31 Ιανουαρίου 2025

Ωνάσεια σχολεία: «Αντί να φτιάχνουν νέα σχολεία, χαρίζουν τα υφιστάμενα σε ιδιώτες»

evosmos-sxoleia
MOTION TEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
Θεσσαλονίκη: ανεπιτυχής επιχείρηση κατευνασμού

«Αντί να φτιάχνουν νέα σχολεία, χαρίζουν τα υφιστάμενα σε ιδιώτες»

Ανεπιτυχής αποδείχθηκε η επιχείρηση «κατευνασμός των αντιδράσεων» χθες στον Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου σχετικά με τα Ωνάσεια σχολεία. Ο δήμαρχος Λευτέρης Αλεξανδρίδης και ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, αποπειράθηκαν να δώσουν εξηγήσεις για τη μετατροπή του 6ου Γυμνασίου και του 3ου Λυκείου σε Ωνάσεια και, κυρίως, να καθησυχάσουν μαθητές, γονείς και καθηγητές ότι οι αγωνίες και οι φόβοι τους δεν έχουν βάση. Από τις πρώτες αντιδράσεις φάνηκε ότι δεν έπεισαν κανέναν.

Οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων, πάντως, αποφάσισαν να σταματήσουν τις καταλήψεις και να συνεχίσουν τον αγώνα με άλλες δράσεις, όπως για παράδειγμα η συγκέντρωση των 900 παιδιών σήμερα στην αυλή των δύο σχολείων σε έναν τεράστιο σχηματισμό αγκαλιάς ο οποίος θα καταγραφεί για να αναρτηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χθες βράδυ εξάλλου αναμενόταν δυναμική παρέμβαση από καθηγητές και γονείς στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ενώ νωρίτερα είχαν πραγματοποιήσει συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο Ευόσμου αλλά και έξω από τα δύο σχολεία της Ξηροκρήνης στον Δήμο Θεσσαλονίκης τα οποία επίσης σχεδιάζεται να ενταχθούν στον κύκλο των Ωνάσειων.

Ο δήμαρχος Ευόσμου χθες, μετά τις συσκέψεις, έσπευσε να δείξει τις προθέσεις του σχολιάζοντας άκομψα ότι «κάποιοι βιάστηκαν να ξεσηκώσουν τον κόσμο και τους μαθητές και να βγουν σε πορείες δίχως να έχουν πλήρη ενημέρωση». Ξεχνώντας δηλαδή αφενός ότι μόλις πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, όταν τον ρωτούσαν, διαβεβαίωνε ότι δεν ήξερε τίποτα για τα σχολεία και κανένας δεν τον είχε ενημερώσει, αφετέρου ότι οι αλλαγές τις οποίες επικαλείται πως έγιναν στα σχέδια ήταν απόρροια ακριβώς των κινητοποιήσεων. Κυρίως επέμεινε ότι «ο δήμος δεν έχει τη δυνατότητα να ανεχθεί να χαθεί ούτε ένα παιδί από εδώ. Αρα, αυτό που μένει και θα πρέπει να γνωρίζουν παιδιά και γονείς είναι ότι όλα τα παιδιά θα φοιτήσουν στον δήμο τους».

Καμιά απάντηση δεν δόθηκε πάντως στην απορία τι θα γίνει, για παράδειγμα, με τα περίπου 100 παιδιά με μαθησιακές ιδιαιτερότητες (φοιτούν με γνωματεύσεις) που μαθαίνουν γράμματα σήμερα στα σχολεία και φυσικά είναι αδύνατο να μπουν στην εξεταστική βάσανο για ένταξη στα Ωνάσεια.

Οπως ο δήμαρχος, έτσι και ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης είδε στη μετατροπή των σχολείων σε Ωνάσεια «ένα στολίδι το οποίο θα αναβαθμίσει την ποιότητα της εκπαίδευσης και τη διασύνδεση με τα πανεπιστήμια», ενώ για τους εκπαιδευτικούς, όποιος από αυτούς θελήσει μπορεί να παραμείνει στο σχολείο, αλλά κατόπιν επιμόρφωσης! Παράλληλα, για τους μαθητές που δεν θα ενταχθούν στα Ωνάσεια, «εάν αυτό συμβεί και κάποιος μικρός αριθμός μαθητών δεν εισαχθεί στα σχολεία για κάποιους λόγους, έχουμε ήδη κάνει την έρευνά μας και είμαστε έτοιμοι ώστε να πάνε τα παιδιά αυτά σε όμορα σχολεία». Οι γονείς κοιτάζονταν όμως μεταξύ τους και αναρωτιούνταν πού θα βρεθούν 400 κενές θέσεις σε συγκροτήματα που είναι ήδη υπερπλήρη!

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, Σταύρος Τριλυράκης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.», σχολίαζε πως «αντί να φτιάχνουν νέα σχολεία χαρίζουν τα υφιστάμενα σε ιδιώτες. Αλλά δεν μας αιφνιδιάζουν, εδώ και καιρό θέλουν σχολεία χωρίς κόστος κι αυτό γιατί αφενός θεωρούν τη μόρφωση επικίνδυνη, αφετέρου θέλουν να κατασκευάζουν κυρ Παντελήδες».

diadilosi-ekpaideytikoi
ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
 
Πέρασε από τη Βουλή η σύμβαση για τα Ωνάσεια Σχολεία πάρα τις έντονες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων

Αλλο η δωρεάν Παιδεία και άλλο η δωρεά Παιδείας

Ανοιχτή επιστολή των μαθητών των μονάδων που αλλάζουν μορφή προς το Ιδρυμα Ωνάση, με πολλές ερωτήσεις σχετικά με το δικαίωμα και τις δυνατότητες να έχουν «όλοι οι μαθητές καλά και σύγχρονα σχολεία» και όχι υπό όρους, όπως οι εξετάσεις και ο πολλαπλασιασμός αυτών. ● Δημιουργούνται νέες νησίδες αριστείας και ανισοτήτων, τονίζουν οι εκπαιδευτικοί. ● Ερωτήματα από τις διαβεβαιώσεις του υπ. Παιδείας.

Με τις ψήφους της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και της Πλεύσης Ελευθερίας έγινε νόμος, πλέον, η σύμβαση για τη μετατροπή σε Ωνάσεια Σχολεία 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θράκη, Κρήτη και Ρόδο. Ολα τα υπόλοιπα κόμματα τάχθηκαν κατά του σχεδίου νόμου, υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά πρόκειται για ενίσχυση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση και όχι αναβάθμιση. Την ίδια στιγμή, έξω από τη Βουλή μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν συγκεντρωθεί, από νωρίς, για να διαμαρτυρηθούν για την «υποβάθμιση του αγαθού της Παιδείας». Οι δε μαθητές των σχολείων που «καταργούνται και μετατρέπονται σε Ωνάσεια» αποφάσισαν να στείλουν ανοιχτή επιστολή στο ίδιο το Ιδρυμα. Μια επιστολή γεμάτη αγωνία επειδή τους «πετούν έξω από τα σχολεία τους» αλλά και με πολλές ερωτήσεις σχετικά με το δικαίωμα και τις δυνατότητες να έχουν «όλοι οι μαθητές καλά και σύγχρονα σχολεία» και όχι υπό όρους, όπως οι εξετάσεις και ο πολλαπλασιασμός αυτών.

Η απάντηση του υπουργού Παιδείας παραμένει ίδια. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, επανέλαβε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής, «δεν αφορά μόνο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και την προώθηση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, με στόχο να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά της χώρας». Εστω κι αν είναι αυτό ένα «νέο πρότυπο για το σχολικό σύστημα», όπως το χαρακτήρισε, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι θα είναι διαφορετικό και από τα υπάρχοντα Πρότυπα σχολεία (αναφέρεται ρητά στη σύμβαση η δυνατότητα τροποποίησης των αναλυτικών και ωρολόγιων προγραμμάτων).

ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Για να γίνει, προφανώς, περισσότερο πειστικός για τις φιλοδοξίες της κυβέρνησης τόνισε: «Θέλουμε να σηκώσουμε όλο το σύστημα προς τα πάνω, όχι να το κατεβάσουμε μαζί προς τα κάτω», χωρίς βεβαίως να διευκρινίσει για ποιους μαθητές θα σηκωθεί το σύστημα. Είναι, όμως, βέβαιος ότι «η ενίσχυση αυτών των σχολείων σε περιοχές με κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις θα λειτουργήσει ως κοινωνικός πολλαπλασιαστής και θα συμβάλει στη μείωση των ανισοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης».

Τέλος, έδωσε δύο διαβεβαιώσεις από τις οποίες η μία είναι μισή αλήθεια ενώ η άλλη δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα. «Κανένα παιδί που φοιτά σε σχολείο που θα γίνει ΔΗΜΩΣ δεν θα απομακρυνθεί από αυτό μέχρι την αποφοίτησή του» είπε, αλλά δεν ανέφερε τη σχετική διάταξη της σύμβασης όπου ρητά αναφέρεται πως «μαθητές οι οποίοι ήδη φοιτούν στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου και αντιστοίχως στη Β’ και Γ’ Λυκείου εξακολουθούν να φοιτούν στις σχολικές μονάδες των ΔΗΜΩΣ των δήμων του δικτύου μέχρι την αποφοίτησή τους και μάλιστα χωρίς απολυτήριο τίτλο των ΔΗΜΩΣ». Είναι σαφές ότι δεν αφορά όλα τα παιδιά αυτών των σχολείων και αυτονόητο για μια μεταβατική περίοδο που συνήθως είναι σύντομη.

Η δεύτερη διαβεβαίωση ήταν ότι όλα τα παιδιά που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν επειδή θα υπάρχει «ψηφιακή μέριμνα». Δηλαδή, θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις και εξ αποστάσεως – ή μήπως εννοεί την ψηφιακή βοήθεια από το ψηφιακό φροντιστήριο; Το πρώτο θα έχει πολύ ενδιαφέρον.

«Δημιουργούνται νέες νησίδες αριστείας» τόνιζαν, χθες, οι εκπαιδευτικοί που συντονίστηκαν με τους μαθητές, κηρύσσοντας στάση εργασίας το πρωί και κατεβαίνοντας στη συγκέντρωση το απόγευμα. Αλλωστε, η ΟΛΜΕ ήδη έχει καταγγείλει τους όρους αυτής της «δωρεάς», υποστηρίζοντας ότι τα 22 σχολεία δεν θα παραμείνουν δημόσια αλλά θα μετατραπούν σε «ημιδημόσια Ωνάσεια από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη», ενώ δηλώνουν ότι πρόκειται για μια κίνηση που επιχειρεί να επαναφέρει τη «μεταξική αριστεία των προτύπων σχολείων».

ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

«Οι μαθητές θέλουμε να έχουμε καλά και σύγχρονα σχολεία. Θέλουμε να αναβαθμιστεί η λειτουργία τους με υποδομές, καθηγητές, δραστηριότητες και ακριβώς για αυτά αγωνιζόμαστε» αναφέρουν στην επιστολή τους προς το Ιδρυμα Ωνάση οι μαθητές των 10 από τα 22 σχολεία αλλά και για λογαριασμό των υπολοίπων που «κάνουν καταλήψεις και πορείες στην Αθήνα, στην Κρήτη, στη Ρόδο και τη Θράκη». Ομως, ρωτούν: «Γιατί αυτό θα πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένα σχολεία και μάλιστα να περνάμε από εξετάσεις; Δεν αξίζουμε όλοι οι μαθητές καλά και σύγχρονα σχολεία;» Η απάντηση που καταλαβαίνουν τα παιδιά είναι αυτή: «Αυτό που κάνετε είναι να μας πετάτε τελικά έξω από τα σχολεία της γειτονιάς μας και να μας αναγκάζετε να δίνουμε κι άλλες εξετάσεις για να συνεχίσουμε το σχολείο. Απαιτούμε να μην προχωρήσουν τα Ωνάσεια Σχολεία γιατί διαχωρίζουν τους μαθητές και μας διώχνουν από τα σχολεία μας!»

Αποστολείς, τα Μαθητικά Συμβούλια από 15ο ΓΕΛ Αθήνας, 15ο Γυμνάσιο Αθήνας, 60ό Γυμνάσιο Αθηνών, 7ο ΓΕΛ Αχαρνών, 52ο ΓΕΛ Αθήνας, 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης, 1ο ΓΕΛ Περάματος, 1ο Γυμνάσιο Περάματος, 3ο ΓΕΛ Ευόσμου, 6ο Γυμνάσιο Ευόσμου.

ΠΗΓΗ: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου