Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης υγείας του 63χρονου κρατούμενου Δημήτρη Κουφοντίνα, η Διεθνής Αμνηστία καλεί τις ελληνικές αρχές να παράσχουν στη δικηγόρο του πρόσβαση σε επαρκείς πληροφορίες που θα της επέτρεπαν να αμφισβητήσει τη νομιμότητα της μεταφοράς του από την αγροτική φυλακή της Κασσαβέτειας στη φυλακή Δομοκού.
Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, και δεδομένης της εξαιρετικά ευάλωτης κατάστασής του, η οργάνωση παροτρύνει επίσης τις ελληνικές αρχές, που είναι υπεύθυνες για την υγεία του Δημήτρη Κουφοντίνα, να εκπληρώσουν το καθήκον τους να προστατεύσουν το δικαίωμά του στη ζωή, λαμβάνοντας υπόψη με σοβαρότητα και ευαισθησία το αίτημά του να μεταφερθεί στη φυλακή Κορυδαλλού σύμφωνα με τον νόμο 4760/2020.
Η Διεθνής Αμνηστία επιθυμεί να εκφράσει τις σοβαρές ανησυχίες της σε σχέση με πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας αναρτήσεων στο Facebook από ειδησεογραφικούς ιστότοπους και φωτορεπόρτερ, που απλώς κάλυπταν τις διαδηλώσεις υπέρ του αιτήματος μεταφοράς του Δημήτρη Κουφοντίνα στη φυλακή Κορυδαλλού. Αντίστοιχα περιστατικά λογοκρισίας έχουν καταγραφεί απέναντι και σε πολλούς άλλους/ες χρήστες/ριες, συμπεριλαμβανομένων δικηγόρων ανθρώπινων δικαιωμάτων και άλλων ατόμων, που απλώς εξέφραζαν την υποστήριξή τους στα δικαιώματα του κρατούμενου και στο αίτημα μεταφοράς του, καθώς και την ανησυχία τους για την κατάσταση της υγείας του λόγω της παρατεταμένης απεργίας πείνας.
Η οργάνωση έχει ενημερωθεί ότι, στην περίπτωση του ειδησεογραφικού ιστότοπου «The Press Project», μια δημοσίευση στο Facebook που κάλυπτε μια ειρηνική διαδήλωση χιλιάδων ανθρώπων στην Αθήνα τη Δευτέρα 1η Μαρτίου, η οποία απλώς υποστήριζε το αίτημα του κρατούμενου για μεταφορά στη φυλακή Κορυδαλλού, αφαιρέθηκε από το Facebook. Ταυτόχρονα, επιβλήθηκαν περιορισμοί στο δημοσιογραφικό ιστότοπο, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας εκπομπής ζωντανής ροής. Οι αναρτήσεις στο Facebook πολλών φωτορεπόρτερ που δείχνουν φωτογραφίες της εν λόγω διαδήλωσης, χωρίς περαιτέρω σχόλια ή τοποθέτηση, έχουν επίσης αφαιρεθεί, ενώ σε μία περίπτωση έχουν επιβληθεί επιπλέον περιορισμοί στη χρήση του λογαριασμού τους. Οι χρήστες/ριες ενημερώθηκαν ότι οι αναρτήσεις τους δεν συμφωνούσαν με τους κανόνες του Facebook σε σχέση με επικίνδυνες ομάδες ή άτομα.
Μέχρι την Τρίτη το απόγευμα, οι περιορισμοί στους λογαριασμούς ορισμένων φωτορεπόρτερ, καθώς και του The Press Project, είχαν αρθεί, με το Facebook να φέρεται να δηλώνει ότι η απομάκρυνση των αναρτήσεων ήταν λάθος καθώς οι χρήστες/ριες είχαν συμμορφωθεί με τους όρους χρήσης. Ωστόσο, αρκετοί δημοσιογράφοι ανέφεραν ότι οι περιορισμοί στους προσωπικούς τους λογαριασμούς παρέμεναν σε ισχύ. Αναφέρεται επίσης ότι οι περιορισμοί παρέμειναν σε ισχύ στη σελίδα μιας ομάδας δικηγόρων καθώς και σε μια σειρά προσωπικούς λογαριασμούς.
Η οργάνωση σημειώνει ότι τέτοια περιστατικά αποτελούν κατάφωρη παραβίαση της ελευθερίας έκφρασης ατόμων και δημοσιογράφων που προσπαθούν να επισημαίνουν τις ανησυχίες σχετικά με την απόκριση του κράτους στην υπόθεση του Δημήτρη Κουφοντίνα ή απλώς να καλύπτουν μια διαμαρτυρία υπέρ των αιτημάτων του. Ο αποκλεισμός αναρτήσεων που απλώς καλύπτουν μια ειρηνική διαμαρτυρία ή εκφράζουν την υποστήριξή τους στο αίτημα του απεργού πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα στερεί το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης στο διαδίκτυο και γι’ αυτόν τον λόγο το Facebook καλείται να σταματήσει τέτοιες ενέργειες.
Ακολουθεί η έκκληση 50+ δικηγόρων με κείμενό τους στο dikastiko.gr :
ΦΩΤΟ από τη, για τρίτη συνεχόμενη ημέρα, χθεσινή διαδήλωση αλληλεγγύης στο Σύνταγμα / ΕΦ.ΣΥΝ. / ΜΙΧΑΗΛ-ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
50 + Δικηγόροι για την ανθρώπινη ζωή : Case: Ελληνική Πολιτεία versus Δημήτρη Κουφοντίνα
Το κράτος δικαίου δεν αφαιρεί τη ζωή ούτε ανέχεται την απώλεια της. Το
Σύνταγμα μας ανάγει την ανθρώπινη ζωή ως υπέρτατο δικαίωμα, το οποίο η
συντεταγμένη πολιτεία υποχρεούται να προστατεύει και να υπερασπίζεται
χωρίς διάκριση.
Την 1η Μαρτίου του 1981 ο Βορειοϊρλανδός Bobby Sands ξεκινά απεργία πείνας. Μετά από 66 μέρες κατέληξε, με τη Μάργκαρετ Θάτσερ, Πρωθυπουργό τότε του Ηνωμένου Βασιλείου, να δηλώνει για το θάνατο του: «Ο κύριος Σαντς ήταν ένας καταδικασμένος εγκληματίας. Ο ίδιος επέλεξε να χάσει τη ζωή του. Ήταν μια επιλογή που η οργάνωσή του δεν άφησε σε πολλά από τα θύματά της».
Πρόκειται για τον τελευταίο θάνατο απεργού πείνας στον ευρωπαϊκό χώρο.
Σαράντα χρόνια μετά, στην Ελλάδα, τη χώρα που γεννήθηκε η Δημοκρατία και ο σύγχρονος δυτικός πολιτισμός, είναι αδιανόητο να υπάρξει νεκρός απεργός πείνας. Μια τέτοια εξέλιξη είναι ασύμβατη με το Δημοκρατικό κεκτημένο της Μεταπολίτευσης και το Ευρωπαϊκό κεκτημένο της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του υπέρτατου αγαθού, της ανθρώπινης ζωής.
Το κράτος δικαίου δεν αφαιρεί τη ζωή ούτε ανέχεται την απώλεια της. Το Σύνταγμα μας ανάγει την ανθρώπινη ζωή ως υπέρτατο δικαίωμα, το οποίο η συντεταγμένη πολιτεία υποχρεούται να προστατεύει και να υπερασπίζεται χωρίς διάκριση.
Η προστασία της ζωής ως πανανθρώπινης αξίας θεμελιώνεται σε πληθώρα διεθνών νομικών Συμβάσεων όπως την Οικουμενική ∆ιακήρυξη των ∆ικαιωμάτων του ανθρώπου του 1948, τις Συμβάσεις της Γενεύης στις 12/8/1949 και τα δύο πρόσθετα Πρωτόκολλα, στις 8/6/1977, που τις συμπληρώνουν, το ∆ιεθνές Σύμφωνο Ατομικών και Πολίτικων ∆ικαιωμάτων του ΟΗΕ το 1966, το οποίο κυρώθηκε από́ την Ελλάδα με τον Ν.2462/1997, την Ευρωπαϊκή́ Σύμβαση των ∆ικαιωμάτων του Ανθρώπου και τέλος ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η κατάργηση της θανατικής ποινής αρχικά με το άρθ. 33 του ν. 2172/1993, νομοθετική εξέλιξη που αποτυπώθηκε και στη συνταγματική αναθεώρηση του 2001, αποδεικνύει τη σταθερή και διαχρονική προσήλωση του Έλληνα νομοθέτη στην απόλυτη προστασία του δικαιώματος της ανθρώπινης ζωής.
Ο Σωφρονιστικός κώδικας, ως ισχύει, (άρθ. 31) απονέμει δικαιώματα στον κατάδικο απεργό πείνας και ως εκ τούτου αναγνωρίζει την απεργία πείνας ως εκδήλωση της ελευθερίας του ατόμου.
Ο νομικός μας πολιτισμός αντιλαμβάνεται τα ζητήματα σωφρονιστικής πολιτικής ως κατεξοχήν ζητήματα δικαιοσύνης και όχι δημόσιας τάξης.
Η άρνηση προστασίας της ανθρώπινης ζωής είναι κηλίδα για τη Δημοκρατία. Κηλίδα για τη Δικαιοσύνη και το νομικό μας πολιτισμό.
Με την πολυετή δράση της στη μεταπολίτευση, η τρομοκρατική οργάνωση «17Ν» αμαύρωσε τις δημοκρατικές μας αξίες και «σχετικοποίησε» το ύψιστο αγαθό της ανθρώπινης ζωής, την οποία αποστέρησε από τα θύματα της. Για τη συντεταγμένη πολιτεία αυτό δεν είναι επιλογή. Η Δημοκρατία απονέμει δικαιοσύνη στο πλαίσιο των αρχών του κράτους δικαίου, δεν εκδικείται και δεν φοβάται όσους την επιβουλεύτηκαν.
Η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Πόσω μάλλον όταν αυτή μπορεί να είναι το τίμημα «κώφευσης» απέναντι σε οποιοδήποτε διοικητικό ή δικονομικό αίτημα.
Η εκτελεστική εξουσία είναι ανεπίτρεπτο με ενέργειες ή παραλείψεις της να αποδυναμώνει τον πυρήνα της Δημοκρατίας και τη λειτουργία των θεσμών.
Είναι ανεπίτρεπτο να αφήνει να διαχέονται τα ταπεινότερα των παραταξιακών ενστίκτων και να αναλαμβάνει τον ρόλο του «ιδεολογικού τιμωρού» για έναν ποινικό κατάδικο που η Δικαιοσύνη ήδη έκρινε.
Ο Δ. Κουφοντίνας έχει κριθεί οριστικά για τις πράξεις του και έχει καταδικαστεί αμετάκλητα από εκείνους που θεσμικά είχαν την ευθύνη να τον κρίνουν. Τα εγκλήματα που διέπραξε καταδικάστηκαν τόσο από τα Ελληνικά Δικαστήρια όσο και από την συλλογική συνείδηση.
Η Δημοκρατία στην πατρίδα μας έχει σταθερά θεμέλια και ισχυρούς θεσμούς που της επιτρέπουν να συνδυάζει την απαίτηση συμμόρφωσης στους νόμους με την τήρηση των αρχών του ανθρωπισμού. Είναι οι πολιτικές που διαθλούν την οπτική ορισμένων και εμφανίζουν ως αδύναμα τα θεμέλια αυτά.
Ως δικηγόροι και ως συλλειτουργοί της Δικαιοσύνης και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην ελληνική κοινωνία, καλούμε τους θεσμούς της οργανωμένης πολιτείας και την εκτελεστική εξουσία που έχει την πολιτική ευθύνη να σεβαστεί και να διασφαλίσει το δικαίωμα του κρατούμενου – απεργού πείνας στο υπέρτατο αγαθό της προστασίας της ζωής με σεβασμό στο κράτος δικαίου, στα θεμελιώδη δικαιώματα και στις ελευθερίες.
Να μην γίνει η Ελλάδα η πρώτη χώρα με νεκρό απεργό πείνας ύστερα από τέσσερις δεκαετίες στον ευρωπαϊκό χώρο.
Να μην καταλήξει ο κατάδικος Δ. Κουφοντίνας.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ ΜΗΝΑΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΑΡΙΑΔΝΗ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΒΑΡΒΟΥΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΒΑΡΣΑΜΗ ΦΙΛΟΘΕΗ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΓΚΑΣΟΥΚΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΟΥΜΟΥΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΛΕΥΘΕΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΖΕΡΒΑΣ ΜΗΝΑΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΑΖΑΚΟΥ ΑΡΙΣΤΕΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΟΡΔΑΛΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΟΥΜΠΟΥΛΗ ΣΩΤΗΡΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΟΥΣΤΑ ΟΥΡΑΝΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΙΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΛΑΜΠΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΛΕΒΟΓΙΑΝΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ ΛΙΝΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΛΥΡΙΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΑΣΤΡΟΠΕΡΡΟΥ ΛΟΥΚΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΑΥΡΙΛΑΚΟΣ ΚΛΕΑΡΧΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΕΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΗΝΟΒΓΙΟΥΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΟΝΟΚΡΟΥΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΠΕΝΙΑ ΙΩΑΝΝΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΝΕΟΝΑΚΗ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΗ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΝΙΚΟΛΕΡΗΣ ΧΑΡΗΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΝΤΑΝΑ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΠΑΝΤΕΛΕΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΕΥΔΟΞΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΠΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΤΕΡΕΛΗ ΝΑΤΑΣΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΡΩΙΜΟΥ ΕΛΕΝΗ-ΜΑΡΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΡΙΖΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΡΟΓΚΟΤΗ ΑΝΝΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΡΟΚΟΠΑΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΙΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΛΕΜΟΝΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΝΕΦΕΛΗ-ΕΛΠΙΔΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΕΝΤΖΕΡΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΣΙΚΑΛΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΙΡΕΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου