Ο ίδιος ο διαχωρισμός των σχολείων σε «Πρότυπα» και «μη», σε «καλά» και «κακά», διασπά τον ενιαίο χαρακτήρα της παιδείας, ενισχύει την κατηγοριοποίηση, οδηγώντας στη γενικότερη υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας. Συνεπώς, η ύπαρξη «Προτύπων» και «Πειραματικών» σχολείων, συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθούν: 1) η διαφοροποίηση και η κατηγοριοποίηση, με τη δημιουργία σχολείων «πολλών ταχυτήτων». 2) ο διαχωρισμός των μαθητών σε «άριστους» και «κακούς». Ως εκ τούτου, οι σχεδιασμοί αυτοί δεν έχουν καμία σχέση με την ΑΝΑΓΚΑΙΑ αναβάθμιση που χρειάζονται τα σχολεία μας.
Περαιτέρω, οι δεξιότητες που θα διδάσκονται θα είναι «ακορντεόν», ανάλογα όχι με τις ανάγκες της κοινωνίας, αλλά των μεγάλων επιχειρήσεων του τουρισμού και της ναυπηγοεπισκευής. Στους μαθητές δεν θα παρέχεται ολόπλευρη μόρφωση, αλλά «τόσες όσες» δεξιότητες χρειάζονται κάθε φορά, για την εξασφάλιση αναλώσιμου, φθηνού εργατικού δυναμικού. Δεν είναι τυχαίο πως τα ίδια τα στοιχεία του ΙΕΠ δείχνουν πως μόνο το 16,83%, των μαθητών συνέχισε να εργάζεται στον φορέα που πραγματοποίησε τη μαθητεία του.
Η πρόσβαση στο σχολείο θα γίνεται βάσει του βαθμού απολυτηρίου του γυμνασίου. Αυτό θα οδηγήσει ακόμη περισσότερες οικογένειες να αναγκαστούν να πληρώνουν φροντιστήρια από το γυμνάσιο, βάζοντας πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να μπορέσουν τα παιδιά τους να μπουν στο πρότυπο. Ενισχύονται, λοιπόν οι οικονομικοί φραγμοί στην παιδεία.
Καθόλου τυχαία, την ίδια στιγμή που ανακοινώθηκε η «προτυποποίηση» του ΕΠΑΛ, προχωρούν τα σχέδια ίδρυσης μεταγυμνασιακής σχολής κατάρτισης, ακριβώς για να απορροφήσει τα παιδιά που θα μείνουν εκτός ΕΠΑΛ. Να πως «κουμπώνουν» τα κυβερνητικά σχέδια, όχι με τις ανάγκες των μαθητών, αλλά με τους σχεδιασμούς των επιχειρήσεων.
Η μεσοβέζικη στάση της Δημοτικής Αρχής, με τη στήριξη της μείζονος μειοψηφίας είναι «πουκάμισο αδειανό», οι προϋποθέσεις που μπαίνουν στην επιστολή που αποφασίστηκε να σταλεί στο Υπουργείο, ακυρώνονται στην πράξη από το πλαίσιο λειτουργίας των «Προτύπων». Καλλιεργείται ο εφησυχασμός του «βλέπουμε και κάνουμε», που στην πράξη δεν σημαίνει τίποτα.
Η Λαϊκή Συσπείρωση, είμαστε ενάντια στην μετατροπή του ΕΠΑΛ σε πρότυπο. Ήδη, η Α’ΕΛΜΕ Κυκλάδων, η Ένωση Γονέων Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, άλλοι σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικά σωματεία, έχουν τοποθετηθεί αρνητικά.
Αν θέλουμε το καλό των μαθητών, θα πρέπει να παλέψουμε για την αναβάθμιση του συνόλου των σχολείων, ενάντια στη μειωμένη και ανεπαρκή χρηματοδότηση, στις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, εξοπλισμό και υποδομές.
Σήμερα, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες για πραγματική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν ολοκληρωμένα την τέχνη και το επάγγελμα του έχουν επιλέξει, να εργάζονται με ικανοποιητικούς μισθούς και εργασιακά δικαιώματα. Η μαθητεία να οργανώνεται και να είναι ευθύνη του Υπουργείου και όχι του κάθε σχολείου ή ατομικά του κάθε μαθητή.
Καλούμε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές να συνεχίσουν και να εντείνουν την πάλη τους για:
- Να μην γίνει πρότυπο το ΕΠΑΛ, να μην μπει κανένας κόφτης στην εγγραφή των μαθητών στο μοναδικό ΕΠΑΛ του νησιού.
- Αναβάθμιση του ΕΠΑΛ, με καθηγητές, βιβλία, εγκαταστάσεις και ότι ακόμη απαιτείται ώστε να παρέχει τις αναγκαίες γνώσεις για την πρόσβαση στην εργασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου