24 Ιουνίου 2026

Οι μηχανικοί του Δημοσίου απεργούν!: 24ωρη πανελλαδική απεργία αύριο, Πέμπτη 25/6, και συμμετέχουν στην απεργία-αποχή 22 με 30/6 - Κάλεσμα σε απεργιακή συγκέντρωση για τη Σύρο, αύριο 25/6, ώρα 10:30 έξω από την ΥΔΟΜ (Νησάκι)



 

24ωρη Πανελλαδική Απεργία Πέμπτη 25 Ιουνίου 

  

Απεργία - Αποχή 22 - 30/06/2026

 

 

Συμμετέχουμε στην κοινή δράση των Ομοσπονδιών διπλωματούχων και πτυχιούχων μηχανικών (Π.Ο.Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ., Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.ΔΥ) με:

  1. Απεργία – Αποχή των μελών μας από τη Δευτέρα 22 Ιουνίου έως και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2026, από τη συμμετοχή τους σε επιτροπές και συλλογικά όργανα δημοσίων συμβάσεων και έργων, στις διαδικασίες του Μητρώου Μελών Δημοπρασιών (ΜηΜΕΔ), στις λειτουργίες των Υπηρεσιών Δόμησης και του συστήματος e-Άδειες, σε πολεοδομικές και χωροταξικές πράξεις, καθώς και στη συμμετοχή σε Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., ΚΕ.Σ.Α. και λοιπά θεσμοθετημένα γνωμοδοτικά και αποφασιστικά όργανα στα οποία συμμετέχουν Μηχανικοί του Δημοσίου (βλέπε σχετικό Εξώδικο) και

  2. 24ωρη Πανελλαδική Απεργία και πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας, την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Οι κινητοποιήσεις μας εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο δράσεων που στόχο έχουν:

  • Την απαίτηση δίκαιων αποδοχών για τους Μηχανικούς

  • Την ανάδειξη του ρόλου των Μηχανικών στη λειτουργία των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών.

  • Την αντίσταση στις πολιτικές απαξίωσης, ιδιωτικοποίησης και υποστελέχωσης.

Η κινητοποίηση μας έχει στόχο την αναγνώριση της εξειδικευμένης εργασίας των Μηχανικών προς όφελος του αστικού - δομημένου και φυσικού περιβάλλοντος αλλά και της ποιότητας των υποδομών ανά την επικράτεια. Η αναγνώριση αυτή παραμένει μόνο στα λόγια και δεν έχει μετουσιωθεί σε πράξη.

Απέναντι στην απαξίωση μας, στέλνουμε μήνυμα, ενότητας, αγώνα και συμμετοχής και

διεκδικούμε:

(α) Τη στελέχωση των Υπηρεσιών μέσω μόνιμων και σταθερών προσλήψεων και όχι με Αναπτυξιακούς, ΙΔΟΧ, ιδιώτες κλπ

(β) Τη μη εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, μόνο ισχυρές Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες μπορούν να διασφαλίσουν το Δημόσιο Συμφέρον, να προστατεύσουν το Περιβάλλον και να ικανοποιήσουν τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.

(γ) Τις πραγματικές αυξήσεις στις αποδοχές μας, σύμφωνα με τις διεκδικήσεις μας γιατί χωρίς αυτές είναι αδύνατο να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις. Ειδικά για το θέμα των integrated master ζητάμε να δοθεί προσθετικά σε όλους τους Μηχανικούς, όπως διεκδικούμε: «Σχετικά με τη μισθολογική αναγνώριση των Integrated Master – Καθολική αναγνώριση τους για όλους τους Μηχανικούς». Είναι προφανές ότι οι «αυξήσεις» των 40 € μεικτά και τα 2ΜΚ των integrated που αφορούν ελάχιστους δε δίνουν καμία λύση.

(δ) Εκτός από την επαναφορά του κλαδικού επιδόματος 7‰ ως κίνητρο προσέλκυσης νέων επιστημόνων, διεκδικούμε την πλήρη Μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα αλλά και την αποζημίωση για τη συμμετοχή μας σε Επιτροπές.

(ε) Την κατάργηση του Πειθαρχικού Νόμου που κινδυνεύει να οδηγήσει στην απόλυση δεκάδες συναδέλφους μας που θα βρεθούν άδικα κατηγορούμενοι στα πλαίσια άσκησης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων και την ουσιαστική Νομική κάλυψη και προστασία των Δημοσίων Υπαλλήλων Μηχανικών

(στ) Όχι στη διάλυση των Υ.ΔΟΜ. μέσω της ενσωμάτωσης τους στο Κτηματολόγιο, όπως αναλυτικά αναφέρουμε στη σχετική μας ανακοίνωση «Δημόσια, ισχυρή, ενιαία Πολεοδομία – Συνταγματική θωράκιση, όχι αποδόμηση»

(ζ) Την εκκαθάριση του υπόλοιπου 20% του Αποθεματικού του πόρου 6‰. (η) Χορήγηση κινήτρων παραμονής στις νησιωτικές περιοχές

Καλούμε όλες και όλους να συμμετέχουμε μαζικά στην Απεργία – Αποχή 22-30/06/2026 και

στην 24ωρη Πανελλαδική Απεργία της 25ης Ιουνίου.

Η δύναμή μας βρίσκεται στην ενότητα, στη συλλογική δράση, στη μαζική συμμετοχή!

Συγκέντρωση για τη Σύρο 10:30 έξω από την ΥΔΟΜ (Νησάκι)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου