ΦΩΤΟ intime |
- Ιδιώτες στα δάση της Κρήτης: Το ΤΑΙΠΕΔ αναθέτει την αντιπυρική προστασία του νησιού σε κοινοπραξίες εταιρειών (pic)
Ιδιωτικές εταιρείες... με εργοδότη το ΤΑΙΠΕΔ ζητούν από την Περιφέρεια Κρήτης τα πλήρη στοιχεία για τις υποδομές, τους δρόμους, τα δάση, ακόμα και τα πρατήρια υγρών καυσίμων του νησιού, με σκοπό να εκπονήσουν μελέτες για την πυροπροστασία
Ιδιωτικές εταιρείες μέσω κοινοπραξίας ζητούν από την Περιφέρεια Κρήτης και όλους τους Δήμους του νησιού τα πλήρη στοιχεία για τις υποδομές, τις εγκαταστάσεις, τους δρόμους, τα δάση, ακόμα και τα πρατήρια υγρών καυσίμων που υπάρχουν στην Κρήτη, με σκοπό την εκπόνηση μελετών αντιπυρικής προστασίας, εμφανίζοντας ως εργοδότη τους το... Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, γνωστό ως ΤΑΙΠΕΔ...
«Πάνε να ιδιωτικοποιήσουν την πυροπροστασία στη χώρα μας», όπως καταγγέλλει στη “Νέα Κρήτη” ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας στην Περιφέρεια Κρήτης Γιάννης Λεονταράκης, που μας αποκάλυψε τα σχετικά έγγραφα. Την ίδια ώρα, το Παράρτημα Κρήτης του ΓΕΩΤΕΕ στέλνει στον υπουργό Περιβάλλοντος Θεόδωρο Σκυλακάκη δραματική επιστολή, αναφέροντας πως η Δασική Υπηρεσία στο νησί μας οδηγείται σε “λουκέτο”!
«Όλα δείχνουν ότι επιχειρείται η ιδιωτικοποίηση της πυροπροστασίας στη χώρα μας, η οποία σήμερα ανήκει στις αρμοδιότητες των κατά τόπους Δασαρχείων. Δεν ήταν, λοιπόν, όλα αυτά τα χρόνια καθόλου τυχαία η συνεχόμενη αποδυνάμωση των δασικών υπηρεσιών στην Κρήτη και στην υπόλοιπη Ελλάδα», καταγγέλλει στην εφημερίδα μας ο Γιάννης Λεονταράκης. Όπως αποκαλύπτει η “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr σήμερα, πρόκειται για τρεις εταιρείες μελετών που συνιστούν κοινοπραξία, που ζητούν στοιχεία από τις Περιφέρειες και τους Δήμους ολόκληρης της χώρας, τα οποία έχουν σχέση με:
- Το οδικό δίκτυο (αγροτικούς δρόμους, δρόμους επαρχιακού δικτύου, δρόμους εθνικού δικτύου, μονοπάτια).
- Το σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Το δίκτυο υψηλής και μέσης τάσης ΔΕΔΔΗΕ.
- Τους αγωγούς φυσικού αερίου.
- Τα πρατήρια- δεξαμενές καυσίμων.
- Τους αρχαιολογικούς χώρους - μνημεία.
- Τους χώρους λατρείας.
- Τους χώρους αναψυχής.
- Τις παιδικές κατασκηνώσεις.
- Τις υποδομές υγείας- περίθαλψης.
- Τα αεροδρόμια.
- Τα ελικοδρόμια.
- Τους χώρους εναπόθεσης και ταφής απορριμμάτων.
- Τους χώρος ανεξέλεγκτης απόρριψης απορριμμάτων.
- Τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις.
- Τα πεδία βολής.
-Τ α λατομεία.
- Τα νεκροταφεία.
- Τις λοιπές σημαντικές εγκαταστάσεις.
- Τα πυροφυλάκια - παρατηρητήρια.
- Τα σημεία υδροληψίας πυροσβεστικών οχημάτων.
- Τις δεξαμενές υδροληψίας πυροσβεστικών οχημάτων.
- Τις δεξαμενές υδροληψίας πυροσβεστικών ελικοπτέρων.
- Τις υπάρχουσες αντιπυρικές ζώνες.
- Τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και σταθμούς.
- Τα αστυνομικά τμήματα και τους λιμενικούς σταθμούς.
- Στοιχεία για τις πυρκαγιές τουλάχιστον της τελευταίας δεκαετίας.
- Τον διαθέσιμο εξοπλισμό καταστολής δασικών πυρκαγιών.
- Στοιχεία ιδιωτών και εθελοντικών οργανώσεων με μηχανήματα και υποδομή.
- Στοιχεία ιδιωτών και εθελοντικών οργανώσεων για την προστασία και την ανάδειξη των δασών.
“Καμπανάκι” από το ΓΕΩΤΕΕ: «Οδηγείται σε λουκέτο η Δασική Υπηρεσία στην Κρήτη»
Την ίδια ώρα, για μια κατάσταση που οδηγεί τη Δασική Υπηρεσία της Κρήτης σε λουκέτο κάνει λόγο η επιστολή της Δ.Ε. του Παραρτήματος Κρήτης του ΓΕΩΤΕΕ, προς τον υπουργό Περιβάλλοντος Θόδωρο Σκυλακάκη, τονίζοντας πως «το προσωπικό σε όλη την Κρήτη, μαζί με τους διευθυντές και τον επιθεωρητή, είναι 17 δασολόγοι και μάλλον είδος προς εξαφάνιση»!
Σύμφωνα με τη σχετική επιστολή:
«• Τελευταία ουσιαστική προκήρυξη για πρόσληψη δασολόγων σε όλες τις Υπηρεσίες της Κρήτης το 2001.
• Από το 1985 μέχρι το 2007, τέσσερις προκηρύξεις για προσλήψεις δασολόγων και συνεχείς αποχωρήσεις κάθε χρόνο λόγω συνταξιοδότησης, ενώ προσωπικό που προσλήφθηκε μετατάχθηκε σε άλλες υπηρεσίες, πολλές φορές εκτός Κρήτης.
• Από το 2001 μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια για την ανανέωση του στελεχιακού δυναμικού των Δασικών Υπηρεσιών, με τους νεότερους σήμερα να είναι άνω των 50 ετών, ενώ οι αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης συνεχίζονται.
• Δασοπόνοι με το σταγονόμετρο επίσης. Τις προηγούμενες μέρες ανακοινώθηκε από το ΑΣΕΠ η προκήρυξη πλήρωσης θέσεων με τον γραπτό διαγωνισμό για τους ΤΕ Δασοπόνους. Στην Κρήτη προβλέπονται 23 θέσεις. Δυστυχώς, ούτε αυτές θα καλυφθούν, αφού οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού είναι μόλις 72 και οι θέσεις που προκηρύσσονται πάνω από 200 σε όλη την Ελλάδα.
• Οι λιγοστοί δασοφύλακες στην πλειοψηφία τους έχουν προσληφθεί πριν από 30 χρόνια, και κατά συνέπεια ο νεότερος είναι άνω των 50 ετών.
• Η άνευ σχεδιασμού μετάβαση στο ΥΠ.ΕΝ. οδήγησε και στην απουσία τεχνολογικής υποστήριξης στα συστήματα πληροφορικής και επικοινωνιών των υπηρεσιών, βασικού στοιχείου για την ομαλή λειτουργία αυτών, καθώς το σύνολο των δεδομένων είναι σε ψηφιακή μορφή (προβλήματα σε Η/Υ, εκτυπωτές, δίκτυο κ.ά. δεν έχουν ακόμη επιλυθεί).
• Όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις και την απορρόφηση, τα οικονομικά στοιχεία του 2022 και του 2023 απεικονίζουν τα προβλήματα της άνευ σχεδιασμού μετάβασης στο ΥΠ.ΕΝ. και την υφιστάμενη κατάσταση.
• Ενώ το 2022 μέχρι τον Μάιο είχε απορροφηθεί το 85% του τακτικού προϋπολογισμού, το 2023 μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου έχει απορροφηθεί μόνο το 6,9% του προϋπολογισμού.
Σήμερα οι διοικητικοί και οικονομικοί υπάλληλοι δεν υπάρχουν. Έμειναν στις υπηρεσίες τους (Διευθύνσεις των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων) όταν τον Μάιο του 2022 ολοκληρώθηκε η μεταφορά των δασικών υπηρεσιών στο ΥΠ.ΕΝ., χωρίς καμία πρόβλεψη για διοικητική και οικονομική υποστήριξη. Ακόμα και όταν “λεφτά υπάρχουν”, δεν υπάρχει το πλαίσιο για να απορροφηθούν και να διατεθούν.
Οι υπηρεσίες αδυνατούν να λειτουργήσουν, να συντηρήσουν τα κτήρια, τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα, να βρουν αναλώσιμα και πολλά άλλα αυτονόητα για την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών και κατ’ επέκταση την εξυπηρέτηση του πολίτη, ο οποίος είναι και το τελικό θύμα, μαζί με το φυσικό περιβάλλον μας.
Χρηματοδοτικά προγράμματα (άνω των 14 εκατομμυρίων ευρώ) καλείται να τα διαχειριστεί το λιγοστό επιστημονικό δασικό προσωπικό, χωρίς διοικητική υποστήριξη.
Κατά τα άλλα, η Κρήτη έχει απίστευτο φυσικό περιβάλλον, πλούσια βιοποικιλότητα, Εθνικό Δρυμό, δύο Γεωπάρκα αναγνωρισμένα από την UNESCO, 53 περιοχές Natura 2000 και 60.000 δασικές αντιρρήσεις που εκκρεμούν για εξέταση.
Πιστεύουμε ότι τα παραπάνω περιγράφουν πολλές και κατεπείγουσες ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις έχουν ενεργοποιηθεί διαδικασίες και έχουν καλυφθεί κενά. Περιμένουμε την άμεση ανταπόκριση του ΥΠ.ΕΝ. για ουσιαστική λύση της στελέχωσης της Δασικής Υπηρεσίας στην Κρήτη».
*****
EUROKINISSI
- Μετά την Ηγουμενίτσα, σειρά παίρνει το λιμάνι του Ηρακλείου
«Η μεταβίβαση της διαχείρισης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε έναν μεγάλο ναυτιλιακό κολοσσό όπως είναι o όμιλος Grimaldi σημαίνει περισσότερη ανάπτυξη τόσο για την εθνική όσο και για την τοπική οικονομία», τόνισε ο πρωθυπουργός, συμπληρώνοντας ότι «η απενοχοποίηση των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα έχει φέρει μεγάλη πρόοδο στην Ελλάδα».
«Η σημερινή συμφωνία είναι μια ακόμα στάση στην πορεία μετασχηματισμού της πατρίδας μας. Μια ακόμα ψηφίδα στο μωσαϊκό ανάπτυξης» σημείωσε και συμπλήρωσε πως αυτή η συμφωνία δεν θα είχε γίνει, αν η χώρα δεν είχε κάνει μεγάλα άλματα» τόνισε, ενώ υποστήριξε ότι «σε συνδυασμό με άλλα έργα που θα γίνουν στην Ηγουμενίτσα, στα Σύβοτα, την Πλαταριά και τη Σαγιάδα θα αναδειχθεί ο νομός Θεσπρωτίας και ως τουριστικός προορισμός. Ο σταθμός κρουαζιέρας, ως προορισμός γιότινγκ».
Να σημειώσουμε ότι το τίμημα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση αλλά και φορείς της περιοχής, καθώς θεωρήθηκε ευτελές, αφού έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές δημόσιες επενδύσεις, ενώ ο ΟΛΗΓ εμφανίζει διαχρονικά κερδοφορία. Να σημειώσουμε ότι ο ΟΛΗΓ ανήκει στα 10 περιφερειακά λιμάνια (Ηράκλειο, Ραφήνα, Λαύριο, Ελευσίνα, Βόλος, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) τα οποία ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και των οποίων τη μετοχή διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο Κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «είναι μία σημαντική επένδυση με σημαντικά έσοδα για το ΤΑΙΠΕΔ που ξεπερνούν τα 84 εκατομμύρια ευρώ που εισέρχονται στα δημόσια ταμεία. Μία επένδυση που θα λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη προόδου για περισσότερες δουλειές, για μία καλύτερη ζωή σε όλη τη Δυτική Ελλάδα», ενώ το λιμάνι του Ηρακλείου αναμένεται να δοθεί έναντι τιμήματος 80 εκατ. ευρώ.
Πάντως η πώληση στους Ιταλούς του μεταφορικού έργου του ΟΣΕ στην ιταλική Hellenic Train, φάνηκε πως όχι μόνο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, αλλά ωφέλησε ουσιαστικά μόνο τη μία πλευρά του ΣΔΙΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου