του μετρό -μια λειτουργία η οποία δυστυχώς ακόμη αργεί- σε εργολάβο είναι άλλη μια κίνηση προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, με την οποία φυσικά συμπλέει πλήρως για άλλη μια φορά η διοίκηση Ζέρβα, όπως έχει κάνει ήδη και σε άλλους τομείς» τονίζει η δημοτική παράταξη Πόλη Ανάποδα που έδωσε το παρών στη διαμαρτυρία υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός το 2019 υποσχέθηκε από το βήμα της ΔΕΘ ότι το μετρό θα λειτουργούσε τον Απρίλιο του 2023, δύο χρόνια μετά την τότε προγραμματισμένη του έναρξη το 2021, ώστε να είναι έτοιμος ο σταθμός Βενιζέλου, ενώ τώρα κυβερνητικά στελέχη μιλούν για το 2025, με τους εργολάβους να έχουν λάβει εκατομμύρια ως αποζημιώσεις για καθυστερήσεις με ευθύνη του δημοσίου.

Η Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία με υποψήφιο περιφερειάρχη τον Θ. Αγαπητό που καλούσε επίσης στη διαμαρτυρία υπενθύμισε την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες ως αποτέλεσμα της χρεοκοπίας του μοντέλου της παράδοσης σε ιδιώτες των κοινωνικών υπηρεσιών. «Οι αστικές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να περάσουν ολοκληρωτικά στο δημόσιο, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο» σημειώνει μεταξύ άλλων στο κάλεσμά της η περιφερειακή παράταξη.

Για απέλπιδα προσπάθεια επίδειξης αποτελεσματικότητας της κυβέρνησης της Ν.Δ. στην εκτέλεση έργων, ώστε να ξεχαστούν, όσο και εάν γίνεται, οι ευθύνες της για την ανεπάρκεια  ύπαρξης και λειτουργίας κρατικού μηχανισμού και υποδομών, που αποκαλύφθηκε με τον πιο τραγικό τρόπο στις πλημμύρες και τις καταστροφές που ακολούθησαν στη Θεσσαλία και στο Βόλο, καθώς και στις αδυναμίες αντιμετώπισης των πυρκαγιών, κάνει λόγο η περιφερειακή παράταξη «Συμμαχία Αντίστασης και Ανατροπής» με υποψήφια Περιφερειάρχη τη Δέσποινα Χαραλαμπίδου τονίζοντας την επιμονή στη συνέχιση της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, με την παράδοση της λειτουργίας και της συντήρησης του μετρό της Θεσσαλονίκης στους ιδιώτες, μέσω της γνωστής διαδικασίας ΣΔΙΤ, σε αντίθεση με την Αθήνα, στην οποία, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, ανήκει στη δημόσια ΣΤΑ.ΣΥ.

Οι δημοτικές και οι περιφερειακές παρατάξεις που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών δεν ξεχνούν το έγκλημα της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου ενώ παράλληλα διεκδικούν και υπερασπίζονται δημόσιες δωρεάν και ασφαλείς μετακινήσεις για όλους.

ΠΗΓΗ: alterthess

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου