27 Ιουνίου 2026

Σύρος / «Η ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ»: Ανακοίνωση της Αντιπολεμικής Πρωτοβουλίας Σύρου για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σύρου-Ερμούπολης της 22ας Ιουνίου 2026

Σχετικό ΒΙΝΤΕΟ από τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου μπορείτε να δείτε στη σελίδα της Αντιπολεμικής Πρωτοβουλίας στο facebook 


Η ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
 
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σύρου – Ερμούπολης της 22ας Ιουνίου συζητήθηκε το ψήφισμα 172 και πλέον πολιτών για τις αφίξεις του κρουαζιερόπλοιου Crown Iris, τα γεγονότα της 5ης Ιουνίου και τις επιπτώσεις τους στην κοινωνική, οικονομική και δημοκρατική ζωή του νησιού.
 
Το ψήφισμα υπερψηφίστηκε από τη δημοτική παράταξη «Σύρος Εξ Αρχής». Η «πλειοψηφούσα» δημοτική παράταξη το καταψήφισε, ενώ οι παρατάξεις «Με Σχέδιο για τη Σύρο» και Λαϊκή Συσπείρωση δήλωσαν «παρών».
 
Από εκεί και πέρα όμως αρχίζει η πολιτική ουσία της υπόθεσης.
 
Παρά το γεγονός ότι το ψήφισμα αφορούσε τις προληπτικές προσαγωγές πολιτών, την ανάπτυξη πρωτοφανών αστυνομικών δυνάμεων, την παράλυση της Ερμούπολης και τη διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του νησιού, κανείς από τους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας δεν ανέλαβε την πολιτική ευθύνη να υπερασπιστεί δημόσια την καταψήφισή του.
 
Κανείς δεν εξήγησε γιατί θεωρεί αποδεκτό να μετατρέπεται η Σύρος σε πόλη υπό αστυνομική κατοχή κάθε φορά που καταπλέει το συγκεκριμένο πλοίο.
 
Κανείς δεν εξήγησε γιατί θεωρεί φυσιολογικές τις προληπτικές προσαγωγές πολιτών που συμμετέχουν σε ειρηνικές κινητοποιήσεις.
 
Κανείς δεν εξήγησε γιατί η οικονομική και κοινωνική ζωή του νησιού πρέπει να διαταράσσεται επανειλημμένα, μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες ασφαλείας ενός κρουαζιερόπλοιου ισραηλινών συμφερόντων.
 
Η δημοτική αρχή δεν καταψήφισε απλώς ένα ψήφισμα πολιτών.
 
Καταψήφισε την καταδίκη των προληπτικών προσαγωγών.
 
Καταψήφισε την καταδίκη της αστυνομοκρατίας.
 
Καταψήφισε την απαίτηση για διαφάνεια και λογοδοσία γύρω από τα γεγονότα της 5ης Ιουνίου.
 
Και με αυτή την επιλογή της παρείχε πολιτική νομιμοποίηση σε όσα συνέβησαν εκείνη την ημέρα, στέλνοντας το μήνυμα ότι μπορούν να επαναληφθούν άλλες οκτώ φορές μέχρι το τέλος του έτους.
 
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τη γνώση και τον ρόλο της δημοτικής αρχής στον σχεδιασμό των μέτρων που επιβλήθηκαν στο νησί.
 
Σύμφωνα με έγγραφο του Λιμεναρχείου Σύρου, στις 26 Μαΐου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για τα μέτρα ασφαλείας ενόψει της άφιξης του Crown Iris, στον χώρο του Δημαρχείου Σύρου – Ερμούπολης.
 
Πληροφορηθήκαμε την ύπαρξη αυτής της σύσκεψης μόνο εκ των υστέρων.
 
Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε ποιοι συμμετείχαν. Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε τι συζητήθηκε. Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε ποιες θέσεις διατύπωσε ο Δήμος. Ποτέ δεν ενημερωθήκαμε αν ο Δήμαρχος γνώριζε το επιχειρησιακό σχέδιο της Αστυνομίας και του Λιμενικού που οδήγησε στην ανάπτυξη ΜΑΤ, ΟΠΚΕ και άλλων δυνάμεων καταστολής, στην απαγόρευση πορειών, στις προληπτικές προσαγωγές πολιτών και στην ουσιαστική μετατροπή της Ερμούπολης σε ζώνη αυξημένης αστυνομικής επιτήρησης.
 
Τα ερωτήματα αυτά τέθηκαν μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
 
Ούτε ο Δήμαρχος, ούτε κανένα μέλος της δημοτικής πλειοψηφίας απάντησε.
 
Η σιωπή αυτή δεν αποτελεί απλώς έλλειμμα ενημέρωσης. Αποτελεί πολιτική στάση.
 
Διότι όταν προηγείται σύσκεψη για τα μέτρα ασφαλείας στο ίδιο το Δημαρχείο, όταν η δημοτική αρχή αρνείται να αποκαλύψει τι γνώριζε και ποια θέση κράτησε και όταν στη συνέχεια καταψηφίζει κάθε αίτημα πολιτικής καταδίκης, τότε εύλογα δημιουργείται η εντύπωση ότι δεν βρισκόμαστε απλώς μπροστά σε μια πολιτική ανοχή των γεγονότων, αλλά μάλλον μπροστά σε μια ενορχήστρωση τους.
 
Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ενεργή πολιτική νομιμοποίηση της αστυνομοκρατίας που επιβλήθηκε στο νησί. Και όσο η δημοτική αρχή αρνείται να απαντήσει, τόσο ενισχύεται η πεποίθηση ότι υπήρξε όχι μόνο γνώση αλλά και ουσιαστική συναίνεση στον σχεδιασμό και την εφαρμογή αυτών των μέτρων.
 
Ακόμη πιο εκκωφαντική υπήρξε η σιωπή της πλειοψηφίας απέναντι στον ιδιαίτερο πολιτικό συμβολισμό που φέρει η άφιξη ενός πλοίου ισραηλινών συμφερόντων την ώρα που η γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού συνεχίζεται στη Γάζα και η πολεμική κλιμάκωση εξαπλώνεται σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή.
 
Λες και το ζήτημα αφορά αποκλειστικά αφίξεις τουριστών και όχι μια βαθιά πολιτική διεθνή πραγματικότητα που δημιουργεί πολεμικές συρράξεις σε όλο τον κόσμο.
 
Η σιωπή αυτή δεν είναι ουδετερότητα. Είναι πολιτική επιλογή.
 
Όταν αποφεύγεις να τοποθετηθείς απέναντι σε μια γενοκτονία, συμβάλλεις στην κανονικοποίησή της.
 
Όταν αποφεύγεις να καταδικάσεις την καταστολή, τη νομιμοποιείς.
 
Όταν αποδέχεσαι ότι η κοινωνική και οικονομική ζωή ενός ολόκληρου νησιού μπορεί να διαταράσσεται για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες ασφαλείας ενός συγκεκριμένου πλοίου, αναλαμβάνεις και την πολιτική ευθύνη για τις συνέπειες αυτής της επιλογής.
 
Καλούμε τους εργαζόμενους, τα σωματεία, τους επαγγελματίες, τους κοινωνικούς φορείς, τη νεολαία και κάθε πολίτη του νησιού να καταδικάσουν την στάση της δημοτικής αρχής και να ενισχύσουν τον συντονισμό και την κοινή τους δράση το επόμενο διάστημα.
 
Να ορθωθεί ένα πλατύ μέτωπο απέναντι στην επιβολή της σιωπής στην τοπική κοινωνία.
 
Να συμμετάσχουμε μαζικά στις κινητοποιήσεις που θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου