Αναλυτική σε βαθμό... φρίκης είναι η περιγραφή των δυνατοτήτων που έχουν οι εργοδότες αλλά και το Δημόσιο να παρακολουθούν εάν οι εργαζόμενοι τηρούν τις υποχρεώσεις τους ως προς τον εμβολιασμό και τα διαγνωστικά τεστ Covid, ανοίγοντας τον δρόμο και για επιβολή προστίμων αλλά και θέση σε καθεστώς «μη αποδοχής εργασίας».
Η αναλυτική περιγραφή περιλαμβάνεται σε σύμβαση με την οποία ο δημόσιος φορέας «Κοινωνία της Πληροφορίας» αναθέτει απευθείας σε εταιρεία πληροφορικής να δημιουργήσει «Πλατφόρμα Παρακολούθησης Τήρησης Υποχρεώσεων Εμβολιασμού και Διενέργειας Διαγνωστικών Ελέγχων Εργαζόμενων στον Ιδιωτικό και στον Δημόσιο Τομέα».
Η σύμβαση αναρτήθηκε στη Διαύγεια μόλις την περασμένη Παρασκευή 10/12/21, όμως η πλατφόρμα λειτουργεί ουσιαστικά εδώ και σχεδόν ενάμιση μήνα, ακριβώς δηλαδή την εποχή που ο κ. Μητσοτάκης δήλωνε σε τηλεοπτική συνέντευξη ότι «η υποχρεωτικότητα έχει εξαντλήσει τα όριά της». Την ίδια στιγμή όμως, η κυβέρνηση υποχρέωνε κάθε εργοδότη να υποβάλλει εκείνος Υπεύθυνη Δήλωση για την τήρηση των υποχρεώσεων των εργαζομένων ως προς τα εμβόλια και τα διαγνωστικά τεστ -δεδομένου ότι δεν υπάρχει Επιθεώρηση Εργασίας για να κάνει αυτή τη δουλειά- απειλώντας τον και με πρόστιμα 10.000 ευρώ για ελλιπή ενημέρωση.
Εχει ήδη δημιουργηθεί, εν ολίγοις, ένα καθεστώς στενότατης επιτήρησης των ιατρικών δεδομένων κάθε εργαζόμενου σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα το οποίο είναι έτοιμο να υπηρετήσει την περαιτέρω αυστηροποίηση, ακόμη και αν η κυβέρνηση, με τον πρωθυπουργό πρώτον απ’ όλους, διαβεβαιώνει σε κάθε ευκαιρία ότι «δεν εξετάζεται επέκταση του υποχρεωτικού εμβολιασμού», όπως έκανε χθες και σε συνέντευξή του στον κυριακάτικο «Ελεύθερο Τύπο».
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια είναι αποκαλυπτική καθώς περιγράφει έναν μηχανισμό που μπορεί:
● Μέσω του Εργάνη, κάθε εργοδότης να αναζητεί και να παρακολουθεί την κατάσταση εμβολιασμού - νόσησης των εργαζομένων του και ειδικότερα: τον τύπο του εμβολίου, την ημερομηνία της 1ης δόσης, την ημερομηνία της 2ης δόσης, την ημερομηνία νόσησης, την ημερομηνία τελευταίου αρνητικού αποτελέσματος, τον τύπο του τελευταίου διαγνωστικού τεστ, αν το διαγνωστικό τεστ έγινε σε δημόσια δομή, εάν τηρεί τις προϋποθέσεις για διά ζώσης εργασία χωρίς την υποχρέωση διαγνωστικών ελέγχων κ.ά.
● Να παρακολουθεί το πλήρες ιστορικό της κατάστασης εμβολιασμού, νόσησης και rapid tests από κάθε εργαζόμενο-ωφελούμενο.
● Η άντληση των δεδομένων της ΗΔΙΚΑ να γίνεται ημερησίως για όσους δεν έχουν εμβολιαστεί και δεν έχουν νοσήσει.
● Να δημιουργείται ιστορικό με στόχο την ύπαρξη και διάθεση συγκεντρωτικής κατάστασης ανά ημερολογιακή εβδομάδα που θα περιλαμβάνει: Το εργατικό δυναμικό της επιχείρησης, ΑΦΜ εργοδότη, Παράρτημα εργοδότη, ΑΦΜ εργαζόμενου, Ονομα, Επώνυμο, ΑΜΚΑ, Απασχόληση κάτω από το 50% της πλήρους, Αριθμός αρνητικών τεστ, Αριθμός αρνητικών σε δημόσια δομή, Αριθμός αρνητικών σε ιδιωτική δομή.
● Να δημιουργηθεί νέα δομή παρακολούθησης εβδομαδιαίας υποχρέωσης δηλώσεων περί εξαίρεσης ανεμβολίαστων και μη νοσησάντων εργαζομένων από την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορονοϊό.
● Να δημιουργηθεί μηχανισμός επιβολής προστίμων βάσει των εβδομαδιαίων δηλώσεων των εργοδοτών για τα τεστ (δύο εβδομαδιαίως τώρα) που πρέπει να κάνουν όσοι ανεμβολίαστοι δεν έχουν νοσήσει. Να υπάρχει δυνατότητα «χειροκίνητης δημιουργίας προστίμου» αλλά και βεβαίωσης αυτού σε περίπτωση που είναι εφικτή η διασυνδεσιμότητα με την ΑΑΔΕ ή άλλο φορέα.
● Ως ύστατο όπλο, προβλέπεται η θέση σε καθεστώς «μη αποδοχής εργασίας», χωρίς προφανώς να προσδιορίζεται εάν αυτό οδηγεί σε απόλυση ή αν σημαίνει και πλήρη στέρηση αποδοχών. Δημιουργείται στο σύστημα Εργάνη μηχανισμός ώστε ο εργοδότης να υποβάλλει «Δήλωση ένταξης σε καθεστώς μη αποδοχής παροχής εργασίας εργαζομένου».
● Αντίστοιχα, στενή είναι η επιτήρηση και για τους εργαζομένους στο Δημόσιο όπου θα δημιουργούνται αναλυτικές λίστες με τους υπόχρεους εμβολιασμού αλλά και όσους υποχρεούνται να υποβάλλονται σε διαγνωστικά τεστ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου