Α΄ ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ «ΖΩΝΤΑΝΟ ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΙΔΙ»
ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΗΛΕ-ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 15-12 στη 13:30 στη ΔΔΕ Κυκλάδων
Την ώρα που η κοινωνία, τα σχολεία, οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να «στενάζουν» κάτω από το γενικευμένο δεύτερο lockdown της κυβέρνησης, λόγω των συνεχόμενων θανάτων και των διασωληνώσεων, της κατάρρευσης του εθνικού συστήματος υγείας, του κλεισίματος των σχολείων, των «τσακισμένων» εργασιακών δικαιωμάτων και της «τηλεκπαίδευσης», η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας θριαμβολογεί, εκθειάζει την «τηλεκπαίδευση» και δεν ανακοινώνει ούτε ένα μέτρο για ένα επικείμενο ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας καταθέτει, ένα μήνα πριν την λήξη του πρώτου τετραμήνου ( 20 Ιανουαρίου 2021) εγκύκλιο με την οποία ζητάει να γίνουν κανονικά όλες οι γραπτές εξεταστικές δοκιμασίες του πρώτου τετραμήνου, σαν να μην τρέχει τίποτα!!!
Με ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών εκτός τηλεκπαίδευσης, με το 80% των μαθητών να συνδέονται από κινητά και σταθερά τηλέφωνα, με τα συνεχή προβλήματα που παρουσιάζει η πλατφόρμα webex η Κυβέρνηση καταθέτει εγκύκλιο με την οποία ζητάει να γίνουν κανονικά όλα τα γραπτά διαγωνίσματα του πρώτου τετραμήνου!!!
Άσχετοι; Επικίνδυνοι; Αδιάφοροι; Όλα μαζί ίσως…
Το Υπουργείο Παιδείας που ζητούσε να καταχωρούμε κανονικά τις απουσίες κατά τη διάρκεια της καραντίνας, τη συνέχιση της σχολικής ύλης και την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, τώρα ζητάει την e-βαθμολόγηση των έγκλειστων μαθητών ξεπερνώντας κάθε όριο πολιτικής ανευθυνότητας, αντιπαιδαγωγικότητας, αντικοινωνικότητας και πολιτικού παραλογισμού.
Προφανώς όμως το βασικό σχέδιο της κυβέρνησης απέναντι στην Πανδημία είναι το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων και η νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της ΕΞΑΕ.
Όλη αυτή η κατάσταση όμως, η «διαλυμένη» τηλεκπαίδευση, ο εγκλεισμός, τα απόλυτα κατασταλτικά μέτρα μετράνε ήδη επικίνδυνα και ολέθρια αποτελέσματα στη μόρφωση, στην ψυχική και στην κοινωνική υγεία των μαθητών μας και των οικογενειών τους.
Εμείς ως εκπαιδευτικοί με μεγάλη καταπόνηση, ψυχική και σωματική βρεθήκαμε και θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Γι αυτό και δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τον βαθύτατο ταξικό χαρακτήρα της τηλεκπαίδευσης, την όξυνση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων που επιφέρει, την εξουθένωση των μαθητών μας και τα μεγάλα μορφωτικά ελλείμματα που αφήνει πίσω της όλη αυτή η διαδικασία. Το να μας ζητάνε κάτω από αυτές τις διαδικασίες να βάλουμε διαγωνίσματα, αυτό θίγει την αξιοπρέπειά μας, τη λογική μας, την παιδαγωγική μας ευθύνη και ευαισθησία και είναι ένα μέτρο βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό στο οποίο δεν πρόκειται να υπακούσουμε. . Παράλληλα, απονεκρώνει βασικές ψυχοκινητικές λειτουργίες, επικοινωνιακές ανάγκες, ενώ καταργεί τις πολύμορφες πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες που αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητα των παιδιών.
Είναι λοιπόν εύλογο ότι στις συνθήκες της «Τηλε-εκπαίδευσης» παιδεία δεν παρέχεται, ενώ καταργούνται όλες οι προϋποθέσεις οποιασδήποτε ανάπτυξης των ικανοτήτων των παιδιών.
Στη βάση αυτή, ΔΕΝ είναι ΔΥΝΑΤΗ οποιασδήποτε μορφής «αξιολόγηση» των μαθητών
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Κανείς εκπαιδευτικός να μην υποχρεωθεί να παραδώσει βαθμολογία όσο διαρκεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία.
-Καμία αξιολόγηση των μαθητών με κλειστά σχολεία, σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης
-Δε δεχόμαστε τον εξευτελισμό των e- διαγωνισμάτων, δε βάζουμε τηλεδιαγωνίσματα και βαθμούς σ΄αυτές τις συνθήκες.
-Αξιολόγηση και βαθμοί, μόνο στη δια ζώσης εκπαίδευση. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄τετραμήνου και για το α΄τετράμηνο.
-Δεν καταχωρίζουμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.
-
Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής)
-
Να εξασφαλιστεί η άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία
-
Να δοθεί παράταση στο 1ο τετράμηνο ώστε να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές. Αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά να υπολογισθεί ο βαθμός του 2ου τετραμήνου για την τελική βαθμολογία.
-Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη ,επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
- Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.
-Άμεση κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για τηλε-«εκπαίδευση» και κάμερες
- Κάτω τα χέρια από το εργασιακό μας ωράριο. Δε θα ανεχθούμε καμία παραβίαση του.
-
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων , κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας και πάρουν ανάλογες αποφάσεις.
-
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις για όλα αυτά τα ζητήματα .Να απαιτήσει από το υπουργείο την άμεση απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου, να μην αποδεχτεί την απαξιωτική διαδικασία της τηλεαξιόλόγησης - τηλεβαθμολόγίας ,παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτραπεί , να μην εφαρμοστεί στην πράξη η απαράδεκτη αυτή διαδικασία.
-
Καλούμε τους συλλόγους γονέων και τα μαθητικά συμβούλια να απαιτήσουν να μην προχωρήσει καμία e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις .Να διεκδικήσουμε από κοινού ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους, με όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.
ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΤΕΙ ΤΩΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΡΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά Γι΄αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” απαιτούμε πιο αποφασιστικά :
- ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, έστω εκ περιτροπής, πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, μαζικά test , ιχνηλάτηση, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ΕΣΥ.
Για να μην υπάρξει μια ακόμα Χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.
Την Τρίτη 15-12 αντιπροσωπεία της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων θα προχωρήσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Κυκλάδων στη Σύρο στις 13:30 μ.μ.
Δε θα δεχτούμε να γίνουμε αναλώσιμη ύλη, εμείς και τα παιδιά μας.
Θα είμαστε για άλλη μια φορά οι «δάσκαλοι που θα «θυμούνται» οι μαθητές μας...
altersyros: Παραθέτουμε για ενημέρωση των μαθητών, των γονέων και των κηδεμόνων τους, καθώς και των εκπαιδευτικών, τη σχετική εκτενή ανακοίνωση και της ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών, της ΟΛΜΕ:
Αθήνα, 14/12/2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αξιολόγηση μαθητών: Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ
Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ τα πολύ σημαντικά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης παραμένουν. Η Ομοσπονδία από την πρώτη κιόλας αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων είχε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.). Ωστόσο, τόσο το ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στα διοικητικά μέτρα όσο και το ΙΕΠ, όσον αφορά τα παιδαγωγικά ζητήματα, για μία ακόμα φορά δεν υιοθέτησαν τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Μεγάλος αριθμός μαθητών/τριων έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού παρά τις συνεχείς επικοινωνιακές εξαγγελίες της υπουργού, ακόμα και σήμερα δεν έχoυν διατεθεί κονδύλια από τον προϋπολογισμό του ΥΠΑΙΘ για παροχή εξοπλισμού, με αποτέλεσμα οι εικόνες μαθητών/τριων σε δημόσιους χώρους αναζητώντας σύνδεση στο διαδίκτυο, να είναι καθημερινό φαινόμενο.
Αντί το ΥΠΑΙΘ να ασχοληθεί με τα πάμπολλα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, αντί να φροντίσει για ψυχοπαιδαγωγική στήριξη των μαθητών/τριων, προκρίνει την αξιολόγησή τους. Στις 09-12-2020 με την υπ’αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του ανεπαρκέστατου σε όλα τα επίπεδα ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όπως συμβαίνει υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Ξέχασε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τις δηλώσεις της το προηγούμενο σχολικό έτος ότι: «η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των μαθητών με το σχολείο» και ότι «μέσω αυτής δεν μπορεί να προχωρήσει η ύλη και ως διδαχθείσα χαρακτηρίζεται μόνο η ύλη που έχει καλυφθεί δια ζώσης». Παρά την κοινή διαπίστωση ότι η ΕξΑΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία, παρά τους/τις χιλιάδες μαθητές/τριες που έχουν αποκλειστεί από την ΕξΑΕ, παρά τα τεράστια κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το ΥΠΑΙΘ, παρά την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών/τριων, το ΥΠΑΙΘ, μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους/στις μη συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες, εκδίδει μία ακόμη αντιπαιδαγωγική οδηγία, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών/τριων, η οποία διατηρεί ως βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες (διαγωνίσματα). Και μάλιστα, χωρίς καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, χωρίς καμία ουσιαστική οδηγία για την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια της διαδικασίας αξιολόγησης. Η μόνη οδηγία που δίνεται δείχνει την απουσία σύνδεσης του ΥΠΑΙΘ με την εκπαιδευτική πραγματικότητα: «οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δημιουργούν πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών».
Επιπλέον, απαιτεί από τους/τις μαθητές/τριες να αξιολογηθούν με εργαλεία αξιολόγησης τα οποία δεν μπορούν όλοι/ες να χρησιμοποιήσουν, με των οποίων τη χρήση δεν έχουν καθόλου εξοικειωθεί, και απαιτούν εκ των προτέρων άλλη προσέγγιση της ύλης. Μάλιστα, η απόφαση αυτή θα οδηγήσει μοιραία, στις λίγες ημέρες του Δεκέμβρη και του Ιανουαρίου που απέμειναν μέχρι τη λήξη του τετραμήνου, να στριμωχθούν όλα τα διαγωνίσματα εξουθενώνοντας μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά δε στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ, σημαντική παράμετρο της συνολικής αξιολόγησης, φαίνεται να αγνοεί εντελώς το γεγονός ότι με την ΕξΑΕ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου, εκτός από παιδαγωγική και εκπαιδευτική άγνοια, διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Επικαλείται την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά φαίνεται να μη γνωρίζει πώς σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο, σε αυτήν προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).
Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».
Αντιθέτως, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών.
Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί δύνανται να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους.
Η ΟΛΜΕ καλεί το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους τη δέουσα σοβαρότητα και να προβεί έστω και τώρα στα αυτονόητα:
- Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
- Παροχή εξοπλισμού σε όσους/ες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν
- Προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολείων
- Γνωστοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την αξιολόγηση των μαθητών/τριων, δίνοντας ξεκάθαρα τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να κρίνουν κατά περίπτωση αν δύνανται να προχωρήσουν στις διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών/τριων τους, όταν ανοίξουν τα σχολεία
- Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων
- Μη προσμέτρηση των απουσιών στο χαρακτηρισμό φοίτησης
- Άμεση μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
- Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου