Η ανησυχία στα μέσα μαζικής επικοινωνίας για το άνοιγμα των σχολείων επικεντρώνεται στις ημερομηνίες: στις 7/9 ή στις 14/9;
Όμως άλλο είναι το φλέγον ζήτημα: Η τήρηση των αποστάσεων.
Σ’ αυτήν κατ’ εξοχήν θα πρέπει να επικεντρωθούν η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς, στο γεγονός ότι ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και η ανάγκη να κάθεται κάθε μαθητής μόνος του στο θρανίο είναι καθοριστικής σημασίας για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου.
Οι ειδικοί επιστήμονες σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας μας ενημερώνουν με την επιστημονική τους γνώση που είναι προϊόν ερευνών, μελέτης και εμπειριών. Οι απαντήσεις τους όμως πολλές φορές αντί να μας διαφωτίζουν μας μπερδεύουν.
Αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα, ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ, Γκίκας Μαγιορκίνης έκανε λόγο για πολύπλοκη απάντηση:
«Είναι πολύ πιο πολύπλοκο το μοντέλο των σχολείων από άλλα μοντέλα που αφορούν π.χ. χώρους εστίασης.»…
«Δεν είναι απλό το σενάριο για τη μείωση των μαθητών και την αύξηση των τάξεων.»…
«Υπάρχουν πολλά επιδημιολογικά μοντέλα που λένε ότι δεν έχουμε μεγάλο κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις και αυξάνοντας τον αριθμό των τάξεων»…
«…με το διπλασιασμό των αιθουσών, δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται μόνο η απόσταση που έχεις με το διπλανό σου, ενώ ο παράγοντας της αερογενούς μετάδοσης δεν αλλάζει είτε έχεις 15 παιδιά σε μία τάξη είτε 25. Τα επιδημιολογικά δεδομένα δε δείχνουν μεγάλη διαφορά.»…
«Δεν είναι εύκολο να πεις βάζω περισσότερες τάξεις, άρα χρησιμοποιώ περισσότερους εκπαιδευτικούς, άρα δημιουργώ περισσότερες εστίες»…
«…, αν υπάρξουν διπλάσιοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία θα μπουν άλλοι τόσοι άνθρωποι στο ίδιο επιδημικό μοντέλο, άρα θα υπάρξει αντίστοιχα και αύξηση κινδύνου.»
Σχόλιο:
Ένα απλό παράδειγμα κοινής λογικής
- Τμήματα 25 μαθητών
Αν 75 μαθητές τους βάλουμε σε 3 συνήθεις αίθουσες, σε κάθε αίθουσα θα έχουμε 25 μαθητές και ένα δάσκαλο. Υποχρεωτικά σε κάθε θρανίο θα κάθονται 2 μαθητές και η απόστασή τους πρακτικά θα είναι μηδενική. Ο ένας θα ακουμπάει τα αντικείμενα του άλλου και η έλλειψη απόστασης θα μειώνει πολύ την προστασία της μάσκας.
Σ΄ αυτήν την περίπτωση θα έχουμε συνολικά 3 δασκάλους.
- Τμήματα 15 μαθητών
Αν κατανείμουμε τους 75 μαθητές σε 5 όμοιες με τις προηγούμενες αίθουσες, σε κάθε αίθουσα θα έχουμε 15 μαθητές και ένα δάσκαλο. Ένα μαθητή ανά θρανίο, πολύ καλές αποστάσεις και την προστασία της μάσκας.
Σ’ αυτήν την περίπτωση, θα έχουμε συνολικά 2 επιπλέον δασκάλους που δεν επηρεάζουν ουσιαστικά το σύστημα.
Ποια παράμετρος βαραίνει περισσότερο για την αύξηση της μετάδοσης του κορωνοϊού; Η αύξηση των 2 επιπλέον ενήλικων υπεύθυνων δασκάλων, ή τα 36 ζεύγη μαθητών που υπάρχουν στα τρία 25άρια τμήματα; Αν σε κάποιο από τα 36 ζεύγη τύχει ο ένας να είναι φορέας, η μετάδοση του ιού στον άλλον είναι σχεδόν βέβαιη. Στο τμήμα των 25 ή στο τμήμα των 15 μαθητών είναι πιο εύκολη η μετάδοση; Πού θα είναι πιο ασφαλή τα παιδιά μας;
Γκίκας Μαγιορκίνης:
«Υπάρχουν κιόλας πολλές δημοσιεύσεις οι οποίες λένε ότι δεν έχεις κέρδος εκπαιδευτικό μικραίνοντας τις τάξεις κάτω από τα 25 παιδιά»
Σχόλιο:
Τώρα αυτό πού κολλάει; Μήπως είναι ένα άσχετο φτηνό επιχείρημα, θέμα άλλης συζήτησης, με άλλους ειδικούς;
Την ανάρτηση του Γκίκα Μαγιορκίνη για τον αριθμό μαθητών στις τάξεις σχολιάζει ο καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης.
…”Γκίκα, δε συμφωνώ με το μοντέλο σου. Όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα. Επίσης, επειδή τα παιδιά είναι ασυμπτωματικά κατά μεγάλο ποσοστό, εάν κάποιος θετικός βρεθεί σε μια τάξη 25 ατόμων, τότε σιωπηλά θα γίνεται μετάδοση χωρίς να ανιχνεύεται. Τέλος όταν κάθε τάξη έχει 25 άτομα η είσοδος και έξοδος όπως και η παρουσία στο διάλειμμα θα είναι με μεγαλύτερο συνωστισμό από ότι αν είναι 12 η 15.»…
Ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας στο London School of Economics Ηλίας Μόσιαλος δήλωσε για το άνοιγμα των σχολείων:
«Πρέπει να είναι μικρότερος ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις. Όταν λέμε ότι ο κίνδυνος μετάδοσης από τον κορωνοϊό στους κλειστούς χώρους είναι πολύ μεγαλύτερος από την συμπεριφορά που έχουμε στους ανοικτούς χώρους και, όταν η γενική σύσταση είναι να τα κάνουμε όλα, δηλαδή και μάσκες και αποστάσεις και υγιεινή των χεριών και εξαερισμός με φρέσκο αέρα, που προτείνονται για όλους τους κλειστούς χώρους, φαντάζομαι ότι τα ίδια θα ισχύουν και για τα σχολεία. Δεν μπορεί να είναι εξαίρεση τα σχολεία στο γενικότερο επιστημονικό κανόνα για το πώς αντιμετωπίζουμε την πανδημία».
Ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών Νικόλαος Σύψας, στις 31/8 σε τηλεοπτική συζήτηση στο MEGA συνόψισε:
« …Κοινή Λογική αντί για μοντέλα. Όσο λιγότερα τα παιδιά στην τάξη και μεγαλύτερες οι αποστάσεις, τόσο πιο ασφαλείς είναι οι τάξεις…»
Η κ. Κεραμέως στις 24/8 δήλωσε ότι δεν αραιώνει τις τάξεις, γιατί ο μέσος όρος στα σχολεία είναι 17 μαθητές ανά τμήμα.
Σχόλιο:
Μήπως αυτή η προσπάθεια της Υπουργού να μας παραπλανήσει αποσκοπεί στην αποσιώπηση της πολιτικής επιλογής της Κυβέρνησης να μην ξοδέψει επιπλέον ευρώ για τα σχολεία; Αυτό είναι και το πλαίσιο που έχουν θέσει το Υπουργείο και η Κυβέρνηση στην Επιτροπή των ειδημόνων, για την εξεύρεση λύσης;
Απόσπασμα από τη σχετική ανακοίνωση των αιρετών εκπροσώπων των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Δ΄ ΔΔΕ Αθήνας, Χρήστου Κάτσικα, Μάκη Μαυρέλη
…« Ένα μπράβο στην υπουργό μας που έβγαλε το ΜΟ των μαθητών ανά τμήμα στην επικράτεια! 9 στους Φούρνους της Ικαρίας και 25 στην Καλλιθέα. Σύνολο 34 δια 2 ίσον 17. Ακολούθησε τη λογική του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Έχει ο εφοπλιστής 10 εκατ. ευρώ. Έχω εγώ 15.000 ευρώ. Άρα έχουμε κατά μέσο όρο 5 εκατ. ευρώ ο καθένας! …
… Κάτι τέτοια μας ταΐζει η Υπουργός της παιδείας μας. Μέσους όρους και μαλλί της γριάς. Χρησιμοποιεί τη στατιστική όπως ο μεθυσμένος τους φανοστάτες. Για να στηριχθεί και όχι για να φωτιστεί.».
Κάποιος πάει να μας μπερδέψει.
Κάποιος δε θέλει να καταλαβαίνουμε.
Κάποιος μας λέει ότι και τα πιο απλά προβλήματα πρακτικής αριθμητικής πρέπει να λύνονται με ολοκληρώματα.
Κάποιος μπερδεύει την επιστημονική ενημέρωση, που οφείλει να κάνει, με άλλες σκοπιμότητες και άλλα συμφέροντα που δεν είναι δικά μας.
Κάποιος χρησιμοποιεί τα μαθηματικά και τη στατιστική σαν δικολάβος.
Βρείτε τον πιο αδύναμο κρίκο!
«Διαμάντια» υπάρχουν και σε διάφορα άλλα που έχουν ειπωθεί για τον κορωνοϊό:Ελένη Γιαμαρέλλου Παθολόγος- Λοιμωξιολόγος, Διευθύντρια της ΣΤ’ Παθολογικής Κλινικής του ΥΓΕΙΑ
15/5/2020 ΣΚΑΪ «Θα κοινωνήσω την Κυριακή-Υπεράνω της Επιστήμης η Θεία Λειτουργία.»…
στον Realfm 6/6/2020: «Θα κοινωνήσω με πίστη στον Θεό ότι δεν κολλάω κορωνοϊό.»…
«Όποιος πάει να κοινωνήσει, άσχετα αν το πιστεύει ή δεν το πιστεύει, συμμετέχει στο μυστήριο. Επομένως, δεν υπάρχει κίνδυνος για κορονοϊό όπως και για κανένα άλλο μικρόβιο.»…
«Εδώ δεν ισχύει η έννοια της επιστήμης. Είναι η έννοια του μυστηρίου. Η οποία είναι πάνω από την επιστήμη και επηρεάζει την επιστήμη. Επομένως ή πιστεύεις ότι συμμετέχεις στο μεγαλύτερο μυστήριο και δεν παθαίνεις τίποτα ή δεν πηγαίνεις να κοινωνήσεις αν φοβάσαι.»
30/8/2020 Τρίκαλα
Το μήνυμα του Πρωτοσύγκελου Ι. Μητροπόλεως Τρίκκης και Σταγών στους πιστούς
«Οφείλω να Σας ενημερώσω ότι ήδη από την Δευτέρα 24/08/2020 βρίσκομαι αφ εαυτού μου σε αυτοπεριορισμό, δεν έχω εκδηλώσει κανένα σύμπτωμα, και ως εκ τούτου η υγεία μου είναι ακλόνητη. Από αυτή την θέση Σας παροτρύνω να ακολουθείτε απαρέγκλιτα τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων και της Ιατρικής Κοινότητας για τα μέτρα προφύλαξης από τον covid-19 ( μάσκες, αποστάσεις, συχνά πλύσιμο των χεριών, αποφυγή συνωστισμών κλπ), Μην Σας ενοχλεί η μάσκα! Οφείλουμε να προστατεύουμε με αγάπη το πρόσωπο που βρίσκεται πίσω από την μάσκα!!»
Ο Αρχιμανδρίτης Αλέξιος Κανίνας είχε δηλώσει τον Φεβρουάριο ότι από τη Θεία Κοινωνία δεν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του κορωνοϊού!
Σχόλιο:
Τα παιδιά πιστεύουν ότι τα δώρα τα φέρνει ο Αϊ-Βασίλης. Κάποιοι ακόμη πιστεύουν ότι η Γη είναι επίπεδη. Αυτοί όμως δεν είναι επικίνδυνοι για τη Δημόσια Υγεία. Η πίστη τους αυτή δεν γίνεται αφορμή για μεταφορά κορονοϊού.
Αντίθετα η κ. Γιαμαρέλλου και ο Πρωτοσύγκελλος , μεταλαμβάνοντας οι ίδιοι και προτρέποντας τους άλλους να μεταλάβουν, βοηθάνε στη μετάδοση του ιού.
Η Υπουργός Παιδείας πιεζόμενη δήλωσε ότι σύμφωνα με τους ειδικούς ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο. Δεν πήρε όμως κανένα μέτρο για να μας προστατέψει από τέτοιες ομολογημένες αιτίες διάδοσης.
30/8/2020
Σοφία Βούλτεψη, βουλευτής ΝΔ
«… Στην Ιταλία προσλαμβάνουν 50.000 εκπαιδευτικούς! Στην Ιταλία παρήγγειλαν 2,5 εκατομμύρια μονοθέσια θρανία με ρόδες! Μιλάμε για τραγέλαφο!»…
…«Επίσης, όταν η Ιταλίδα υπουργός Παιδείας Λουτσία Ατσολίνο ανακοίνωσε ότι παρήγγειλε σε 11 εταιρίες 2,5 εκ. μονοθέσια θρανία με ρόδες, ξέσπασαν ηχηρά γέλια. Διότι αμέσως κάποιοι θύμισαν πως σε περίπτωση σεισμού –ακριβώς επειδή η χώρα είναι σεισμογενής και τα παιδιά εκπαιδεύονται να μπαίνουν κάτω από τα θρανία για να προφυλαχτούν– θα δημιουργηθούν σοβαροί κίνδυνοι.»…
Σχόλιο:
Δηλαδή για τη Σοφία Βούλτεψη δύο μαθητές χωράνε κάτω από ένα διθέσιο θρανίο. Κάτω από ένα μονοθέσιο θρανίο ένας μαθητής δε χωράει! Είναι και οι ρόδες, πανάθεμά τες, που κάνουν θόρυβο και εμποδίζουν!
Χαζοί είμαστε εμείς σαν τους Ιταλούς να δώσουμε λεφτά για τέτοια θρανία; Και χωρίς ρόδες να ήταν δε θα τα αγοράζαμε!
Και να σκεφτεί κανείς ότι τέτοιοι άνθρωποι αμείβονται πολλαπλάσια από τους εργαζόμενους που παράγουν τον πλούτο!
Κάποιος ζει ακόμα στο Μεσαίωνα.
Κάποιος μπερδεύει τις επιστημονικές απόψεις με τα πιστεύω του, με τις μεταφυσικές και υπαρξιακές αναζητήσεις του.
Κάποιος αντί για επιστημονική ενημέρωση κάνει προσηλυτισμό και κατήχηση.
Κάποιοι όταν στριμώχνονται δεν ξέρουν τι λένε!
Βρείτε τον πιο αδύναμο κρίκο!
Αν δε θέλουμε μια κοινωνία ηλιθίων, θρησκόληπτων, σκοταδιστών, «ψεκασμένων», μια κοινωνία βαρβαρότητας με τον καθένα μας θλιβερή μαριονέτα σ’ ένα εφιαλτικό παιχνίδι επιβίωσης, ας μη δεχόμαστε άκριτα όσα αβασάνιστα μας σερβίρουν όσοι δήθεν ενδιαφέρονται για το δικό μας συμφέρον: μέσα μαζικής ενημέρωσης, πολιτικοί , διαφημιστές, κέντρα παραπληροφόρησης και αποπροσανατολισμού…
Η επεξεργασία με τη Λογική των πάσης φύσεως πληροφοριών, που σε αφθονία μας προσφέρει η εκρηκτική ανάπτυξη της Τεχνολογίας, είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για να κοιτάξουμε την πραγματικότητα κατάματα, για να την αναλύσουμε σε βάθος. Αυτή είναι και η αρχή για κάθε αγώνα για την αλλαγή της Κοινωνίας. Για την οικοδόμηση ενός άλλου κοινωνικού μοντέλου χωρίς εκμετάλλευση και χωρίς tο Κέρδος για θεό. Για μια Κοινωνία που να αξίζει στον ΑΝΘΡΩΠΟ!
*Ο Σταύρος Πάντος και η Τούλα Πάντου είναι μαθηματικοί – συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί
ΠΗΓΗ: prin
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου