ΠΕΣΕΚ: Οι συντάξεις μας δεν είναι επίδομα. Είναι δικαίωμα που κατακτήθηκε με δεκαετίες δουλειάς, εισφορών και αγώνων
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί για άλλη μια φορά να παρουσιάσει ως κοινωνική πολιτική την ανακύκλωση της φτώχειας και της εξαθλίωσης των συνταξιούχων. Η αύξηση της ετήσιας ενίσχυσης από τα 250 στα 300 ευρώ, που προβλέπεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στις 15/6 και η διεύρυνση ορισμένων κριτηρίων δεν αποτελούν λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχοι. Αποτελούν μια ακόμη προσπάθεια εξωραϊσμού μιας πολιτικής που εδώ και 15 χρόνια περικόπτει δικαιώματα, εισοδήματα και κοινωνικές κατακτήσεις.
Η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ) απορρίπτει την κοροϊδία των επιδομάτων, την προπαγάνδα περί δημοσιονομικών περιορισμών, τα ψέματα και τις μισές αλήθειες που επαναλαμβάνονται από όλες τις κυβερνήσεις για να δικαιολογήσουν τις αντισυνταξιουχικές και αντιλαϊκές πολιτικές τους.
Οι συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί, όπως και το σύνολο των συνταξιούχων, έχουν πληρώσει βαρύ τίμημα. Με την κατάργηση της 13ης-14ης σύνταξης/μισθού, τις περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, την εισφορά αλληλεγγύης κ.λπ. έχουν υφαρπάξει από τους συνταξιούχους πάνω από 160 δισ. ευρώ, ποσό που κάθε μήνα αυξάνεται. Εάν μάλιστα συνοπολογιστεί σε αυτό και η ακρίβεια και η φοροληστεία, τότε δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι εμείς οι συνταξιούχοι είμαστε σε μόνιμο μνημόνιο.
Αντί η κυβέρνηση να αποκαταστήσει τις τεράστιες απώλειες που υπέστησαν οι συνταξιούχοι, να επαναφέρει την 13η-14η σύνταξη/μισθό, να αποδώσει τα αναδρομικά σε όλους, να δώσει πραγματικές αυξήσεις στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και να καταργήσει όλες τις άδικες κρατήσεις, επιλέγει να μοιράζει ψίχουλα των 300 ευρώ μία φορά το χρόνο και να τα παρουσιάζει ως σπουδαία κοινωνική παροχή.
Τα 300 ευρώ δεν αντισταθμίζουν ούτε ένα μικρό μέρος όσων έχουν χάσει οι συνταξιούχοι. Είναι προσβλητικό να παρουσιάζονται ως γενναιόδωρη πολιτική, την ώρα που οι συντάξεις εξαντλούνται μέσα στις πρώτες ημέρες του μήνα, η ακρίβεια καλπάζει, η υγεία εμπορευματοποιείται και το κόστος ζωής γίνεται ολοένα και πιο δυσβάστακτο.
Όσοι επικαλούνται τα δημοσιονομικά ελλείμματα και την ανάγκη δημοσιονομικής πειθαρχίας ας εξηγήσουν γιατί βρίσκονται πάντα χρήματα για φοροαπαλλαγές στο μεγάλο κεφάλαιο, για εξοπλισμούς και πολεμικές δαπάνες, αλλά ποτέ για την αποκατάσταση των συντάξεων και των κοινωνικών δικαιωμάτων.
Την ίδια στιγμή, προκαλεί τουλάχιστον απορία η προσπάθεια πολιτικών δυνάμεων και προσώπων να εμφανιστούν ως νέοι σωτήρες των συνταξιούχων. Ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί να επανεμφανιστεί ως εκφραστής της κοινωνικής δικαιοσύνης, λες και οι συνταξιούχοι έχουμε ξεχάσει τι συνέβη την περίοδο της διακυβέρνησής του. Οι συνταξιούχοι δεν έχουν μνήμη χρυσόψαρου. Θυμούνται πολύ καλά ποιοι ψήφισαν, ποιοι εφάρμοσαν και ποιοι διατήρησαν μνημονιακούς νόμους, ποιοι νομοθέτησαν περικοπές, ποιοι διατήρησαν την κατάργηση των δώρων και ποιοι υπέγραψαν δεσμεύσεις που φόρτωσαν τα βάρη της κρίσης στους συνταξιούχους, τους εργαζομένους και το λαό
Οι ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση είναι διαχρονικές και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις που υπηρέτησαν την ίδια πολιτική: τη θυσία των κοινωνικών δικαιωμάτων στο βωμό των πλεονασμάτων, των αγορών και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Η ΠΕΣΕΚ δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συμβιβαστεί με τη λογική της φτώχειας και της επαιτείας. Οι συνταξιούχοι πλήρωσαν στο ακέραιο τις ασφαλιστικές τους εισφορές και δικαιούνται αξιοπρεπείς συντάξεις, δημόσια υγεία και κοινωνική προστασία.
Δε θα δεχτούμε νέα αντιλαϊκά μέτρα στο όνομα των δημοσιονομικών κανόνων, της πολεμικής οικονομίας και των νέων θυσιών που ζητούν από τον λαό για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των ισχυρών.
Η μόνη απάντηση είναι ο συλλογικός και οργανωμένος αγώνας. Δεν επαιτούμε. Απαιτούμε: Άμεση επαναφορά της 13ης–14ης σύνταξης/μισθού. Δεν είναι «δώρο». Είναι δεδουλευμένα. Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις. Άμεση καταβολή των αναδρομικών του 11μήνου σε όλους. Χωρίς όρους, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς κοροϊδίες. Καμία περικοπή και καμία επιστροφή χρημάτων στις συντάξεις χηρείας. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών και αντισυνταξιουχικών νόμων Κουτρουμάνη - Λοβέρδου, Κατρούγκαλου, Βρούτση και όλων όσοι μετέτρεψαν τις συντάξεις μας σε φιλοδωρήματα και έδωσαν βορά την ασφάλιση στους ιδιώτες. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατειάς λαϊκής κατανάλωσης και του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια. Υποστήριξη με πόρους και μόνιμο προσωπικό της Δημόσιας Υγείας, της Παιδείας και όλων των Κοινωνικών Αγαθών.
ΠΕΣΕΚ: Ο Στουρνάρας ομολογεί το σχέδιο της πλήρους ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης και των συντάξεών μας
Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας | Φωτογραφία @ INTIMENEWS/ΜΗΤΡΟΥΣΙΑΣ ΝΙΚΟΣ |
Η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ) δεν εκπλήσσεται από τις νέες δηλώσεις του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα. Για ακόμη μια φορά, από το βήμα ενός συνεδρίου που χρηματοδοτείται και οργανώνεται από τα μεγάλα ιδιωτικά επενδυτικά συμφέροντα, ο εκλεκτός του εγχώριου και ευρωπαϊκού χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου ανέλαβε το ρόλο του προφήτη της καταστροφής για τη δημόσια ασφάλιση.
Η κυνική ομολογία του ότι οι δημόσιες συντάξεις «δύσκολα θα μπορούν στο μέλλον να εξασφαλίσουν επαρκή ποσοστά αναπλήρωσης» δεν αποτελεί μια αντικειμενική οικονομική διαπίστωση, αλλά μια ευθεία πολιτική ομολογία και το προαναγγελθέν έγκλημα μιας διαρκούς, προσχεδιασμένης επίθεσης ενάντια στα ασφαλιστικά δικαιώματα της εργατικής τάξης.
Αν σήμερα οι συντάξεις δεν επαρκούν, αυτό δεν οφείλεται σε κάποια φυσική νομοτέλεια. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών: της χρόνιας υφαρπαγής των αποθεματικών των Ταμείων, των περικοπών που επιβλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, της διαρκούς μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης, της ελαστικής εργασίας, της ανεργίας και της συστηματικής υπονόμευσης του δημόσιου χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
Πίσω από τις εύηχες τεχνοκρατικές εκφράσεις, επί της ουσίας... λογιστικές αλχημείες, περί «ευρωπαϊκής στρατηγικής», «μακροπρόθεσμης αποταμίευσης» και «συμπληρωματικών σχημάτων», κρύβεται η πλήρης ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης και η μετατροπή της σε τζόγο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ντόπιοι υποστηρικτές της επιχειρούν να απαλλάξουν το κράτος και την εργοδοσία από την υποχρέωση να εγγυώνται αξιοπρεπή γηρατειά για όλους όσοι μόχθησαν μια ζωή στις σχολικές αίθουσες και στα εργοστάσια. Θέλουν να μετατρέψουν τη σύνταξη, από θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα και κατάκτηση αιματηρών ταξικών αγώνων, σε ατομικό ρίσκο και εμπόρευμα.
Μας καλούν, ουσιαστικά, να τζογάρουμε τους κόπους μας στα «επαγγελματικά ταμεία» και στα χρηματιστήρια, την ίδια ώρα που οι συντάξεις μας, οι μισθοί των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων παραμένουν καθηλωμένοι σε επίπεδα πείνας και η ακρίβεια λεηλατεί το λαϊκό εισόδημα.
Με τι λεφτά θα αποταμιεύσει μακροπρόθεσμα ο εργαζόμενος, όταν δεν του φτάνει ο μισθός ούτε για το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα; Η απάντησή τους είναι ξεκάθαρη: όποιος έχει να πληρώσει στην ιδιωτική αγορά, θα έχει μια υποτυπώδη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και σύνταξη, ενώ οι υπόλοιποι θα καταδικαστούν στα ψίχουλα των συντάξεων της φτώχειας.
Ως ΠΕΣΕΚ ξεκαθαρίζουμε προς την κυβέρνηση, την Τράπεζα της Ελλάδος και τους ευρωπαίους καθοδηγητές τους ότι αυτό το μέλλον δεν το αποδεχόμαστε. Οι συντάξεις μας δεν είναι «κόστος» ούτε «επενδυτικό κεφάλαιο» για τις πολυεθνικές των ασφαλειών. Είναι δεδουλευμένα, είναι η ίδια μας η ζωή.
Αντί για νέα προνόμια στις ασφαλιστικές εταιρείες και στα επαγγελματικά ταμεία, απαιτείται αποκατάσταση των απωλειών των συνταξιούχων, ουσιαστικές αυξήσεις στις συντάξεις και πολιτικές που θα υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες και όχι τα κέρδη των αγορών.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Απαντάμε με ταξική αλληλεγγύη και οργανωμένο αγώνα. Δεν επαιτούμε.
Απαιτούμε:
Άμεση επαναφορά της 13ης–14ης σύνταξης/μισθού. Δεν είναι «δώρο». Είναι δεδουλευμένα. Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις. Άμεση καταβολή των αναδρομικών του 11μήνου σε όλους. Χωρίς όρους, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς κοροϊδίες. Καμία περικοπή και καμία επιστροφή χρημάτων στις συντάξεις χηρείας. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών και αντισυνταξιουχικών νόμων Κουτρουμάνη - Λοβέρδου, Κατρούγκαλου, Βρούτση και όλων όσοι μετέτρεψαν τις συντάξεις μας σε φιλοδωρήματα και έδωσαν βορά την ασφάλιση στους ιδιώτες. Επίσης, Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατειάς λαϊκής κατανάλωσης και του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια. Υποστήριξη με πόρους και μόνιμο προσωπικό της Δημόσιας Υγείας, της Παιδείας, της Πρόνοιας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και όλων των Κοινωνικών Αγαθών.
ΠΗΓΗ: ΠΕΣΕΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου