Μας είπε, αναφερόμενος στον προβληματισμό για το επικείμενο άνοιγμα των σχολείων, ότι περισσότερες αίθουσες και άρα μικρότεροι μαθητικοί πληθυσμοί εντός τους σημαίνουν και περισσότεροι καθηγητές, άρα και μεγαλύτερη διασπορά του ιού. Μας είπε επίσης, ακυρώνοντας τη στοιχειώδη μαθηματική γνώση, ότι το 15 είναι το ίδιο με το 25, πιθανόν και το 30, διαγράφοντας όλα όσα οι επιστήμονες εδώ και μήνες δηλώνουν για την αποφυγή του συνωστισμού σε κλειστούς χώρους.
Ο «καθηγητής» Γκίκας Μαγιορκίνης δεν αποτελεί νέο φρούτο ούτε μας έπεσε ως μάννα από τον ουρανό. Δεν είναι παρά το αποτέλεσμα μιας ολόκληρης εποχής που κατασκευάζει απολίτικους επιστήμονες, ικανούς και πρόθυμους να προσφέρουν απλόχερα τις υπηρεσίες τους στο συγκρότημα εξουσίας που οργανώνει και διευθύνει το κυρίαρχο νεοφιλελεύθερο μοντέλο. Πρόκειται για τον «επιστήμονα» που προτεραιότητά του δεν είναι οι ανάγκες και τα προβλήματα της κοινωνίας αλλά η ενίσχυση με το «επιστημονικό» του κύρος των κατευθύνσεων της συγκεκριμένης πολιτικής η οποία, όπως ήδη αποδείχθηκε σε άλλες χώρες που δεν δίστασαν να την υιοθετήσουν από την έναρξη της πανδημίας (Μεγάλη Βρετανία, Σουηδία) είναι απλά δολοφονική.
Εάν κάτι έχει πλέον ιδιαίτερη σημασία και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα στην τρέχουσα συγκυρία στο χώρο της εκπαίδευσης που αφορά αποκλειστικά τους καθηγητές και τις καθηγήτριες δεν μπορεί παρά να είναι και η αποφυγή δημιουργίας Μαγιορκίνηδων στο μέλλον. Γιατί ακριβώς οι σημερινοί Μαγιορκίνηδες είναι το πρώτο στάδιο για τους αυριανούς Μένγκελε.
Γιατί ακριβώς οι Μαγιορκίνηδες δεν έμαθαν ή δεν θέλησαν να μάθουν ότι κύριο καθήκον του επιστήμονα είναι η κριτική τους τοποθέτηση έναντι της εξουσίας, κάθε είδους εξουσίας. Αυτό λοιπόν πρέπει να είναι το καθήκον των ανθρώπων που σήμερα διδάσκουν. Να γαλουχήσουν τους αυριανούς επιστήμονες ελεύθερους, ανεξάρτητους, κριτικά σκεπτόμενους, κοινωνικά ευαίσθητους και καχύποπτους, απέναντι σε κάθε εξουσία. Με άλλα λόγια να διδάξουν στις νέες και τους νέους την αλφαβήτα της ηθικής του αυριανού επιστήμονα. Αυτή που οι Μαγιορκίνηδες αγνοούν γιατί δεν τη διδάχτηκαν ποτέ ή απλά δεν είναι μέσα στα ενδιαφέροντά τους.
* Ο Παναγιώτης Λάμπρου είναι καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης στο Ηράκλειο
Παρακάτω η σχετική αναφορά του καθηγητή Μαγιορκίνη κατά την ενημέρωση των συντακτών στις 28 Αυγούστου:
altersyros:
Συμπληρωματικά, σχετικό είναι και το παρακάτω σημερινό κείμενο από το alfavita:
«Όταν έδινα εξετάσεις για το πανεπιστήμιο γράψαμε έκθεση "ο κοινωνικός ρόλος του επιστήμονα" αυτός ο Γκίκας θα έπαιρνε άριστα» (δάνειο από παρέμβαση φίλου στο fb)
Το άνοιγμα των σχολείων φέτος το Σεπτέμβρη του 2020 με τον κορονοιό σε έξαρση συνιστά διακύβευμα και πεπερασμένο πλήθος ειδικών περιδιαβαίνουν τα τηλεοπτικά κανάλια για την ενημέρωσή μας.Για μια από τις πλέον προβεβλημένες θέσεις, αυτής του εθνικού μας επιστημονικού ενημερωτή, επελέγη ειδικός που στα ηλεκτρονικά δημοσιεύματα αναφέρεται πως «Από παιδί αγαπούσε ιδιαίτερα τα μαθηματικά».
Και τώρα που άξια κατέκτησε τη θέση να συμβάλλει σε απόφαση η οποία αφορά τα παιδιά, με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων για φέτος, σαν ώριμος από καιρό και με την αγάπη για τα μαθηματικά για... οδηγό δρομολόγησε ένα αφήγημα εκτιμώ, εξόφθαλμα χωρίς κοινωνική ευαισθησία στα όρια της προπαγάνδας...
Ένα αφήγημα που λίγο πολύ λέει πως σε μια σχολική τάξη οποιασδήποτε έκτασης, από τις γνωστές σε όλους μας πλην Λακεδαιμονίων τάξεις των σχολείων στην ελληνική επικράτεια, 25 μαθητές κινδυνεύουν τελικά λιγότερο να νοσήσουν από κορονοιό (και να τον διασπείρουν στην κοινότητα) από 15 μαθητές στην ίδια τάξη!!!...
Δηλαδή, όσοι περισσότεροι οι μαθητές τόσο μειώνονται(!!!) οι πιθανότητες να “εισπράξουν” τον κορονοιό…Μήπως εννοεί, πως αν το ιικό φορτίο μοιραστεί στα 25 θα είναι μικρότερο;;; ενώ αν μοιραστεί στα 15 θα είναι μεγαλύτερο;;; (χα... χα...)
Μα θα μου πείτε, εσείς που πάντα έχετε μια απορία, δεν μεταδίδονται έτσι οι ιοί…. Δεν υποδιπλασιάζονται, αλλά υπερδιπλασιάζονται... Με δυο λόγια, αν φτερνιστεί κάποιος σε μια σχολική τάξη με 25 στρυμωγμένους γύρω του (μη ξεχάσουμε τον/την εκπαιδευτικό) εν δυνάμει θα κολλήσει και τους 24 μαθητές (και τον/την εκπαιδευτικό) και καθένας από αυτούς θα κολλήσει εν δυνάμει μόλις σχολάσει 2 γονείς, 4 αν είναι παιδί χωρισμένων γονέων, και μέχρι 8 παππούδες/γιαγιάδες και ουκ έτσι αριθμός αδελφών του, ξαδελφών του κλπ
Ενώ αν έχεις 15 παιδιά στη σχολική τάξη θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβεις ότι τα αποτελέσματα μετάδοσης του κορονοιού περιορίζονται στο 40%!!!!
Ναι αλλά, όπως γράφτηκε στα ΜΜΕ, ο ειδικός κατέληξε με “μαθηματικούς” on demand υπολογισμούς ότι «Συνεπώς από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς». [η έμφαση με bold και υπογράμμιση δόθηκε από μας]
Θαύμα, θαύμα ο ειδικός μετέτρεψε το 40% της κοινής λογικής σε 4%!!!!
Προχωρημένα... μαθηματικά...
Επιπλέον σκέφτηκε τους “καημένους τους εκπαιδευτικούς” αφού «(σχεδόν διπλασιάζεται) ο αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών». Άρα ο ειδικός μας το τερμάτισε, στο διπλασιασμό των ωρών των εκπαιδευτικών!!!!!
Και γιατί καλέ να μην διπλασιαστεί το ωράριό τους να τους βάλετε και μια αλυσίδα στο πόδι και να δουλεύουν νυχθημερόν υποαμειβόμενοι και πεινασμένοι;;;; Να δουλεύουν όπως οι δούλοι που έχτισαν τις πυραμίδες!!!!
Αλλά όχι, αυτά είναι υπερβολές μου... Ούτε καν πέρασαν από το μυαλό τού ειδικού μας... ή άλλου αρμόδιου...
Αλλά αν και «Από παιδί αγαπούσε ιδιαίτερα τα μαθηματικά» αποδείχτηκε ότι θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβεις ότι όταν ΔΕΝ μπορείς και ΔΕΝ πρέπει να διπλασιάσεις το ωράριο τους ΤΟΤΕ δεν εξαφανίζεις παραμέτρους ΑΛΛΑ επιβάλλεται να προτείνεις να διοριστούν μέχρι και οι διπλάσιοι εκπαιδευτικοί!!!
Τόσο απλά, τόσο ξεκάθαρα.
Διερωτώμαι, εδώ και πολλά χρόνια, αλλά και με αυτή την ευκαιρία της εμπλοκής του νεόκοπου ειδικού, που για αυτόν η κρίση της πανδημίας αποδεικνύεται ευκαιρία, διερωτώμαι πότε οι πανεπιστημιακοί είτε σπούδασαν εν Ελλάδι είτε στην αλλοδαπή, Οξφόρδη, Καίμπριτζ, MIT, LSE παθαίνουν ...μετάλλαξη και σκέφτονται όπως επιβάλλει το συμφέρον της κάθε εξουσίας και προτάσσοντας παραπλανητικά στοιχεία;;;
Και γιατί να μην πει αβίαστα πως χρειάζονται μέχρι και διπλάσιοι εκπαιδευτικοί για να “σπάσουν” οι τάξεις στα δυο;
Για ...πέταμα τα έχουμε τα παιδιά μας; Γιατί τους λέμε ψέματα πως το 25 είναι ασφαλέστερο από το 15 στην ίδια σχολική τάξη σε συνθήκες λοιμώδους ασθένειας όπως ο κορονοιός;;;
Αξιοσημείωτο είναι πως σιωπούν και οι συνάδελφοι των ειδικών, πως σιωπούν όλοι οι πανεπιστημιακοί και η μόνη(;) τους αντίδραση συνοψίζεται στο να ελέγχουν κάθε τέλος του μήνα τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς για να δουν αν τους πιστώθηκαν οι πανύψηλες για τα οικονομικά δεδομένα της εποχής αποδοχές τους.
Και όχι μόνο σιωπούν απέναντι στο κοινωνικό σύνολο αλλά τους ψηφίζουν κιόλας συμμετέχοντας στα εκλεκτορικά τους στην Ελλάδα και αλλαχού για εκλογή σε πανεπιστημιακές καρέκλες ώστε και από ακαδημαϊκούς θώκους να κάνουν τη μέρα νύχτα, το μαύρο άσπρο κ.ο.κ., όποτε και αν απαιτηθεί...
Φτάνει πια, κάποιοι είναι ώρα να διαλέξτε πλευρά και αρχίστε να ντρέπεστε... Αν όχι, δεν πειράζει... αρκούμε εμείς οι πολλοί που αργά ή γρήγορα θα τον χαράξουμε το δρόμο, όχι με ψέματα και υποκρισίες αλλά με αλήθειες και χωρίς μαθηματικές αλχημείες, επειδή ανάμεσα σε άλλα αγαπάμε τη ζωή, εκτιμάμε το συνάνθρωπο και ΝΑΙ αγαπάμε και τα μαθηματικά… ΔΕΝ τα στρεβλώνουμε…
*της Αγγελικής Χ. Χρονοπούλου, Δρ. και μαθηματικός διετέλεσε υπεύθυνη ύλης του επιστημονικού περιοδικού «Σύγχρονη Εκπαίδευση»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου