04 Μαΐου 2025

To Τελ Αβίβ τώρα κτυπάει ακόμα και στο κέντρο της Μεσογείου

Νέες ακραίες πρακτικές εγκαινιάζει το Ισραήλ, με επιθέσεις ακόμα και πολύ μακριά από τη χώρα, ακόμα και στο κέντρο της Μεσογείου, δίπλα από τη Μάλτα χώρα -μέλος της ΕΕ. Η επίθεση σε σκάφος ανθρωπιστικής αποστολής, με δεκάδες ακτιβιστές (και Ελληνα), όχι ενώ προσέγγιζε στα χωρικά ύδατα του Ισραήλ – Γάζας, ξυπνάει μνήμες δεκαετιών πίσω, με τον αεροπορικό βομβαρδισμό του αρχηγείου του Αραφάτ, στην Τυνησία, το 1985.

Η -πειρατικού τύπου- επίθεση σε πλοίο ανθρωπιστικής αποστολής με σκοπό να σπάσει τον αποκλεισμό της Γάζας, έγινε, όχι ενώ αυτό προσέγγιζε τα χωρικά ύδατα του Ισραήλ – Γάζας, αλλά στο μέσον της Μεσογείου, σε διεθνή ύδατα, σε ναυτικούς διαδρόμους εμπορικών πλοίων, και σε μια θαλάσσια περιοχή που υποτίθεται ότι ελέγχεται από τις αεροναυτικές δυνάμεις χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ιταλία, Μάλτα, Ελλάδα). Κάτι που συνιστά αλλαγή της τακτικής του Ισραήλ, το οποίο, ως όλα δείχνουν, θέλει να κάνει επίδειξη πυγμής και να δείξει ότι το «μακρύ χέρι» του μπορεί να κτυπάει όπου θέλει, δίχως να δίνει σε κανέναν λογαριασμό. Ούτε καν στους «φίλους» του.

Η υπόθεση «Μαβί Μαρμαρά»

Εδώ και αρκετά χρόνια, το Ισραήλ, ναι μεν πραγματοποιούσε επιχειρήσεις στο εξωτερικό (είτε συγκεκαλυμμένες, είτε στρατιωτικές, όπως κατά της Υεμένης, του Ιράν και άλλων γειτονικών του χωρών, καθώς και στρατιωτικές ασκήσεις, όπως μεταξύ άλλων, στο Αιγαίο και στην περιοχή κάτω από την Κρήτη, μαζί με την ελληνική Πολεμική Αεροπορία), πλην όμως απέφευγε να προβεί σε ανοικτή επιθετική ενέργεια, ειδικά σε περιοχές γειτονικές σε «συμμάχους» του, όπως οι Ευρωπαίοι. Πόσο μάλλον, να επιτεθεί σε πλοία, τα οποία έχουν δηλώσει ότι εκτελούν ανθρωπιστική αποστολή.

Αυτή τη φορά, όμως, το Τελ Αβίβ επέλεξε να αλλάξει τακτική, κτυπώντας στο κέντρο της Μεσογείου. Ως γνωστόν, ακόμη και στις 31 Μαΐου 2010, οπότε ισραηλινοί κομάντος έκαναν ρεσάλτο στον «Στολίσκο της Ελευθερίας» του διεθνούς κινήματος, Free Gaza, με στόχο να σπάσουν τον -τότε- αποκλεισμό της Λωρίδας, σταμάτησαν το τουρκικό πλοίο «Mavi Marmara», στο οποίο επέβαιναν εκατοντάδες μέλη του κινήματος (και Ελληνες), λίγο έξω από τα χωρικά ύδατα Ισραήλ – Γάζας. Οχι σε τέτοια τεράστια απόσταση από το Ισραήλ, όπως έγινε τώρα, το πιθανότερο με επίθεση drone, στο πλοίο «Conscience», του «Στολίσκου της Ελευθερίας» (The Freedom Flotilla Coalition).

Ως γνωστόν, το ισραηλινό ρεσάλτο στο «Mavi Marmara», και οι συμπλοκές που ακολούθησαν, προκάλεσαν τον θάνατο 9 Τούρκων και τον τραυματισμό εξήντα ακτιβιστών, ενώ επίσης έξι Ισραηλινοί στρατιωτικοί τραυματίστηκαν. Το πλοίο είχε ναυλωθεί από την τουρκική ΜΚΟ «ΙΗΗ Ίδρυμα Ανθρωπιστικής Βοήθειας», η οποία θεωρείται ως «μακρύ χέρι» της κυβέρνησης Ερντογάν.

Το πλοίο «Μαβί Μαρμαρά» (2010)

Το αιματηρό μακελειό στάθηκε τότε αφορμή να διαρραγούν οι σχέσεις Ισραήλ – Τουρκίας, οι οποίες έκτοτε παρέμειναν παγωμένες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Προσπάθειες που έγιναν να αναθερμανθούν, εστέφθησαν με επιτυχία προ ετών, αλλά μετά το μακελειό που έστησε η «Χαμάς», τον Οκτώβριο του 2023, και το συνεχιζόμενο λουτρό αίματος στη Γάζα, βρίσκονται και πάλι στο ναδίρ.

Ως όλα δείχνουν, το Ισραήλ επιστρέφει σε πρακτικές τύπου Τυνησίας. Τότε (1 – 10 – 1985) που με που με αεροπορική επιδρομή ισοπεδώθηκε η έδρα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO). Ηταν η δεύτερη πιο μακρινή επίθεση που έκαναν οι Ισραηλινοί (2.060 χιλιόμετρα από το Ισραήλ), μετά την επιδρομή στο Εντεμπε (Ουγκάντα) το 1976. Από τους βομβαρδισμούς εκτιμάται ότι σκοτώθηκαν 41 – 71 άτομα και τραυματίστηκαν 65 -100 (60 – 70 Παλαιστίνιοι και 25 Τυνήσιοι). Ο τότε ηγέτης της PLO, Γιάσερ Αραφάτ, δεν βρισκόταν εκείνη την ώρα στις εγκαταστάσεις.

Νέες δυνατότητες

Η τελευταία επίθεση στο «Conscience», απλά δείχνει ότι το Ισραήλ, ειδικά με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα που διαθέτει (αεροσκάφη 5ης γενιάς, drones, κ.ο.κ.) μπορεί να πλήξει όποιον «στόχο» θέλει χωρίς να υποστεί κανένα κόστος. Πολιτικό ή στρατιωτικό. Στρατιωτικός συντάκτης της ισραηλινής εφημερίδας, Yedioth Ahronoth, έγραψε στο Χ ότι το πλήγμα στο πλοίο ήταν «μια σοφιστικέ (sophisticated) αεροπορική επίθεση»!

Βέβαια, στην προκειμένη επέλεξε έναν εύκολο στόχο. Το πλοίο μιας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης, με ανθρωπιστική βοήθεια. Ως γνωστόν, το Ισραήλ, παρά τις επανειλημμένες καταδίκες στον ΟΗΕ, από τις 2 Μαρτίου 2025, έχει απαγορεύσει την παροχή κάθε μορφής ανθρωπιστικής βοήθειας, ακόμα και τρόφιμα, προς τα 2,3 εκατομμύρια Παλαιστινίους που βρίσκονται εκεί υπό άθλιες συνθήκες.

Γάζα: Φώτο Saber Nureldine

Το Ισραήλ, ανέκαθεν, ούτε λίγο ούτε πολύ χαρακτήριζε τον «Στολίσκο της Ελευθερίας» ως τρομοκρατική οργάνωση. Τα ίδια ισχυρίστηκε και τώρα. Οτι στο πλοίο «Conscience» υπήρχαν μέλη της «Χαμάς». Στην περίπτωση του «Mavi Marmara» υποστήριζε ότι στο πλοίο βρίσκονταν Τούρκοι πράκτορες. Ακόμα κι’ αν ευσταθούν ισχυρισμοί περί προσπαθειών κάποιων χωρών να εκμεταλλευτούν τον «Στολίσκο», αυτό σε τίποτα δεν μειώνει το γεγονός ότι έχει αναπτυχθεί ένα παγκόσμιο κίνημα με ακτιβιστές από όλο τον κόσμο (οι περισσότεροι, Δυτικοί), οι οποίοι με αυτόν τον συμβολικό τρόπο, διαμαρτύρονται για την ανθρωπιστική καταστροφή στη Γάζα.

Πόσο μάλλον, όταν οι ίδιοι οι ακτιβιστές γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται να καταφέρουν να σπάσουν τον αποκλεισμό, διότι, προσεγγίζοντας τη Γάζα, οι Ισραηλινοί θα τους σταματήσουν. Στο παρελθόν, συνήθως τους «μπουζούριαζαν» για μερικές ημέρες στη φυλακή, και κατόπιν, μετά από παρεμβάσεις των Δυτικών και άλλων πρεσβειών, τους άφηναν ελεύθερους. Τώρα, αντίθετα, επιλέγουν την επίδειξη δύναμης, γνωρίζοντας άλλωστε ότι δεν πρόκειται να υποστούν συνέπειες, δεδομένου ότι οι περισσότερες πολιτικές ηγεσίες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ … σφυρίζουν αδιάφορα για το δράμα των απλών Παλαιστινίων, ενώ αντίθετα εστιάζουν μόνο στην προβοκατόρικη σφαγή της «Χαμάς» στο Ισραήλ.

Είναι τεχνικά δυνατόν να έκανε την επίθεση το Ισραήλ;

Το Ισραήλ διαθέτει όλα τα τεχνικά μέσα για να πραγματοποιήσει μια επίθεση σαν και αυτή κατά του πλοίου «Conscience». Ενδιαφέρον έχει ότι «φανατικοί ερασιτέχνες» που παρακολουθούν στο Διαδίκτυο την εναέρια κυκλοφορία σε όλο τον κόσμο, ισχυρίστηκαν ότι, προ της επιθέσεως, κατέγραψαν ένα ισραηλινό στρατιωτικό αεροπλάνο να κάνει κύκλους πάνω από την περιοχή όπου βρισκόταν το πλοίο. Επρόκειτο για ένα μεταγωγικό αεροσκάφος, C-130, που πετούσε πάνω και γύρω από τη Μάλτα, υποστηρίζουν οι Times of Malta. Προς το παρόν, παραμένει αδιευκρίνιστο εάν και τι είδους εμπλοκή είχε σε αυτή την … «σοφιστικέ» επίθεση.

Ιδού ορισμένα στοιχεία για τις δυνατότητες του Ισραήλ. Διαθέτει drones με μεγάλη εμβέλεια ικανά να πλήξουν στόχους σε αποστάσεις άνω των 2.000 χλμ., ακόμη και σε διεθνή ύδατα όπως αυτά μεταξύ Γάζας και Μάλτας — υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αναλυτικά:

1. Υπάρχουν ισραηλινά drones με εμβέλεια άνω των 2.000 χλμ.;

Ναι. Ορισμένα από τα drones που έχει αναπτύξει ή χρησιμοποιεί το Ισραήλ είναι MALE (Medium Altitude Long Endurance) ή και HALE (High Altitude Long Endurance) και έχουν στρατηγική εμβέλεια.

Παραδείγματα:

Drone Εμβέλεια Διάρκεια Πτήσης Οπλισμός Κατασκευαστής

Heron TP (Eitan) >7.400 χλμ. 36+ ώρες Πολλαπλός Israel Aerospace Industries (IAI)

Hermes 900 >2.000 χλμ. 30+ ώρες Κατευθυνόμενες βόμβες, πυραύλους Elbit Systems

Harop (kamikaze) ~1.000 χλμ. 9 ώρες Εμβολισμός στόχου (loitering munition) IAI

IAI Ghost/XP Μικρότερη εμβέλεια, αλλά φορητό — Αναγνώριση IAI

Το Heron TP (γνωστό και ως Eitan) έχει τη μεγαλύτερη επιχειρησιακή ακτίνα, με δυνατότητα να φτάσει και να επιστρέψει από σημεία πολύ μακρινά (π.χ. Ιράν, Κέρας της Αφρικής ή δυτική Μεσόγειος), με δορυφορική καθοδήγηση (SATCOM).

2. Χρειάζεται βάση ή ενδιάμεση υποστήριξη;

Πιθανότατα όχι για αποστολή “χτύπα και γύρνα” (Hit and Run), εφόσον χρησιμοποιηθεί drone τύπου Heron TP με SATCOM.

Ωστόσο:

Αν το drone ήταν τύπου loitering munition (όπως το Harop), τότε δεν επιστρέφει — καταστρέφει τον στόχο με αυτοθυσία.

Αν επρόκειτο για πιο περιορισμένου βεληνεκούς drone, τότε ίσως χρησιμοποιήθηκε προωθημένη βάση σε:

Κύπρο (σενάριο βάσει ιστορικού προηγούμενων ISR αποστολών της Μοσάντ),

εμπορικό πλοίο ή υποστηρικτικό σκάφος στη Μεσόγειο,

ή και μέσω συνεργασίας με τρίτες χώρες (λιγότερο πιθανό λόγω πολιτικού κόστους).

3. Πώς κατευθύνονται;

Τα drones μεγάλης εμβέλειας:

χρησιμοποιούν δορυφορικά συστήματα επικοινωνίας (SATCOM),

είναι εξοπλισμένα με ραντάρ SAR, οπτικοηλεκτρονικά και συστήματα laser,

μπορούν να ελέγχονται από επίγειες βάσεις εντός Ισραήλ, σε συνδυασμό με δορυφορικό uplink.

4. Άρα ήταν τεχνικά εφικτή τέτοια επίθεση;

Ναι, πλήρως τεχνικά εφικτή, εφόσον:

Χρησιμοποιήθηκε drone τύπου Heron TP ή kamikaze Harop.

Η εκτόξευση έγινε από το Ισραήλ ή προωθημένο σημείο σε διεθνή ύδατα.

Ο στόχος ήταν “χαμηλής” αεράμυνας (π.χ. ανθρωπιστικό πλοίο).

Η επίθεση

Ισραηλινά drone, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, έπληξαν το πλοίο σε διεθνή ύδατα, 14 ναυτικά μίλια από τη Μάλτα. Η επίθεση έγινε στη 1.30 ώρα(ώρα Ελλάδας) μετά τα μεσάνυχτα της 2ας Μαΐου. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από λιμάνι της Τυνησίας με κατεύθυνση τη Μάλτα, και από εκεί για Γάζα. Μάλιστα, ο ισραηλινός Τύπος στην πλειονότητά του αφήνει εμμέσως πλην σαφέστατα να εννοηθεί ότι πίσω από το κτύπημα βρίσκεται το Ισραήλ.

Η είδηση έγινε γνωστή μέσα από επείγουσες αναρτήσεις των ακτιβιστών που βρίσκονταν στο πλοίο την ώρα της επίθεσης, ανάμεσα τους και ο Έλληνας καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τάκης Πολίτης. Σύμφωνα με την καταγγελία της ομάδας του «Στόλου της Ελευθερίας» τα drones κτύπησαν την πλώρη του πλοίου δυο φορές με αποτέλεσμα να ξεσπάσει φωτιά και να προκληθεί ρήγμα.

Η Freedom Flotilla, σε ανακοίνωσής της, ανέφερε ότι η επίθεση προκάλεσε «σημαντικό ρήγμα στο κύτος. Το πλήγμα με drone φαίνεται ότι στοχοθέτησε εσκεμμένα τη γεννήτρια του πλοίου, αφήνοντας το πλήρωμα χωρίς ηλεκτροδότηση, δημιουργώντας μεγάλο κίνδυνο το σκάφος να βυθιστεί».

Μαλτέζικο πυροσβεστικό δίπλα στο πλοίο «Conscience»

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Freedom Flotila η επίθεση έγινε καθώς το πλοίο ετοιμαζόταν για τη μετεπιβίβαση ακτιβιστών από άλλο σκάφος. H μετεπιβίβασή τους θα γινόταν εν πλω, αντί του να πάει το σκάφος σε κάποιο λιμάνι, για γραφειοκρατικούς λόγους, όπως υποστήριξε.

Οι λιμενικές αρχές της Μάλτας ανέφεραν ότι έλαβαν σήμα κινδύνου-για πυρκαγιά- λίγο μετά τα μεσάνυχτα, τοπική ώρα, από σκάφος εκτός των χωρικών υδάτων, στο οποίο επέβαιναν 12 μέλη πληρώματος και 4 πολίτες. Επίσης, ότι παραπλέον ρυμουλκό κατευθύνθηκε προς το σημείο και ξεκίνησε επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς, καθώς και ότι στη συνέχεια εστάλη περιπολικό σκάφος. Πάντως, η γνωστή Σουηδή ακτιβίστρια, Γκρέτα Τούνμπεργκ, υποστήριξε ότι στο σκάφος επέβαιναν 30 άνθρωποι, και όχι 16, όπως δήλωσε η μαλτέζικη κυβέρνηση.

Η Μάλτα παρά το γεγονός ότι έλαβε το σήμα SOS από το πλοίο, καθυστέρησε έξι ώρες να στείλει ρουμουλκό. Μιλώντας στο CNN η εκπρόσωπος Τύπου της αποστολής Γιασμίν Ατσάρ ανέφερε ότι το πλοίο άρχισε να μπάζει νερά και διεκόπη η παροχή ηλεκτρισμού καθώς χτυπήθηκαν οι γεννήτριες που βρίσκονταν στην πλώρη. Γενικότερα, η στάση της Μάλτας σε αυτό το «επεισόδιο», γεννά εύλογα ερωτηματικά.

Σε διεθνή ύδατα

Η είδηση ότι ο Ισραήλ βομβαρδίζει τη Μεσόγειο, σε διεθνή χωρικά ύδατα σόκαρε όλο τον κόσμο. Τη στιγμή που στη χώρα μαίνονται οι πυρκαγιές και συνεχίζεται η γενοκτονία στην αποκλεισμένη από τον ισραηλινό στρατό Γάζα, η κυβέρνηση Νετανιάχου κάνει επίδειξη ισχύος στοχοποιώντας και βομβαρδίζοντας διεθνή αποστολή. Κι ενώ τα διεθνή ΜΜΕ μετέφεραν με επιφύλαξη την είδηση ότι ο βομβαρδισμός έγινε από το Ισραήλ, στην ιστοσελίδα «The Times of Israel», δημοσιεύονταν η πληροφορία από «δυτική πηγή ασφαλείας” ότι η «αποστολή οργανώθηκε από τη Χαμάς» και ότι “οι επιβαίνοντες σχεδίαζαν να εμπλακούν με τα στρατεύματα του Ισραηλινού στρατού όταν θα πλησίαζαν τις ακτές της Γάζας».

Η ίδια η κυβέρνηση του Ισραήλ δεν σχολίασε τους ισχυρισμούς αλλά στρατιωτικός αναλυτής της ισραηλινής εφημερίδας, Yedioth Ahronoth, έγραψε στο Χ ότι «ορισμένοι (κοντά στην κυβέρνηση) λένε ότι το πλοίο που δέχτηκε επίθεση κοντά στη Μάλτα ήταν συνδεδεμένο με τη Χαμάς και ότι επρόκειτο για μια εξελιγμένη (sophisticated) αεροπορική επίθεση”!

Ουσιαστικά το Ισραήλ επιβεβαιώνει την επίθεση με drone σε διεθνή ύδατα, προτάσσοντας το γνωστό επιχείρημα της κυβέρνησης Νετανιάχου ότι «υποστηρίζουν ή είναι με τη Χαμάς». Ακόμη όμως κι αν υποθέσει κάποιος ότι μπορεί αυτό να ισχύει, μπορεί το Ισραήλ να βομβαρδίζει όπου θέλει σε όλο τον κόσμο, να στοχεύει με drones και να χτυπά με βόμβες στη Μεσόγειο πλοία, θέτοντας σε κίνδυνο πολίτες άλλων χωρών που δεν βρίσκονται σε πόλεμο με τη χώρα;

Η Αγκυρα δεν έχασε ευκαιρία

Οπως ήταν αναμενόμενο, η Τουρκία, η οποία θέλει να παρουσιάζεται ως ο «πατερούλης» των απανταχού μουσουλμάνων, και τώρα των Παλαιστινίων, δεν έχασε ευκαιρία.

O εκπρόσωπος του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, Οντζού Κετσελί, καταδίκασε την επίθεση. Σε ανάρτησή του στα social media, αφού αναφέρει ότι «το πλοίο “Conscience”, όπου επιβαίνουν πολίτες μας, δέχθηκε επίθεση ενώ έπλεε σε διεθνή ύδατα ανοικτά της Μάλτας», σημειώνει ότι η Αγκυρα «καταδικάζει με τον πιο έντονο τρόπο αυτή την επίθεση σε πολιτικό πλοίο, η οποία απειλεί την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και τη θαλάσσια ασφάλεια στα διεθνή ύδατα».

«Εγκλημα πολέμου»

Η διεθνής ανθρωπιστική αποστολή με το πλοίο “Conscience” που ανήκει στο «Στολίσκο της Ελευθερίας» οργανώθηκε υπό άκρα μυστικότητα η αναχώρησή της όμως καθυστέρησε τις τελευταίες ημέρες για διαδικαστικά ζητήματα στο λιμάνι της Μάλτας.

Θα μετείχαν συνολικά 80 ακτιβιστές από 20 χώρες με προορισμό τη Γάζα. Μεταξύ άλλων χωρών υπάρχουν ακτιβιστές από Αλγερία, Αργεντινή, Αυστραλία, Βραζιλία, Κολομβία, Γαλλία, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ελλάδα, Ιορδανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Μαλαισία, Μαρόκο, Νορβηγία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία, Τουρκία, ΗΠΑ.

Το πλοίο «Conscience»

Ο Συνασπισμός του «Στολίσκου της Ελευθερίας», ο οποίος διεξάγει εκστρατεία για τον τερματισμό του αποκλεισμού της Γάζας από το Ισραήλ, δήλωσε ότι ο σκοπός του πλοίου ήταν «να αμφισβητήσει την παράνομη και θανατηφόρα πολιορκία της Γάζας από το Ισραήλ και να παραδώσει την απεγνωσμένα απαραίτητη, σωτήρια βοήθεια. Ο Στόλος της Ελευθερίας είναι μια διεθνής αποστολή αμάχων πολιτών και μεταφέρει μόνο ανθρωπιστική βοήθεια».

Η Γκρέτα Τούνμπεργκ δήλωσε: «Η επίθεση σε μια ανθρωπιστική αποστολή είναι έγκλημα πολέμου. Πρέπει να απαιτήσετε από την κυβέρνησή σας να σταματήσει κάθε βοήθεια προς το Ισραήλ και να απαιτήσετε τον τερματισμό της παράνομης πολιορκίας. Σας στέλνουμε αγάπη, οργή και αλληλεγγύη από τη Μεσόγειο Θάλασσα. Λευτεριά στην Παλαιστίνη».

Ο Ελληνας καθηγητής

Αναφερόμενος στην επίθεση, ο Ελληνας ακτιβιστής ανέφερε: «Ονομάζομαι Τάκης Πολίτης και είμαι Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Βρίσκομαι στη Μάλτα συμμετέχοντας στο Στόλο της Ελευθερίας. Ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε ανθρωπιστική δράση αλληλεγγύης για να σπάσουμε την παράνομο αποκλεισμό της Λωρίδας της Γάζας και να μεταφέρουμε ανθρωπιστική βοήθεια στους Παλαιστίνιους, που λιμοκτονούν από την σκόπιμη παράνομη απαγόρευση εισόδου ανθρωπιστικής βοήθειας που επιβάλλει το Ισραήλ.

Χθες το βράδυ μετά τα μεσάνυχτα, λίγες ώρες πριν από την επιβίβασή μας, το πλοίο μας χτυπήθηκε από 2 μη επανδρωμένα αεροσκάφη, σε διεθνή ύδατα κοντά στη Μάλτα. Ξέσπασε πυρκαγιά και το πλοίο υπέστη σοβαρές ζημιές.

Απευθύνω έκκληση στο μεγάλο εκείνο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας που καταδικάζει την συνεχιζόμενη γενοκτονία σε βάρος του παλαιστινιακού λαού, να πιέσει την ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει κάθε συνεργασία με το Ισραήλ και να προβεί σε όλες τις δυνατές ενέργειες ώστε να συμβάλει στον τερματισμό αυτής της γενοκτονίας».

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου