29 Οκτωβρίου 2020

Νέο "δωράκι" 2.000.000 ευρώ στα κανάλια αντί για μέτρα ενίσχυσης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας με προσλήψεις, μαζικά τεστ κ.λπ.

Εκ νέου χρήματα στα κανάλια για κοινωνικό μήνυμα δημόσιας υγείας

Αναδημοσίευση από pressenza

  Φωτογραφία από Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας | κοινωνικά μέσα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του portal Αυτοδιοίκηση, με «ζεστό» χρήμα στα κανάλια αποφασίζει η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το νέο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού, με την τρομακτική αύξηση κρουσμάτων. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενεργοποιεί τη λίστα Πέτσα νούμερο 2, μέσω της οποίας θα μοιραστούν 2 εκατ. ευρώ στα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας.

Ειδικότερα, την Τρίτη δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση 840/2020 (ΦΕΚ 4754/Β/27-10-2020) για τη χρηματοδότηση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Η απόφαση που υπογράφουν ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, αφορά «τη μετάδοση μηνυμάτων από τους πανελλαδικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς της ανώνυμης εταιρείας “Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)” και τους τηλεοπτικούς σταθμούς των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου (“Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης”) κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά».

Τα 2 εκατομμύρια ευρώ θα μοιραστούν στα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλια δηλαδή Mega, Open, ANT1, ΣΚΑΪ, Star και Αlpha. Μάλιστα τα κανάλια θα μπορούσαν να μεταδώσουν δωρεάν τα μηνύματα καθώς πρόκειται για θέμα προστασίας της δημόσιας υγείας, ωστόσο η κυβέρνηση προτίμησε να κάνει νέο «δωράκι».

Η λίστα Πέτσα νούμερο 1

Στο μεταξύ το Vouliwatch επιμένει στην προσπάθειά του για διαφάνεια ως προς την λίστα Πέτσα νούμερο 1. Όπως μας ενημερώνει, πρόσφατα κατάφερε να εντοπίσει τη σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και της εταιρίας Initiative Media A.E. σχετικά με την εκστρατεία «Μένουμε Σπίτι» και τη διάθεση χρημάτων στα Μ.Μ.Ε., η οποία δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο του 2020 στην πλατφόρμα ανάρτησης δημοσίων συμβάσεων promitheus.gov.gr προκειμένου να εξοφληθεί η αμοιβή της εταιρίας.  Με βάση τις υπηρεσίες που περιγράφονται στη σύμβαση, το Vouliwatch κατέθεσε εκ νέου αίτημα για πρόσβαση στη δημόσια πληροφορία και το πώς διατέθηκαν τα χρήματα, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκστρατεία (απ)αίτησης διαφάνειας, την οποία μπορεί όποια/ος θέλει να στείλει επίσης στα αρμόδια υπουργικά στελέχη.

Fun Fact: η αμοιβή της Initiative Media A.E. προβλέπεται στη σύμβαση στο 3% του συνολικού ποσού που θα δαπανηθεί για τα Μ.Μ.Ε. και στη συνέχεια ακολουθεί τροποποιητική σύμβαση που αυξάνει το ποσοστό στο 4%.

Η εκστρατεία του οργανισμού Vouliwatch.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου