29 Σεπτεμβρίου 2020

Θέσεις Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακών Ενοτήτων Κυκλάδων για την Ίδρυση Αναπτυξιακού Οργανισμού Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου


 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

(ΠΡΩΗΝ) ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Πλατεία Λαϊκής Κυριαρχίας, Ερμούπολη, ΤΚ84100, τηλ: 2281087768-2281362730, synank.cyclades@gmail.com


Αρ. πρωτ. : 75

Ερμούπολη : 28-09-2020

ΠΡΟΣ: Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου

Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων

Επικεφαλείς Παρατάξεων

Περιφερειακούς Συμβούλους

Μέλη ΣΥΝΑΝΚ

ΜΜΕ

ΚΟΙΝ: ΟΣΥΑΠΕ


Θέμα : Παρέμβαση ΣΥΝΑΝΚ για την ίδρυση Αναπτυξιακού Οργανισμού του Ν. 4674/2020 στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Η Διοίκηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προχωρά φέρνοντας στο ερχόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, για συζήτηση και λήψη απόφασής την Ίδρυση «Αναπτυξιακού» Οργανισμού του Ν.4674/2020, αντικείμενο του οποίου, θα είναι η σύναψη , εποπτεία και επίβλεψη δημοσίων μελετών και έργων των ΟΤΑ, καθώς και την τεχνική και διοικητική υποστήριξη θεμάτων που άπτονται αρμοδιοτήτων τεχνικών έργων. Δίνει επίσης την δυνατότητα εκτός από τις αρμοδιότητες των Τεχνικών Υπηρεσιών, να αναλαμβάνει γενικότερα την υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής πολιτικής της Περιφέρειας, την υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης, αειφόρου ανάπτυξης κλπ.

Με το με αρ. πρωτ.: 135/28-06-2020 έγγραφο της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Συλλόγων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας, το οποίο σας επισυνάπτουμε ξανά, είχε δηλωθεί η πλήρης αντίθεση μας, στην ίδρυση τέτοιων Αναπτυξιακών Οργανισμών και αυτό διότι :

  • Με τον ν. 4674/2020 αναγορεύονται οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί Α.Ε., που θα ιδρυθούν «ισότιμοι» φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης…, που μπορούν να ασκούν αρμοδιότητες των ΟΤΑ και υπηρεσίες προς τους πολίτες!!!". Στην ουσία βρισκόμαστε μπροστά στη δημιουργία μιας παράλληλης δομής στο πλαίσιο λειτουργίας της Περιφέρειας η οποία σε σύντομο χρόνο θα υποκαταστήσει βασικές λειτουργίες της.

  • Η στελέχωση των ανωτέρω Α.Ε. θα γίνεται αφ΄ ενός με την μετάταξη ή απόσπαση ολίγων «αρεστών» Δημοσίων Υπαλλήλων, διαλύοντας τις ήδη υποστελεχωμένες Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες και αφ’ ετέρου με προσλήψεις προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ, με ελαστικές σχέσεις εργασίας, με εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς τον έλεγχο του Δημοσίου, εδραιώνοντας με αυτό τον τρόπο το πελατειακό κράτος. Με αυτόν τον τρόπο στήνεται ένας μηχανισμός προθύμων, που δεν θα αμφισβητεί ούτε τον σχεδιασμό και τις προτεραιότητες που τίθενται, ούτε τις διαδικασίες, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα.

  • Η ύπαρξη Τεχνικής Υπηρεσίας στους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς, με μετακλητό Διευθυντή (και Γενικό Δ/ντή), θα έχει και το ρόλο της αναθέτουσας αρχής και θα μπορεί να αναλαμβάνει τα πάντα όλα. Δίνεται ταυτόχρονα για πρώτη φορά με νόμο, το δικαίωμα υπογραφής στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου!!!

  • Με αυτές τις ανώνυμες εταιρείες (Αναπτυξιακούς Οργανισμούς) σαν μεσάζοντες, οι ΟΤΑ θα αναθέτουν αρμοδιότητες, τεχνική υποστήριξη σε ιδιώτες, σε εξωτερικούς συμβούλους την εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος, διοχετεύοντας χρήμα όπου και όσο θέλουν, μακριά από το δημόσιο λογιστικό και την στοιχειώδη διαφάνεια, που επιβάλλεται και για λόγους δημοσίου Συμφέροντος.

Η πάγια επιχειρηματολογία Περιφερειαρχών και κυβέρνησης υπέρ αυτών των ριζικών αλλαγών είναι η δυσκινησία των διαδικασιών, η γραφειοκρατία, η υποστελέχωση των υπηρεσιών. Προβλήματα πραγματικά, που όμως καμία από τις τελευταίες κυβερνήσεις δεν ενδιαφέρθηκε να επιλύσει ουσιαστικά εκσυγχρονίζοντας και στελεχώνοντας τις υπηρεσίες και απλοποιώντας το νομοθετικό πλαίσιο. Για ποιο λόγο στις Τεχνικές, αλλά και στις υπόλοιπες Υπηρεσίες της Περιφέρειας, έχουν να γίνουν μαζικές προσλήψεις τουλάχιστον 15 χρόνια; Δεν θα ήταν οικονομικά πιο συμφέρον, τα χρήματα που θα απαιτηθούν για τη δημιουργία και τη λειτουργία των Αναπτυξιακών, με το πλήθος διευθυντικών στελεχών, συμβούλων, εξοπλισμού, προσωπικού που θα μισθοδοτεί, να δοθούν για την πρόσληψη προσωπικού και την αναβάθμιση των υπαρχουσών υπηρεσιών;

Όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις συνεχίζουν να μην λύνουν αυτά τα προβλήματα, συνεχίζουν να λειτουργούν τις υπηρεσίες ως εργαλείο στήριξης της κερδοφορίας των επιλογών των μεγαλοεπιχειρηματιών και να αντιμετωπίζουν τις Τεχνικές και άλλες υπηρεσίες των ΟΤΑ ως αποθετήριο ευθυνών, με τις ποινικές και αστικές ευθύνες που φορτώνουν στους υπαλλήλους.

Ως εργαζόμενοι γνωρίζουμε ότι όλα τα παραπάνω, εντάσσονται σε ένα μοντέλο που εφαρμόζεται διεθνώς, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η κερδοφορία των τραπεζών και μεγάλων εταιρειών. Σταδιακή και συστηματική υποβάθμιση κρίσιμων δραστηριοτήτων του δημοσίου τομέα, κάνοντας ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, ώστε να μην μπορούν πλέον να λειτουργήσουν, για να μεταφερθούν ξαφνικά στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος δια μαγείας θα «επιλύσει» όλα τα προβλήματα.

Μόνο που τις συνέπειες αυτών των νεοφιλελευθέρων επιλογών, καλούνται κάθε τόσο να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι και η κοινωνία, μέσω μνημονίων, μεσοπροθέσμων κλπ ή όπως αλλιώς βαφτίζονται κάθε φορά ανάλογα με την συγκυρία.

Την πολιτική αυτή, δυστυχώς, υιοθετεί και υλοποιεί και η διοίκηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, χωρίς καμία διαφοροποίηση.

Οι σύγχρονες ανάγκες σε έργα υποδομών, η πρόληψη και αντιμετώπιση καταστροφών από καιρικά φαινόμενα , η διαχείριση της κρίσης του κορωνοϊού  και όχι μόνο, απαιτούν μία διαφορετική πολιτική αντίληψη, η οποία να θέτει ως προτεραιότητα την ενίσχυση του κοινωνικού και δημόσιου ρόλου των Υπηρεσιών, προς όφελος της εργαζομένων και της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας.

Για όλα τα παραπάνω, συνεχίζουμε τον αγώνα και διεκδικούμε:

  1. Την Αναβάθμιση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και όχι την ιδιωτικοποίησή τους, που θα στοιχίσει εν τέλει πολύ περισσότερο σε όλους μας και με αποτελέσματα μη ικανοποιητικά για τους λόγους που προαναφέραμε (έλλειψη διαφάνειας κοκ).

  2. Την ενδυνάμωση όλων των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με μόνιμες οργανικές θέσεις, με σταθερές σχέσεις εργασίας , μια ενδυνάμωση που πιστεύουμε πραγματικά ότι θα προσφέρει με διαφάνεια, αναπτυξιακές λύσεις προσανατολισμένες στο συμφέρον της κοινωνίας.


Συνημμένα

1) Το με αρ.πρωτ.: 135/28-06-2020 έγγραφο της ΟΣΥΑΠΕ

 

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δ/νση: Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος
email: osyape@otenet.gr
www.osyape.gr
τηλ. προέδρου: 6932442294 – τηλ. γραμματέα: 6977504710

                                                                                                      Αθήνα 28 /6/2020
                                                                                                     Αριθμ. Πρωτ.: 135

 

Αναπτυξιακοί Οργανισμοί των ΟΤΑ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ & ΤΩΝ ΑΝΑΘΕΣΕΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ

 

Με την υπ’ αριθμ. 200 εγκύκλιό του το Υπουργείο Εσωτερικών προσπαθεί να δώσει ώθηση στην εφαρμογή του ν. 4674/2020 για την Σύσταση και λειτουργία 

των Αναπτυξιακών Οργανισμών στους ΟΤΑ (Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου με την μορφή των Ανωνύμων Εταιρειών).


Αποτυπώνονται και με την εγκύκλιο αυτή καθαρά όλα όσα είχαμε καταγγείλει κατά την συζήτηση του νόμου στη Βουλή, ότι δηλαδή αντί η κυβέρνηση να στελεχώσει και να ενισχύσει τις Τεχνικές και λοιπές Υπηρεσίες των ΟΤΑ προωθεί εργαλεία και όργανα, που θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με ευελιξία άλλοτε θα παίρνουν αρμοδιότητες από τις υπηρεσίες κι άλλοτε θα τις φορτώνουν. Όλα κατά το δοκούν…


Με τον ν. 4674/2020 αναγορεύονται οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί Α.Ε., που θα ιδρυθούν «ισότιμοι» φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης…, που μπορούν να ασκούν αρμοδιότητες των ΟΤΑ και υπηρεσίες προς τους πολίτες!!!


Είναι χαρακτηριστικά όσα αναφέρονται για την «οικονομική αυτοτέλεια» των Αναπτυξιακών Οργανισμών, η δραστηριότητα των οποίων «μπορεί να φέρει οικονομικό αποτέλεσμα»…, δηλαδή πώληση υπηρεσιών, ΣΔΙΤ, ανταποδοτικότητα κλπ.


Ενώ και στην σχετική εγκύκλιο ομολογεί ότι «το μείζον πρόβλημα εντοπίζεται στην υποστελέχωση τεχνικών υπηρεσιών και τεχνικού προσωπικού στους ΟΤΑ», αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, σε εξοπλισμό και στήριξη των υπηρεσιών των ΟΤΑ, θέλει να επιταχύνει την υλοποίηση του νόμου, όπου προβλέπεται υποχρεωτική η ύπαρξη Τεχνικής Υπηρεσίας στους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς, με μετακλητό Διευθυντή (και Γενικό Δ/ντή), που θα έχει και το ρόλο της αναθέτουσας αρχής και θα μπορεί να αναλαμβάνει τα πάντα όλα…


Δεν μένει όμως μόνον εκεί ο ν. 4674/2020. Δίνει την δυνατότητα εκτός από τις αρμοδιότητες των Τεχνικών Υπηρεσιών, να αναλαμβάνει γενικότερα την υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής πολιτικής των Δήμων και των Περιφερειών, την ωρίμανση έργων υποδομής και την υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης, αειφόρου ανάπτυξης κλπ. Και βέβαια με την χρήση του επιρρήματος «ιδίως», ο νομοθέτης όπως πάντα απαριθμεί ενδεικτικά και όχι περιοριστικά τις αρμοδιότητες που μπορούν να πάρουν οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί.


Θέλει να φτιάξει «παραμάγαζα» με ημέτερους αποσπασμένους μόνιμους υπαλλήλους και με προσωπικό, που δεν θα εντάσσεται στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου, δίνοντας ταυτόχρονα για πρώτη φορά με νόμο, το δικαίωμα υπογραφής στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου!!!


Θέλει να έχει έναν ευέλικτο μηχανισμό προθύμων, που δεν θα αμφισβητεί ούτε τον σχεδιασμό και τις προτεραιότητες που τίθενται, ούτε τις διαδικασίες, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα.


Οι αναθέσεις σε ιδιώτες θα πολλαπλασιαστούν, το ίδιο κι οι νομοθετημένες από τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ Προγραμματικές Συμβάσεις «μέσω της ανάθεσης υποστήριξης κατά την άσκηση αρμοδιοτήτων των ΟΤΑ στους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς. Ως υπηρεσίες δεκτικές υποστήριξης νοούνται, ιδίως, οι διοικητικές μονάδες/δομές/υπηρεσίες των ΟΤΑ, η οικονομική υπηρεσία, οι υπηρεσίες βεβαίωσης και είσπραξης τελών, δικαιωμάτων, εισφορών και προστίμων κ.α.. Η δε Προγραμματική Σύμβαση με τον Αναπτυξιακό Οργανισμό εξυπηρετεί την ανάθεση υποστηρικτικών υπηρεσιών (πχ. προσωπικό ή μέσα)»!!!. Αυτό ονομάζεται «θεσμοθέτηση της συνεργατικής υλοποίησης αυτοδιοικητικών αρμοδιοτήτων»!!!!


Με αυτές τις ανώνυμες εταιρείες (Αναπτυξιακούς Οργανισμούς) σαν μεσάζοντες, οι ΟΤΑ θα αναθέτουν αρμοδιότητες, τεχνική υποστήριξη σε ιδιώτες, σε εξωτερικούς συμβούλους την εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος, θα διοχετεύουν χρήμα όπου και όσο θέλουν…, μακριά από το δημόσιο λογιστικό και την στοιχειώδη διαφάνεια, που επιβάλλεται.


Στην ρότα των ρυθμίσεων του Καποδίστρια, του Καλλικράτη και του Κλεισθένη, εκσυγχρονίζοντας το αμαρτωλό και σάπιο καθεστώς των Αναπτυξιακών Εταιρειών, η κυβέρνηση θέλει να προωθήσει με τους ΟΤΑ και τους Αναπτυξιακούς τους Οργανισμούς τις ιδιωτικοποιήσεις και των εκχωρήσεις αρμοδιοτήτων, το πέρασμα αρμοδιοτήτων και υποδομών στην αγορά, στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Θέλουν να βάλουν τις υπηρεσίες να δουλεύουν πιο ολοκληρωμένα για τους επιχειρηματικούς ομίλους.


Παρά τις τεράστιες καταστροφές που έχουμε κάθε χρόνο σε υποδομές, παρά τις μεγάλες ανάγκες για ολοκληρωμένα και σύγχρονα έργα υποδομών, έργα αντιπλημμυρικής, αντισεισμικής θωράκισης, έργα που υπηρετούν τις λαϊκές κοινωνικές ανάγκες, παρά την τεράστια υποστελέχωση και την πολυπλοκότητα των αρμοδιοτήτων, όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις συνεχίζουν να μην λύνουν αυτά τα προβλήματα, συνεχίζουν να λειτουργούν τις υπηρεσίες ως εργαλείο στήριξης της κερδοφορίας των επιλογών των μεγαλοεπιχειρηματιών και να αντιμετωπίζουν τις Τεχνικές και άλλες υπηρεσίες των ΟΤΑ ως αποθετήριο ευθυνών, με τις ποινικές και αστικές ευθύνες που φορτώνουν στους υπαλλήλους.
Παρόλα αυτά οι εργαζόμενοι των Περιφερειών δεν καταθέτουμε «τα όπλα». 

Συνεχίζουμε τον αγώνα για υπηρεσίες που δεν θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα είναι στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου